Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Motoros sárkány

UL VB 2014, Dunaújváros


A 2012-s UL Vb a spanyolországi Marugánban, nem csak a „hét szűk esztendő” utáni első érmet hozta, hanem az esti borozgatások közben több nemzet sportolói is megemlítették, hogy szívesen jönnének újra Magyarországra versenyezni.

Az első pillanatok ellenkezését a gondolattal való barátkozás, majd a hazafele vezető hosszú úton az alapos „megrágás” követte.
Szemben a közelmúlt gyakorlatával, az első pillanattól kezdve a „klasszikus” és az „új osztályok” közös helyszínen, egy időben zajló versenyét tervezgettem. Ehhez jó adottságokkal rendelkező, nagy repülőtér kell. Zalaegerszeg és Dunaújváros lehetőségei, hozzáállása egyaránt megfeleltek, az MKSSZ elnöksége végül Dunaújváros mellett döntött.
Magyarország – köszönhetően dr. Ordódy Márton szervező munkájának - már több alkalommal adott otthont világversenyeknek Dunakeszi, Érsekcsanád, Matkópuszta és Nagykanizsa helyszínekkel. Ezeket a versenyeket ma is a legjobbak között emlegetik szakmai berkekben, tehát adott a feladat, mindent meg kell tennünk, hogy az elvárásoknak megfelelően ismét egy magas színvonalú, jó hangulatú versenyt rendezzünk.
Mit is beszélek, nem egyet, hanem rögtön kettőt, a „klasszikus osztályok” (motoros sárkányok, merevszárnyúak és autogyrók) esetében a XIV. VB/ WMC-t és az „új osztályok”-nál (háti motoros siklóernyők és trike-s siklóernyők) a VIII. VB/ WPC versenyeit egyszerre.
Elkészítettük a pályázatunkat és elutaztunk a CIMA (a nemzetközi szövetség könnyűrepülő bizottsága) ülésére, ahol több pályázót legyőzve, mindkét verseny rendezési jogát sikerült elnyernünk. VB bronzérmes navigátorom, Vizaknai Katinka nővére, Vizaknai Erzsébet volt nagy segítségemre a prezentáció elkészítésében és előadásában, ami annyira jól sikerült, hogy a küldöttek még aznap meg is választották Erzsikét a CIMA titkárává.
Tehát: 2014. augusztus 6-16. között Dunaújváros lesz a világ könnyűrepülésének a fővárosa.
Már a pályázatban jeleztük, a paramotoros versenyhez Magyarországon nem rendelkezünk kellő tapasztalattal, ezért erre a területre egy külföldi szakembert hívunk segítségül a sikeres rendezés érdekében. Jelenleg ezek a tárgyalások folyamatban vannak, a kiválasztási procedúra végén fogjuk pontosan megismerni a paramotoros versennyel kapcsolatos, részletes igényeket.
Dunaújváros a maga 100 hektáros repülőterével nagyon jó feltételeket kínál a két VB egyidejűleg zajló versenyinek térbeli elkülönítésére. Az infrastruktúra némi fejlesztés, bővítés után alkalmas lesz a mintegy 5-600 résztvevő, köztük a 250-300 versenyző, 50-60 rendező és a kilátogató érdeklődők teljes körű kiszolgálására. A sikeres lebonyolításhoz, sok más feltétel teljesülése mellett szükség lesz mintegy 40-50 fő angolul beszélő, ha lehetséges, repülős tapasztalattal rendelkező rendezőre is. Terveink között szerepel, hogy a „klasszikus osztályok” feladatait úgy állítjuk össze, hogy a versenyzők néhány közeli repülőtérre is eljussanak. Ezáltal ezeket a repülőtereket is bevonva egy kicsit a VB miliőjébe, lehetővé tennénk, hogy a külföldi versenyzők így is jobban megismerhessék Magyarországot.
A rendezési előkészületek megkezdésével egyidejűleg elkezdődött a magyar csapat szervezése is. Az elmúlt években egyre kisebb létszámú csapattal tudtuk Magyarországot képviselni a világversenyeken, míg eljutottunk oda, hogy az utolsó két alkalommal mindösszesen két fő, egy géppel képviselte hazánkat. A hazai rendezés lehetővé teszi, hogy a magyar versenyzők indulásának ne az anyagiak hiánya legyen a legfőbb akadálya.
Az első visszajelzések alapján joggal bízhatunk abban, hogy soha nem látott nagy létszámú, jól felkészített válogatottal vághatunk neki a versenynek a legjobb VB szereplés reményében. A jó felkészülésnek részét képezi már az idei versenyeken való indulás is. Az előzetes egyeztetések szerint van remény rá, hogy a magyar válogatottnak autogyrós versenyzői is legyenek.
A magyar paramotoros pilóták közül az utóbbi években senki sem indult világversenyen, ismereteim szerint hazai verseny pedig egyáltalán nem volt. A csapat szervezése ügyében felvettem a kapcsolatot a szakágazat képviselőivel. Remélem, a nagyszámú hazai motoros ernyős társadalomnak szándékában áll és képes is lesz egy ütőképes csapattal kihasználni a hazai rendezésű VB adta lehetőségeket. Ennek érdekében Szabó Gyuri megkezdte az egyeztetést Michel Carnet többszörös Eu és világbajnokkal, hogy jönne el felkészíteni a leendő válogatottat. Addig is, el kell kezdeni felkészülni, és ennek a készülésnek az első lépcsőfoka a minél aktívabb repülős élet. Itt a tavasz, elő a repcsikkel!

Szöveg:Ferinc Vince
Képek:Vampair archív



 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

Forgószárnyas ULHátimotorMerevszárnyú ULMotoros sárkány

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.04 másodperc