Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Merevszárnyú UL

A múlt...és a jelen Apollo Fox 2009


Friedrichshafenben több elismert szakembertõl is megkérdeztük, mi a véleményük az Apollo Foxról. Egy dologban egyetértettek: a kivitelezés minõsége a bevezetés óta rengeteget javult, a részletek, melyekbe az ördög zokott bújni, kezdenek tökéletessé csiszolódni.

Májusban Claude Delluc barátunk is kipróbálta az új Foxot, és nem restellte kijelenteni: a Nynja Best Off, amit õ forgalmaz Franciaországban, bizony nyomába sem ér kivitelezés, sõt repülési tulajdonságok vonatkozásában, viszont azonos felszereltséggel jó 5000 euróval drágább.

Bizony, a jó öreg Fox idén szinte teljesen megfiatalodott, és nem csak holmi ráncfelvarrásról van szó. Az esztétikai szempontokon túl mûszaki újítások, sõt a kényelmet növelõ módosítások is a „mûtét” részét képezték.
Az elsõre talán legszembetûnõbb változás az új motorburkolat. Nemcsak szebb, „dizájnosabb”, mint az eddigi, hanem valamivel nagyobb térfogatú is, így minden kényelmesebben elfér benne.
A „hizlalás” jegyében a kabintér 4 centiméterrel való szélesítése után most hosszában is megnyúlt 10-zel. Ehhez a pedálok 2-3 centivel való elõrébb helyezése kellett, valamint az ülés mélységének hátrafelé való 6-7 centis megnövelése. Így már a nagyobb termetû pilóták/utasok sem panaszkodhatnak a kényelemre hosszabb repülések során.
Látványos változás a mûszerfal átalakítása is, az eddigi félkör alak elnyújtásával formája most már inkább elliptikusnak mondható. A megnövelt felületen több mûszer kaphat helyet.
Nem ennyire feltûnõ, de annál lényegesebb a kifogyasztótartály átalakítása. Az eddig mindössze 1,5 liter helyett az új tartály kapacitása 5,5 liter. Nem is maradt a mûszerfal mögött, hanem az ülés mögé költözött, az üzemanyagszint 5,5 liter alá való csökkenését pedig a mûszerfalon kigyulladó piros lámpa jelzi.
Ami csak behatóbb tanulmányozás után tûnhet fel a hozzáértõknek, de legalább annyira fontos, a motor, olajtartály, hûtõ és egyéb tartozékok felfogatásait is átalakították, modernizálták. Nem utolsósorban pedig a Fox immár a két kereket külön-külön is fékezõ tárcsafékekkel is rendelhetõ.
És még egy plusz: mostantól 450 kilóig vitorlázók vontatására is alkalmas, az új kioldó-berendezésnek köszönhetõen.
Ami pedig a repülési tulajdonságokat illeti: a Youtube-on meg lehet gyõzõdni róla, hogyan viselkedik a Fox 3 pördületes dugóhúzóban. Ehhez már nem is fér kommentár. Esetleg annyi, hogy aki hasonló kategóriájú ultrakönnyû repülõgép ezt megközelítõ teljesítményét dokumentáló videóját felleli a neten, ingyenes sétarepülésre számíthat Egerben vagy Budaörsön.
A link elküldhetõ az apollo@mail.datanet.hu-ra.

Szöveg: Vereb Gyuri beszámolója alapján írta Kádár Andrea
Képek: Halley, Koszta Péter


 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Merevszárnyú UL

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.10 msodperc