Gabriel Galtier és Frédéric Jacques barátaink június elején indultak el a régóta tervezett „nagy dobásra”, a Monaco–Peking útvonal megrepülésére. Két hét alatt jutottak el Magyarországig. Zánkán randevúztunk velük, hogy a Velencei-tó és a Hármashatár-hegy érintésével egészen Gödöllőig elkísérjük őket. Így ők is részesedhettek a Felhőút SE által az év leghosszabb napján szervezett kötelékrepülés öröméből. Akár azt is hihették, hogy az ő tiszteletükre gyűlt össze több mint 30 motoros ernyős.
Az eddig megtett útról így számoltak be:Június elsején indultunk el Monacóból két hátimotorral 5 hónaposra tervezett túránkra, melynek végállomása Peking. Az út jó alkalom arra is, hogy behatóan teszteljük az új generációs bioüzemanyaggal működő motorjainkat. Az időjárással nem volt sok szerencsénk... Egy hét várakozás után fel kell adnunk azt a tervünket, hogy a Tende hágón repüljünk át Franciaországból Olaszországba, kénytelenek vagyunk a tengerparton haladni Genováig, majd onnan észak felé vesszük az irányt. Szlovéniába érkezve az adjoviscinai reptéren szerezzük be a szükséges információkat, kiderül, hogy a szlovén légtér nagy részét lezárták Georges Bush látogatása miatt! Meg kell várnunk a tilalom feloldását, de mikor végre nekiindulhatunk, kedvező szelekkel repülünk tovább. Szlovéniában gyönyörű, erdővel borított hegyvidékek fölött repülünk, a kényszerleszállás kizárva, így aztán komoly biztonsági ráhagyással lavírozunk.
Magyarországra érve a nagykanizsai reptéren érünk földet. Délután a helyi pilóták felvilágosítanak a folytatáshoz szükséges tudnivalókról (itt szerencsére nincs korlátozás). Késő délután mindössze 7,5 liter üzemanyaggal repülünk át Keszthelyre. Itt csatlakozik hozzánk az útról készülő dokumentumfilmünket rendező Olivier. Magyarországi megállónk során Budapestre is ellátogatunk, s közben technikailag is felkészülünk az út ránk váró részére, hiszen Európát elhagyva még egy egyszerű kis alkatrész beszerzése is komoly problémát okozhat. Az eddig megtett út során gépeink jól vizsgáztak, megbízhatónak és gyorsnak bizonyultak.
Eddig 1375 km-t tettek meg a levegőben, a hátralevő útról pedig annyit, hogy ha a tervezett állomáshelyeket egyenes vonallal kötjük össze, 7810 km-t ad ki a Route Express. Kívánjuk nekik, hogy tartson ki a hátszél!
Szöveg és képek: Vampair