Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Hátimotor

Ha kell egy kis EnAIRgy…


Rácz Balázs nevét valószínûleg mindenki ismeri, akinek van valamiféle köze a siklórepüléshez. Az aktívan repülõ siklóernyõsök közül sokan híresen jó hangulatú klubja, az EnAIRgy „égisze alatt” váltak pilótává. Bár Balázs alapvetõen a motor nélküli repülésben van nagyon is otthon, tevékenységi körének szerves részét alkotja majd a motoros ernyõzés is.

Abszolút versenypilóta. Az elmúlt tíz évben szinte mindig ott volt a siklóernyõs ranglista elsõ három helyezettje között. A tavalyi Eged-kupán összesítettben második lett, az idein is a dobogó második fokán végzett volna, ha nem nyilvánítják érvénytelennek a versenyt. Klubjából rajta kívül még jó páran sikeresek a versenyzésben: nemigen telik el úgy Eged-kupa, hogy az elsõ tízben ne lenne néhány EnAIRgys, 2005-ben Borboják Kati második lett a nõi versenyzõk között.

Tolmin – motorral és motor nélkül

Balázs rendszeresen szervez túrákat többek között Olaszországba, Szlovéniába, Horvátországba és természetesen a magyar siklóernyõsök „kegyhelyére”, Monacóba.
Legutóbb a szlovéniai Tolminba vitt körülbelül húsz „önkéntest”, gyalogernyõsöket és hátimotorosokat egyaránt. Az Alpok legdélibb részénél elterülõ helyszín nem véletlenül kedvelt siklóernyõskörökben: komoly távok repülésére alkalmas, többek között a jelenlegi európai rekord is ott született. Balázs egyébként 2000 óta jár Tolminba, a 2002-es Európa-bajnokság kapcsán pedig egy hónapot töltött ott. Neki már nem sok újat mondott a környék – annál inkább tízéves lányának, akit tandemben elvitt a környék meghódítására, majd egy pizzéria mellett leszállva méltó módon „ünnepelték meg” a repülést.
A hangulat – mint Balázs útjain mindig – most is jó volt, sátrazással, bográcsos fõzéssel, egyebekkel. Bár valamennyit mindennap lehetett repülni, egy nap volt igazán jó – akkor harminc kilométereket repültek, ami különösen figyelemre méltó annak fényében, hogy a csapat nagy részét kezdõ siklóernyõsök alkották.
Merényi Miki, aki egyébként rutinos PPG-pilóta, nem erõltette a motorozást a magashegyi körülmények között. A nagyjából egy idõben beinduló völgyszelek találkozása erõs turbulenciát keltett. Mondván, hogy jobb a békesség, maradt a jól bevált siklóernyõnél. Deák Gabi viszont most is Flyke típusú trájkjával repült:

– Tolmin nem egy motoros helyszín – mondja. – Elõfordult, hogy egyik pillanatban a termik kapott belém, a másikban meg a leáramlás nyomott lefelé, és hiába nyomtam a gázt, nem akart emelkedni a trájk… Néha a hossztengelye körül himbálózott jobbra-balra. Idõnként nagyon kapaszkodós volt, szerencsére semmiféle csukás vagy más parajelenség nem következett be. Mindenesetre megérte, hihetetlenül szép a táj felülrõl, szinte mennyországbeli. Nagyon jó társaság jött össze, a húszévestõl a hatvanévesig minden korosztály képviseltette magát. Ha nem repültünk, ment a bulizás, a majomkodás meg a piszkálódás, persze jó értelemben véve. A tolmini kempinget pedig, ahol laktunk, ajánlom mindenkinek.

Motorostanfolyamok az EnAIRgynél

Balázst, a megrögzött siklóernyõst Merényi Miki vitte bele a motorozásba. Távrepülõ mivoltát persze továbbra sem hazudtolja meg. Második hátimotoros repülése Budapestrõl a Balatonra vezetett – egy székesfehérvári tankolás közbeiktatásával –, amit azóta többször megismételt.
A jövõben pedig hátimotoros-tanfolyamokat is indít, engedve a „piac nyomásának”, hiszen új növendékjelöltjei közül sokan az ernyõzés mellett motorozni is – vagy csak motorozni – szeretnének. Annyi már biztos, hogy Parapowerrel fog oktatni. Júliusban pedig immár egy hátimotoros túrát is szervez Horvátországba. A pilóták értelemszerûen több pihenõ beiktatásában, földi kísérettel jutnak el Krk szigetéig, ahol aztán opcionálisan repülhetnek motorral és/vagy ernyõvel.

– m –
Fotók: Rácz Balázs

Berepülõ hátimotoros túra
Budapesttõl az Adriáig július 22–29-ig

Indulás: Budaörs, repülõtér
1. éjszaka Sormás, pihenõ beiktatásával (szállás+reggeli)
2. éjszaka Karlovac, pihenõ beiktatásával (szállás+reggeli)
3–7. éjszaka Tribaj-Crikvenica (reggeli igényelhetõ)

A program hat repülési napot foglal magában. A nem repülõ kísérõket és a csomagokat 8-9 fõs mikrobuszokkal biztosítják. A busz folyamatosan kíséri a levegõben lévõket. A tenger átrepülésére – Krk szigete felé – a szervezõk motorcsónakos kíséretet biztosítanak. Indulás elõtt minden résztvevõ térképet kap a helyszínrõl. Kérésre e-mailben képeket küldenek a szállásról.

A pilótáknak rendelkezniük kell: hátimotorral, mentõernyõvel, 10 literes benzineskannával és beszerelt URH-val.

Részvételi díj:
– pilótáknak: 350 euró/fõ
– nem repülõ hozzátartozóknak: 300 euró/fõ

Jelentkezni 50 euró/fõ elõleg befizetésével lehet. A részvétel feltétele az Atlasznál kötött biztosítás.

További információ Rácz Balázsnál:
Tel.: 06 20 945 86 58
E-mail: enairgyclub@freemail.hu

További EnAIRgy-túrák

Július 14–16., Kalocsa: csörlõtábor
Augusztus 17–20., Bohinj: elsõ biztonságtechnikai tábor
Augusztus 24–27., Gerlitzen: második biztonságtechnikai tábor
Szeptember 11–17., Olaszország, Feltre–Marmolada: távrepülõtábor
Október 9–15., Bulgária, Sopot: távrepülõtábor
December 3–18., Dél-Afrika



 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Hátimotor

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.07 msodperc