Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Motoros sárkány

UL VB 2014, Dunaújváros


A 2012-s UL Vb a spanyolországi Marugánban, nem csak a „hét szûk esztendõ” utáni elsõ érmet hozta, hanem az esti borozgatások közben több nemzet sportolói is megemlítették, hogy szívesen jönnének újra Magyarországra versenyezni.

Az elsõ pillanatok ellenkezését a gondolattal való barátkozás, majd a hazafele vezetõ hosszú úton az alapos „megrágás” követte.
Szemben a közelmúlt gyakorlatával, az elsõ pillanattól kezdve a „klasszikus” és az „új osztályok” közös helyszínen, egy idõben zajló versenyét tervezgettem. Ehhez jó adottságokkal rendelkezõ, nagy repülõtér kell. Zalaegerszeg és Dunaújváros lehetõségei, hozzáállása egyaránt megfeleltek, az MKSSZ elnöksége végül Dunaújváros mellett döntött.
Magyarország – köszönhetõen dr. Ordódy Márton szervezõ munkájának - már több alkalommal adott otthont világversenyeknek Dunakeszi, Érsekcsanád, Matkópuszta és Nagykanizsa helyszínekkel. Ezeket a versenyeket ma is a legjobbak között emlegetik szakmai berkekben, tehát adott a feladat, mindent meg kell tennünk, hogy az elvárásoknak megfelelõen ismét egy magas színvonalú, jó hangulatú versenyt rendezzünk.
Mit is beszélek, nem egyet, hanem rögtön kettõt, a „klasszikus osztályok” (motoros sárkányok, merevszárnyúak és autogyrók) esetében a XIV. VB/ WMC-t és az „új osztályok”-nál (háti motoros siklóernyõk és trike-s siklóernyõk) a VIII. VB/ WPC versenyeit egyszerre.
Elkészítettük a pályázatunkat és elutaztunk a CIMA (a nemzetközi szövetség könnyûrepülõ bizottsága) ülésére, ahol több pályázót legyõzve, mindkét verseny rendezési jogát sikerült elnyernünk. VB bronzérmes navigátorom, Vizaknai Katinka nõvére, Vizaknai Erzsébet volt nagy segítségemre a prezentáció elkészítésében és elõadásában, ami annyira jól sikerült, hogy a küldöttek még aznap meg is választották Erzsikét a CIMA titkárává.
Tehát: 2014. augusztus 6-16. között Dunaújváros lesz a világ könnyûrepülésének a fõvárosa.
Már a pályázatban jeleztük, a paramotoros versenyhez Magyarországon nem rendelkezünk kellõ tapasztalattal, ezért erre a területre egy külföldi szakembert hívunk segítségül a sikeres rendezés érdekében. Jelenleg ezek a tárgyalások folyamatban vannak, a kiválasztási procedúra végén fogjuk pontosan megismerni a paramotoros versennyel kapcsolatos, részletes igényeket.
Dunaújváros a maga 100 hektáros repülõterével nagyon jó feltételeket kínál a két VB egyidejûleg zajló versenyinek térbeli elkülönítésére. Az infrastruktúra némi fejlesztés, bõvítés után alkalmas lesz a mintegy 5-600 résztvevõ, köztük a 250-300 versenyzõ, 50-60 rendezõ és a kilátogató érdeklõdõk teljes körû kiszolgálására. A sikeres lebonyolításhoz, sok más feltétel teljesülése mellett szükség lesz mintegy 40-50 fõ angolul beszélõ, ha lehetséges, repülõs tapasztalattal rendelkezõ rendezõre is. Terveink között szerepel, hogy a „klasszikus osztályok” feladatait úgy állítjuk össze, hogy a versenyzõk néhány közeli repülõtérre is eljussanak. Ezáltal ezeket a repülõtereket is bevonva egy kicsit a VB miliõjébe, lehetõvé tennénk, hogy a külföldi versenyzõk így is jobban megismerhessék Magyarországot.
A rendezési elõkészületek megkezdésével egyidejûleg elkezdõdött a magyar csapat szervezése is. Az elmúlt években egyre kisebb létszámú csapattal tudtuk Magyarországot képviselni a világversenyeken, míg eljutottunk oda, hogy az utolsó két alkalommal mindösszesen két fõ, egy géppel képviselte hazánkat. A hazai rendezés lehetõvé teszi, hogy a magyar versenyzõk indulásának ne az anyagiak hiánya legyen a legfõbb akadálya.
Az elsõ visszajelzések alapján joggal bízhatunk abban, hogy soha nem látott nagy létszámú, jól felkészített válogatottal vághatunk neki a versenynek a legjobb VB szereplés reményében. A jó felkészülésnek részét képezi már az idei versenyeken való indulás is. Az elõzetes egyeztetések szerint van remény rá, hogy a magyar válogatottnak autogyrós versenyzõi is legyenek.
A magyar paramotoros pilóták közül az utóbbi években senki sem indult világversenyen, ismereteim szerint hazai verseny pedig egyáltalán nem volt. A csapat szervezése ügyében felvettem a kapcsolatot a szakágazat képviselõivel. Remélem, a nagyszámú hazai motoros ernyõs társadalomnak szándékában áll és képes is lesz egy ütõképes csapattal kihasználni a hazai rendezésû VB adta lehetõségeket. Ennek érdekében Szabó Gyuri megkezdte az egyeztetést Michel Carnet többszörös Eu és világbajnokkal, hogy jönne el felkészíteni a leendõ válogatottat. Addig is, el kell kezdeni felkészülni, és ennek a készülésnek az elsõ lépcsõfoka a minél aktívabb repülõs élet. Itt a tavasz, elõ a repcsikkel!

Szöveg:Ferinc Vince
Képek:Vampair archív



 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Forgószárnyas ULHátimotorMerevszárnyú ULMotoros sárkány

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.05 msodperc