A koaxiális elrendezésû rotorokkal szerelt helikopter gyártója, az AirScooter Asco név alatt a tõzsdén is megjelent. A cégcsoporthoz tartozik az Aerotwin is, aki hamarosan megkezdi egy 65 lóerõs, négyütemû, kéthengeres motor gyártását, amely nemcsak ehhez a helikopterhez, de más profi és amatõr konstruktõrök által is felhasználható lesz.
Emlékeztetõül, az AirScooter Nolan köpönyegébõl bújt elõ, és annak helikopteréhez hasonlóan nincs kollektív állásszögvezérlése, csak a forgószárny dõlésszöge irányítja. Az általános kormányzás a két rotor forgásirány-inverziós rendszere egészének megdöntésével történik. A rotorok ingarendszerû összekapcsolása a ciklikus állásszög-változtatást, a hátsó terelõelemek pedig az orsóban való stabilitást biztosítják. A lapátok fix állásszöge kizárja az autorotációt, a leszálláshoz tehát a motorra kell hagyatkozni. A gép várhatóan még ez évben piacra kerül.További információ: www.airscooter.com