Az Istenszéke Marosvásárhelytől hatvanvalahány kilométerre levő 1381 m magas vulkáni eredetű hegycsúcs a Kelemen-havasokban. A Maros mentén észak fele az első magaslat, amit tiszta időben a Maros völgyéből már Ludasról is látni lehetett, mielőtt a Ceausescu-korszakban épült vásárhelyi vegyikombinát meg nem oldotta volna a völgy tartós környezetszennyezését. Gyerekkorunkban egyfajta babonás tisztelettel emlegettük, nemcsak a hely méltóságteljes látványa miatt, nem pusztán a csúcsot körülölelő irdatlan erdőség mendemondái, tündérekkel és barnamedvékkel vegyes mondavilága miatt (ne feledjük, hogy Wass Albert híres-neves funtineli boszorkányának a placcáról van szó), hanem azon egyszerű oknál fogva is, hogy az Istenszéke megmászása jó kondícióban levő turisták számára is egész napos megerőltető túrának számított.
Annak idején hajnali négykor kellett indulni a völgyből, hogy napnyugtára vissza lehessen érni, elcsigázva, de a látottaktól elvarázsolva.Ebben a kontextusban kissé nagyképűnek tűnt az a beköpésem, augusztus tizenkettedikén, egy kánikulai munkanap után, amit a marosvásárhelyi fuvarozócég irodájában girheltünk végig, hogy stresszoldás végett ugranánk fel az Istenszékére. Az abszurdnak tűnő gondolatot tett követte. Hat órakor már készülődtünk a felszálláshoz a marosvécsi Kemény-kastélytól pár kilométerre északra, az első út menti kaszálón. A magasságmérő QNH 610 m-t mutatott, a hőmérséklet bőven harminc fok felett, a levegő pedig úgy állt, mint a cövek. Klocza Zsolti Ros 125-össel szerelt Redbackjéhez a 23 m2-es Reactiont, én pedig a megszokott Redback Simóhoz a legkevésbé gyors felszállást igénylő tandemernyőt, a 43 m2-es Thankát teregettem. Motiváltságunk hibátlan felszállást eredményezett. A híg levegőben nem ment könnyen a magasság nyerése. A domborzat majdnem olyan tempóban nőtt alánk, mint ahogy emelkedtünk. Mire megérkeztünk a hegy lábához, beindult a völgyszél, és megoldotta az emelkedéssel kapcsolatos gondokat. Igaz, a lombkoronák magasságában kellett maradni, hogy a plusz egyes-másfeles varió meglegyen, de úgy saccoltuk, hogy elég meredek a hegyoldal ahhoz, hogy hajtóműleállás esetén vissza lehessen siklani a hegy lábánál elterülő legelőre. Az idő múltával és a magasság nyerésével négyzetes arányban jött a segítség a lejtőtől. Ötven perc elteltével alattunk volt az Istenszéke, a kilátóról elcsigázott és boldog turisták integettek felénk. Motorjaink már alapjáraton duruzsoltak, így nem aláztuk meg sem őket, sem a helyet, pár perc eufória után így is azon vettük észre magunkat, hogy kétezer méter felett vagyunk. Megkezdtük a süllyedést visszafele, és amint leértünk a völgybe, láss csodát, ismét hátszelet észleltünk. GPS-em nemsokára hetven feletti értékekkel kápráztatott el. A napnyugta közeledtével beindult a lefele áramlás a völgyben, így alig húsz perc alatt a felszállómező felett voltunk. Akkor ment le a nap a Mezőség lankái felett. Kevesebb mint egy órára rá már ismét Marosvásárhelyen voltunk, a Víkend telepen öblítettük le az út porát Sólyom bácsi kocsmájában. Bruttó négy óra alatt megjárni az Istenszékét, ekkorát ott még senki nem mert hazudni.
Ha már Isten segítségével megjártuk az Istenszékét, gondoltuk, el kellene látogatni Wass Albert szülőföldjére is, a Mezőségre, levegőből nézni meg, hogy mi maradt a bölényesi lankákból, ahol Buzát nevű őse i. sz. 1000 körül hont foglalt magának, a Szúnyogok szigetét, ahova kunok, tatárok, törökök, de még inkább a magyar és osztrák uralkodók pribékjei elől menekültek a pogány magyarok, meg persze a záhi tavakat, ahol az utolsó táltos élt. Erre a repülésre augusztus 17-én került sor, de nem volt egyértelmű sikertörténet. Hidegfront utáni erős, lökéses szélben araszolgattunk nyugat felé, fél óra kellett hozzá, hogy a Maros völgyét elhagyjuk. Amikor a faragói tavak után feladtuk és visszafordultunk, 90 km/h-nál is nagyobb volt időnként a GPS-sebességünk. Na majd legközelebb, ha az Öregisten is úgy akarja.