Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Motoros sárkány

XTR Open air days 2010


Filipovits Attila, közismertebben Filipo, egyike a legszimpatikusabb motoros sárkányos pilótáknak az Eu-ban. Sőt, még a balkánon is. Ami szintén Európa, bár ez felfogás kérdése.
Filipo horvát állampolgár és csinos, jóképű, szép szemű legény. Ő csábított Banja Lukába, az első ultrakönnyű motoros repülős találkozóra.

Ezt cimborája, Varga Ferenc szervezte, aki az IFOR kötelékében van kint Boszniában, már rég óta. Szarajevóban vigyáz a békére és a rendre, szabad idejében pedig extrém sportokkal foglalkozik, azokra csábítja az unatkozó bosnyákokat, meg főleg az egzotikumra kiéhezett turistákat. Elhatározta, hogy bemutatja az ultrakönnyűek világát a repülést csak és kizárólag a katonaság számára fenntartott formájában ismerő lakosságnak. Nem kis fába vágta a katonafejszét. Hónapokig tartott a szervezés, az engedélyek beszerzése, a huzavona a különféle, de főleg légügyi hatóságokkal. Türelmes és taktikus ember ez a Feri, mint katona is biztos, olyan túlélő-fajta lehet. Elég az hozzá, hogy többszöri halasztás után október 16-17.-e lett a végleges időpont Banja Lukában. Az eredetileg tervezett Szarajevói helyszínt csak amiatt kellett stornózni, hogy az engedély aláírására felhatalmazott aparatcsnik tartósan szabadságon volt. Pedig az lett volna az igazi.
A motoros sárkány kategóriát természetesen Filipo képviselte egy Topless szárnyas Apollo Monsoonnal, az UL merevszárnyúakat Vereb Gyuri testesítette meg a gyári Apollo Foxxal, Méhész Zsolték elhozták a Xenont, Kis Istvánnal és Ilkóval mi voltunk a motoros ernyős géposztály. Konvojban utaztunk, úgy néztünk ki repülő szerkezeteinkkel az utánfutókon, hogy a Zavatta cirkusz megirigyelhetett volna. Az időjárás nem volt kegyes hozzánk, a csütörtök esti meteor láttán minden normális ember lemondott volna az utazásról, de mi repülősök vagyunk, nem normálisak. Meg aztán Varga Ferit sem volt szíve senkinek cserbenhagyni annyi adminisztrációs iszapbirkózás után.
Banja Luka katonai repterét harci és szállítóhelikopterek használják, de mint pattanás a serdülő orrán, már megjelent egy kék hangár, ULL felirattal. Benne pedig két özönvíz előtti Apollo típusú motoros sárkány. Hogy repülnek-e vagy sem, arra nem derült fény, de a balkánon minden tilalom ellenére minden lehetséges, sőt, annak az ellenkezője is.
Múlt és jelen, a Jet Start mi vittük bemutatóba
Mindenesetre ez a hangár és az előtte levő füves placc lett az első Boszniai ultrakönnyű összeröffenés helyszíne. Varga Feriék kifogástalan munkát végeztek a kommunikáció vonatkozásában. Ezt a tehetségüket tükrözi egyébként weboldaluk is, le lehet csekkolni: www.xtr.ba Ott volt a tévé, a rádió, minden élő és mozgó repülés iránt érdeklődő civil és katona heted hét határról, ráadásul olyan időjárásban, mint amilyenben állítólag Mme Recamier azt mondta Napóleonnak annak idején: „Felség, ilyen időben két dolgot lehet csinálni és én nem tudok römizni”. És mégis, megrepültük a ránk bízott feladatokat. Úgy is mondhatnánk: kirepültük magunkat. Élveztük. Európaivá fejlődött (vagy satnyult) érzékeink halkan, de félreérthetetlenül sugallták: ez itt az igazi élet. Cigarettafüstös, pálinkás, izzadtságszagú, valódi. Nem amolyan aszeptizált, globalizált, manipulált. Amilyen mifelénk lehetett vagy negyven éve.
Nagyon bízom benne, hogy sikerült tradíciót teremteni és jövőre összejön Szarajevó is.
Mi biztosan ott leszünk.

Szöveg: Szabó György


 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

HátimotorMerevszárnyú ULMotoros sárkány

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.01 másodperc