HŠtimotor HŠtimotor Motoros sŠrkŠny Kezdűlap MerevszŠrnyķ UL ForgůszŠrnyķ UL MŻrepŁlťs Videůk Galťria

Version francaise Versiunea Ón rom‚neste
 
H√°timotor

Parajet


D√≥ka Tam√°s nem ak√°rmilyen h√°timotorral √©rkezett a pilonker√ľlget√Ķs tr√©ningre. Mindig is tudtuk r√≥la, hogy nagy becsben tartja a sz√©p, m√≠ves mechanik√°t, ez egyfajta m√Ľv√©szet-ig√©ny n√°la.

Nem v√©letlen√ľl hajt Rolls-Royce Silwer Shadowt √©s PZL Gavront amikor √©pp nem rep√ľl motoros erny√Ķvel. Els√Ķ komolyabb c√°jgja tit√°n keretes Simonini volt, van annak t√≠z √©ve m√°r.

Legut√≥bbi szerzem√©nye egy Parajet, m√©gpedig a Wankell motoros. Ennek a felt√∂lt√Ķs v√°ltozat√°val rep√ľlte meg Bear Grylls √©s Gilo Cardozo 2007-ben az Everestet (mint ismeretes, dokument√°lni az extr√©m k√∂r√ľlm√©nyek miatt m√°r nem siker√ľlt). Egy ilyen sz√©ria Cyclone 294-el rep√ľlte Dean Eldridge a73,84 km/h-s sebess√©gi vil√°grekordot egyenes vonal√ļ 15 / 25 km-es t√°von. A csillog√≥ d√ļralum√≠nium h√°timotor val√≥di m√Ľszaki csemege. A k√∂zv√©lem√©ny √ļgy tartja, hogy ez minden id√Ķk legszebb, leger√Ķsebb √©s egyben legnehezebb l√°br√≥l rep√ľlhet√Ķ j√°rm√Ľve. Kivitelez√©se m√Ľv√©szi. Form√°i √≠vesek, a sz√°rny-profil minden r√©szletben visszak√∂sz√∂n.
M√©g a h√°romtoll√ļ karbon l√©gcsavar is szablya form√°j√ļ, nehogy az √≠vek harm√≥ni√°j√°t valami megzavarja. Szerel√©se egyszer√Ľ, minden elem prec√≠zen passzol, mag√°t√≥l cuppan, kattan a hely√©re.
A pil√≥tabek√∂t√©s √©s a be√ľl√Ķ viszont nem felelt meg Tomi elv√°r√°sainak ,√≠gy a meglehet√Ķsen instabil PAP f√©le als√≥karos megold√°st, ami
egy ilyen neh√©z motor eset√©n igen agg√°lyos lehetett, kiv√°ltotta egy fix als√≥ kit√°maszt√°sos fels√Ķ bek√∂t√©s√Ľ megold√°sra, amit val√≥sz√≠n√Ľleg a vil√°g legk√©nyelmesebb Apco be√ľl√Ķj√©vel eg√©sz√≠tett. Motorind√≠t√°s kiz√°r√≥lag √∂nind√≠t√≥val, √∂bl√∂s, vartyog√≥s motorhang. A fordulatsz√°m tartom√°ny sz√©les, a motorhang r√∂f√∂g√©st√Ķl vinnyog√°sig tart. Hogy a tol√≥er√Ķ milyen, arr√≥l legend√°k keringenek, az t√©ny, hogy ha a Buda√∂rsi k√∂r√©p√ľletet nem is, de egy az Apron-on ker√©kp√°roz√≥ kis sr√°cot siker√ľlt felbor√≠tani a l√©gcsavarsz√©llel. A sz√°moknak nem szeret√ľnk hinni, de az a 40 l√≥er√Ķ, amir√Ķl ennek a motornak a vonatkoz√°s√°ban csiripelni szoktak a verebek, egy√°ltal√°n nem lehet t√ļlz√°s. Hangja k√©ts√©gtelen√ľl kev√©sb√© zavar√≥, mint egy Corsair vagy Vitto Moster√©, ha nem is halk, de legal√°bb kellemes. Bevallom, nem mertem kipr√≥b√°lni. Tomi megbirk√≥zik vele m√°zs√°s saj√°t t√∂meg√©vel √©s j√≥ kondij√°val, √©n mostans√°g ink√°bb Miniplane-p√°rti vagyok.

Szöveg és képek: Szabó György



 
Belťpťs
   

Kapcsolůdů linkek
   

HŪr ťrtťkelťse
   

Parancsok
   

Kapcsolůdů rovatok

H√°timotor

Tartalomkezel√Ķ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz √©rv√©nyes.
OldalkťszŪtťs: 0.04 mŠsodperc