| |
Pilóták / Pilotes: A sárkány éve
rta: peter Dtum: 2010. december 11. szombat, 14:33 (14528 olvass)
Tóth Ferenc „Pamacsot” bizonyára senkinek nem kell bemutatni, aki kicsit is ismerõs motoros sárkányos berkekben Magyarországon. Így a tél küszöbén ki másnak, mint neki tehettük volna fel a kérdést: mi újdonságot hozott ez az év a sárkányrepülésben? |
|
Pilóták / Pilotes: Héphaistos inox Pegazusa
rta: peter Dtum: 2010. december 11. szombat, 13:13 (16653 olvass)
Jancsó Gergely egy zseni. Tekintsük ezt premisszának. Aki nem hiszi, járjon utána, ismerje meg, vagy legalább vessen egy pillantást weboldalára: www.diszmukovacs.hu |
|
Pilóták / Pilotes: Berkes Zsolti és a Vittorazi
rta: peter Dtum: 2010. prilis 24. szombat, 15:59 (16764 olvass)
Hosszabb gondolkodás után ismét újabb Parapower típusra váltottam. A kiszemelt áldozat és egyben tesztem alanya a legújabb fejlesztésû Redback, Vittorazi Fly 100 evoval. |
|
Pilóták / Pilotes: A Kárpátokon túl
rta: peter Dtum: 2008. november 14. pntek, 11:04 (17988 olvass)
A szabad motoros repülés varázslata Romániát is megérintette. Nem is kicsit. Jelen pillanatban nem kevesebb mint négyszáz ultrakönnyû repülõszerkezetet tartanak nyilván odaát. A mûfaj legkiemelkedõbb képviselõje Kiss László. Õ nem alkirály, õ maga az UL-király román földön. Ha nem tapadna némi pejoratív íz a fogalomhoz, mernénk azt mondani, hogy Laci egy oligarcha. Így inkább mondjuk azt, hogy „nincsenek anyagi nehézségei”. Van viszont egy szenvedélye: a repülés. Állítható, az UL-ügy jó kezekben van Romániában. |
|
Pilóták / Pilotes: Andi és az autogiró
rta: peter Dtum: 2008. jlius 04. pntek, 11:57 (21895 olvass)
Andi Siebenhofer igazi fenegyerekként vonult be a köztudatba. Az osztrák származású extrémsportoló és aktivista nevét a földön, vízen, levegõben egyaránt elkövetett rendkívüli teljesítmények, az átlagember számára õrültségnek tûnõ, kockázatos kalandok tették ismertté. Amint azt szlogenje is bizonyítja, Andi számára nincs lehetetlen: „No limit!”
|
|
Pilóták / Pilotes: Az elsõ fecske Pesten
rta: peter Dtum: 2007. december 20. cstrtk, 10:59 (20220 olvass)
Korompai Laci, alias Qfe barátunk más repülõs mûfajokban megélt kalandjairól írtunk már lapunkban. Egy októberi délután sokak örömére legújabb szerelmét, MT03 autogiróját hozta el bemutatni és megsétáltatni a gyúrói reptér fölött.
|
|
Pilóták / Pilotes: Interjú Michel Touitouval
rta: peter Dtum: 2007. november 06. kedd, 10:26 (17016 olvass)
Az alábbi szöveg egy, a Madártoll számára 2000-ben készült interjú rövidített, enyhén átstilizált változata. Michel azóta számos nemzetközi versenyen öregbítette hírnevét, többek között Európa- és francia bajnok lett lábról induló tandem kategóriában Simonini motoros Parapowerrel.
Dúsgazdag zöldség-nagykereskedõ „tékozló fia”-ként kezdte pályafutását. Kezdettõl fogva a „minden a pénz” értékrendszer tagadása jellemezte, naivan balos értelmiségivé forrta ki magát, élete értelmét a személyes szabadság korlátlan megélésében találta meg. Ennek legkifinomultabb formája számára azóta is a repülés.
|
|
Pilóták / Pilotes: Kicsi, sárga és repül... ...mi az?
rta: peter Dtum: 2007. jlius 01. vasrnap, 11:30 (20445 olvass)
Shuhei Seki barátunkat, mint pilótát, nem biztos, hogy be kell mutatni az Aeromagazin olvasóinak. Többször írtunk már róla, legelõször a Kárpátok rallye kapcsán 2005-ben. Akkor motoros sárkányával veszélyeztette a légteret, mindenkit elszörnyülködtetett lazaságával, a legelemibb légiforgalmi vagy navigációs szabályok ignorálásával. Shuhei roppant színes egyéniség. |
|
Pilóták / Pilotes: Eric, a viking
rta: peter Dtum: 2007. prilis 18. szerda, 10:50 (18258 olvass)
Mármint fõleg csak az automatikusan adódó poén kedvéért… Egyébként kétségtelenül inkább egy impozáns termetû Popeye-re hajaz, mikor tengerész módra himbálózó járásával és az örök kaján vigyorral az arcán reggel odasétál a tengerparti homokban már egy ideje a leszakadt berántó miatt küszködõ különítményhez, és egy könnyed mozdulattal sikeresen megpörgeti a légcsavart…
|
|
Pilóták / Pilotes: Francis Gardeur
rta: peter Dtum: 2007. prilis 13. pntek, 10:33 (17451 olvass)
Francis Gardeur a Coupe Icare-on talált meg azzal az elképzeléssel, hogy gyártanánk mi forradalminak hitt hátimotorját, melynek egyelõre csak papíron készek a tervei, de biztos, hogy új lendületet fog adni a motoros ernyõzésnek. Nem tudtuk komolyan venni, annyira lelkesen beszélt róla. Aztán „lekádereztük”, és kiderült róla, hogy valamikor a francia PPG válogatott legígéretesebb tagja volt, messze a legtehetségesebb pilóta, született madárember, csak éppen képtelen komolyan venni a versenyzést. |
|
| |
|
Bejelentkezés |
| | Jelenleg nem lehet bejelentkezni |
|
| | |
|