Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Hátimotor

BlackBird Monster


A tavaly májusban piacra dobott Simonini motoros Blackbird után ideje volt elõrukkolni egy még brutálisabb hajtómûvel a Flymecc által gyártott hi-tech karbon vázban.

Ezt már Tóth István „Aviátor”-ral közösen fejlesztettük. A Fresh Breeze által avionnált Hirth F33-as és a 15 literes tank még harmonikusabban illeszkedik a szénszálas karosszériába, mint a Simonini Mini 2+. A megnövelt méretû hengerfej olyan alacsonyra került, hogy pont kikandikál a beülõ lapja alatt, így hûtése hatékonyabb, fölötte viszont bõven maradt hely a tanknak úgy, hogy nem okoz légellenállást a pilóta feje fölött. A légcsavar körsíkját csak a pilóta feje takarja ki, nagy sebességnél, amikor ennek jelentõsége van, a lábak a gyorsító rúdját tapossák, vízszintesen elõrefele. A több mint 70 kg tolóerõ így a lehetõ legoptimálisabb aerodinamikai környezetben jut kifejezésre. A kevesebb mint 20 m2-es speed gliding ernyõk erõlködés nélkül történõ kiszolgálása mellett a tandem repülés ennek az erõmûnek a létjogosultsága.
Ez a létezõ legnagyobb ûrtartalmú hátra felvehetõ motor. Nem kis kihívás volt úgy kiegyensúlyozni, hogy repülés közben semmilyen parazita vibráció ne érzõdjék. Az optimális rezgéscsillapítás és nem mellékesen a brutális tolóerõ precessziómentesítése végett négytollú, csak 122 cm-es „scimitar” ívelt kardsrófot kapott. A négy tollat minden felszerelés után „track-mentesíteni” kellene, vagyis megtalálni azt a beállítást, amelyen egy fix referenciaponthoz képest menetirányban kevesebb mint 1 mm a tollak végén az eltérés. Akinek nincs érzéke és/vagy megfelelõ eszköze ehhez a türelemjátékhoz, rendelhet Hardy tárcsás légcsavar-agyat, azzal garantáltan nem lesz kettõs látása és a csavarok sem lazulnak le a harmadliteres motor rezonanciájától.
Csakúgy, mint a tavalyi modell, ez is egy sima villáskulcs készlettel arasznyi darabokra és részegységekre szétszerelhetõ, így szállítása praktikus, biztosítékszerû törõelemeinek köszönhetõen kvázi elpusztíthatatlan. A karbon persze nem olcsó, így ez a hátimotor is inkább csak a „connaisseur”-ök ínyencfalata lesz majd.

Szöveg: Szabó György
Képek: Koszta Péter


 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Hátimotor

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.04 msodperc