Magni Gyro news
Dátum: 2012. szeptember 17. hétfő, 11:38 Rovat: ForgĂłszárnyas UL
[kep1 47% right] Lucca Magni június végén látogatott meg, hogy elvégezze az Orion-on éppen aktuális bületineket, meg hogy csináljon valamit a rotorral, mert kezdett zavarni, hogy egyre erõteljesebben ráz.
FĂ©lnapi munka Ă©s három iskolakör a vibrex-el elĂ©g volt, hogy az Orion a legfrissebb update-eknek megfeleljen, de ami ennĂ©l sokkal látványosabb: a bot elõre-hátrarázása teljesen megszĂ»nt. Ettõl, vagy a levegõszĂ»rõ motortĂ©ren kĂvĂĽlre helyezĂ©sĂ©tõl (vagy a kettõ kombináciĂłjábĂłl adĂłdĂłan) teljesen megtáltosodott az M24. [kep3 23% right] [kep2 50% left][kep5 32% right]
Az eddigi 120-140 közötti utazĂłsebessĂ©g azĂłta lazán 150 lett Ă©s sĂĽllyedĂ©s közben bizony figyelnem kell, hogy ne szaladjak tĂşl a 180 km/h sebessĂ©gen, ami a visszafele haladĂł rotorlapáton átesĂ©st okozhat. Eddig ezt csak a Caliduson tapasztaltam, pedig az tandem mivoltábĂłl adĂłdĂłan fele akkora mellbõsĂ©ggel gazdálkodhat. Ez a kellemes Ă©s hasznos látogatás nem hozott lázba olyan mĂ©rtĂ©kben, hogy cikket Ărjak rĂłla. A rotor fokozĂłdĂł vibráciĂłt kiváltĂł spontán elállĂtĂłdása Ă©s a jelensĂ©g kikĂĽszöbölĂ©se Ă©rdekelnĂ© a szakĂ©rtõket, gondoltam, de Ăşgy ĂtĂ©ltem meg, hogy a hazai girĂł-pilĂłták jellemzõen alumĂnium rotorral Ă©s más rendszerĂ» rotor-aggyal repĂĽlnek, olyannal, amilyenre a Halley kft-nĂ©l is szavaztak egyĂ©biránt, tehát öncĂ©lĂş tudománnyal nem akartam fárasztani a nagyĂ©rdemĂ»t. Aztán jött három hĂr, gondoltam Ăgy már megĂ©r, ha nem is egy misĂ©t, de egy oldalt az Ăşjságban, hogy mi is a pálya MagniĂ©knál. Hát, amit nem illik elhallgatni, az, hogy a napokban átadták a hĂ©tszázadik általuk gyártott ultrakönnyĂ» forgĂłszárnyast.
[kep4 72% left]
Ezt a hĂrt talán nem is kommentálnám. Azt tennĂ©m csak hozzá, hogy bár nem egy girĂłjuk összetört, halálos áldozattal járĂł esemĂ©nyrõl, kettõrõl lehet tudni. Az egyiket egyĂ©rtelmĂ» pilĂłtahiba okozta, a másik pedig Ăşgy törtĂ©nt, hogy a pilĂłta szándĂ©kosan kiugrott M24-esĂ©bõl, mĂ©g bĂşcsĂşlevelet is hagyott. VállalkozĂł volt válság idejĂ©n, isten bocsássa meg neki. [kep6 38% right]
A másik hĂr, Claudio Italiano giro pilĂłta nevĂ©hez kötõdik, aki jĂşnius 23.-án 05:30-kor felszállt a Messina tartománybeli Caronia repterĂ©rõl teljesen szĂ©ria M16-osával, aminek az utas ĂĽlĂ©sĂ©n egy 235 l-es áramvonalas pĂłttartály csurig volt 95-ös benzinnel, Ă©s 18:42-kor a Vercelli tartományban találhatĂł Varallo Sesia placcán szállt le. A kettõ között megtett 1552 km-t, leszállás nĂ©lkĂĽl. A korábbi, amerikai Guiness rekord „csak” 1417 km volt. Az Ăşt alatt volt szembe Ă©s hátszĂ©l is, a stabilan tartott 120 km/h-s utazĂłsebessĂ©g a GPS-en 90 Ă©s 170 közötti skálán mozgott. Földet Ă©rĂ©skor volt mĂ©g volt 30 liter ĂĽzemanyag a tartályban, másfĂ©l Ăłra rep-potenciál, amivel 1700 km fölĂ© vihette volna a rekordot.
A turbĂłs Rotax közismerten jĂł Ă©tvágya Ă©s a repĂĽlĂ©s kezdeti szakaszában egyĂ©rtelmĂ» tĂşlsĂşly ellenĂ©re, átlagfogyasztása 20 l/h alatt maradt, máskĂ©ppen megfogalmazva: 17 l körĂĽl fogyasztott száz km-enkĂ©nt, ami azĂ©rt valljuk be, nem kevĂ©s. Pont ezĂ©rt tesztelik MagniĂ©k a 912 befecskendezõs változatát egy M16-oson. TesztpilĂłtájuk állĂtása szerint 5000-es motorfordulat alatt stabilan 40%-al alacsonyabb fogyasztás tapasztalhatĂł, maximális motorfordulatszám tartományban ez már csak 20% körĂĽli.
Ez bizony kecsegtetõ, különösen akkor, ha azt is figyelembe vesszük, hogy sokkal simábban, rázkódás mentesebben jár a 912 iS, mint a hagyományos, porlasztós változat, és akkor a környezet védelmérõl még nem is beszéltünk.
Szöveg: Szabó György
KĂ©pek: SzabĂł György Ă©s Magni archĂv
|
|