Az áprilisban a floridai Lakelandben tartott Sun’n Fun repülõs kiállításon az egriek új, módosított Delta Jetje szép sikert ért el, az Air Création Tanargjától csak néhány századponttal lemaradva szerezte meg a második helyet a trájkok közt. Az Apolló gépeit már évek óta az USA-ban forgalmazó Tampa Bay Aerosport csak azt sajnálta, a speciálisan az amerikai piacra fejlesztett új sárkány, a Fusion még épp nem mutatkozhatott be az eseményen: lapzártakor azonban a prototípus már úton van Florida felé…
A Delta Jet és a Jet Star kinti népszerûségén felbuzdulva támadt az ötlet, hogy a kettõbõl egy, a tengerentúli igényeknek még pontosabban megfelelõ csúcsmodellt hozzanak össze. A csaknem egy éven át tartó fejlesztésben az amerikai dealer is részt vett tanácsokkal és , a közös munka eredményeképpen pedig megszületett az „összeolvadást” nevében is jelzõ Fusion.Mi benne a más? Ahogy Vereb Gyuri mondja, mindenben hasonlít a két elõdre, de mégis minden részletében egy kicsit más. Az alapvetõ változtatások közt elsõsorban a komfortot kellett az amerikai elvárásokhoz igazítani. A Jet Star üléskeretének szögét ugyan megtartották, de maguk az ülések a Delta Jet mûanyag ülésformáinak átalakított változataiból készültek, hogy mindkét utas nagyobb kényelemben repülhessen. A másik különbség a magyar (királydinnyés) terepviszonyoktól igencsak eltérõ floridai homokos placcokból adódik: ott elkelnek a nagy, könnyû, ballonos kerekek. A trájk mindenben egyedi kialakítást és külsõt kapott, a burkolatok formájától azok anyagáig: a prototípus burkolata – rendelésre – mûanyag helyett szénszálas szerkezetû. Motorizációként egyelõre az 582-es Rotax került bele, ám a késõbbiekben természetesen a 912-es verzióval is tervezik gyártását.
A Fusion berepülése – természetesen még itthon, egyelõre egy C15TN szárnnyal – sikeresen megtörtént, már csak izgatottan várjuk, mit szólnak hozzá az amcsik…
Szöveg: Kádár Andrea
Fotók: Halley
Fotók: Halley