Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdõlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Mûrepülés Videók Galéria

Magyar változat Version francaise
 
Forgószárnyas UL

Horvát túra 2013


Eddig csak nagyot mondó pilóták színes beszámolóiból volt valami halvány elképzelésem a mostanra már hagyományosnak mondható One-Two-Fly szervezésû horvátországi túrák szépségérõl.

Idén végre minden adott volt a személyes tapasztalatgyûjtéshez: repülõeszköz, idõjárás és nem utolsó sorban 4 nap szabadidõ. Most már én is tudok nagyokat mondani. Ez itt a sztori röviden:

1. nap: LHTL-LHSM-LDVA-LDZE-LDPM, 514km, 5ó 30p

Reggel fél nyolckor hangárnyitásra már Tökölön vagyok, cuccaimat belehányom a gépbe (ez még mindig a piros MTOsport), szkafander fel és 08.10-kor indulás. Az elõzõ napok zivataros idõjárása enyhülni látszik, de a hõmérséklet még ilyenkor alig kúszik fel 13 fok fölé. Fél 10 körül le is érek Sármellékre, jó, hogy 9-et beszéltünk meg a találkozóra a fertõszentmiklósi csapattal, de semmi gáz, mert még így is várunk vagy egy órát az indulásig. 6 giróból és 5 merevszárnyúból álló kötelékünk szuper szabályosan, repülési tervvel vág neki a Sármellék-Zágráb szakasznak. Kilépve Magyarországról, Zágrábhoz közel ér az elsõ és egyben utolsó hidegzuhany.

Nem zivatarra kell gondolni: a horvát irányítókkal folytatott kaotikus rádiózás eredményeként alacsony katonai repülésekre hivatkozva egyszerûen visszafordítanak Magyarországra. Ilyen könnyen azért nem adjuk fel, Varazdinon szállunk le, ahol szerencsésen túlesünk a vámkezelésen is. Az idõjárás délebbre nem túl biztató, de azt megkockáztatjuk, hogy a közeli Zvekovac reptérre átugorjunk. Itt már jóval barátságosabb fogadtatásban van részünk, tankolás és egy-két pizza betolása után este 6 körül indulunk tovább Medulinba. Isztria déli csücskéig még át kell repülnünk 1200m magas hegyeken pont a tengerpart elõtt és ezen a vidéken kényszerleszállóhely elvétve található csak, viszont gyorsan tud változni az idõjárás és a hegyek gyakran felhõbe burkolóznak. Az elõttünk átvonuló zivatarok nyomait gõzölgõ párapamacsok formájában még láttuk a talajon, de minden aggodalom ellenére eseménytelen és látványos repülés után landolunk napnyugta elõtt pár perccel.


2. nap: LDPM-LDPV-LDPM, 80km, 1ó 40p

Habár tegnap megfogadtuk, hogy a mai napot a tengerparton sörözve fogjuk eltölteni, mégsem bírtunk magunkkal és reggeli után már ismét a reptéren voltunk. A nap hétágra sütött, enyhe szellõ lengedezett, nem is kérhettünk volna többet. Mai úti célunk az isztriai parton északabbra fekvõ Vrsar repülõtere, ahová bonyolult navigáció nélkül, egyszerûen a partvonalat követve jutottunk el. Kihasználtuk az alkalmat és leküzdve víziszonyunkat alacsonyan csapattunk végig, kerülgetve a parti erõdítményeket, a vitorlások árbocait és a fürdõzõket. Az élmény intenzív volt, kétszer is, mert egy jól megérdemelt hideg bambi után már indultunk is vissza ugyanazon az útvonalon, ugyanazon a magasságon.


3. nap: LDPM-LDLO-LDPM, 100km, 2ó 50p

Ma is repülni kellett, nem is akárhogyan, hanem végig a tenger felett. Hozzá kell szokni az érzéshez, bízni kell a technikában, de az élmény felejthetetlen. Mali Losinj adja magát kirándulási célként, fõleg levegõbõl megközelítve; mi a „panoráma útvonalat” választottuk, több szigetet is érintve. A tengerparton elköltött kiváló ebéd után, vettünk egy nagy levegõt és a tenger felett direktben repültünk vissza Medulinba.

4 nap: LDPM-LDZE-LHSM-LHTL, 496km, 4ó 50p

10 körül indulunk hazafelé és elõször a túra alatt hátszelünk van, így kevesebb mint két óra repülés után, még pont beesünk Zvekovacba a repülõnap elõtt.
A fogadtatás most is királyi, ebédre forró babgulyást és hideg sört szolgálnak fel, persze csak annak akinek van pilótája a következõ szakaszokra.
Sármellékre még épp zárás elõtt érünk, hogy átessünk a beléptetési procedúrán, 5 perc után már indulunk is tovább, elkerülve a hosszított nyitva tartás horrorisztikus költségeit.
A régi és új barátoktól már csak a levegõben tudok elbúcsúzni, rajtam kívül mindenki Fertõszentmiklóson lebegtet a nap végén.
A repüléssel eltöltött négy nap után hétfõn még mindig 10 centire a föld felett jártam, ezért megfogadtam, hogy ezt a lehetõséget jövõre sem hagyom ki.

Szöveg és képek: Tóth Balázs



 
Login
   

Linkuri inrudite
   

Aprecierea articolului
   

Optiuni
   

Associated Topics

Forgószárnyas UL

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Page Generation: 0.11 Seconds