Azt is illik elmondani, hogy a motoros ernyõzés nem csak a kétbalkezes kezdõk számára lehet veszélyes, a nagyágyúk és a bajnokok is szenvedélyük áldozataivá válhatnak.
Februárban a franciák nagy bajnoka, Pascal Vallée zuhant le, igaz, Bordeaux környéki plázson tartott bemutatót, amikor egy túlhúzott forduló közben elszakadt a fékzsinórja és még mielõtt bármit tehetett volna, 70 km/h-val csapódott földhöz.Az eredmény: törött medence és combcsont, könyök, az idei évet biztosan ki kell hagynia. Motivációja legalább sziklaszilárd.
Nála szerencsétlenebbül járt az ausztrál Chris Atkinson (nem a rallye versenyzõ), többszörös motoros ernyõs világrekorder, aki május 27.-én reggel felszállás után valószÃnûleg a beülés megkönnyÃtése végett elengedte fékfogantyúját. a Hadron fékzsinórja a távrepülés kényelmi szempontjai miatt hosszúra volt beállÃtva, a hátimotor keretén a korábbiakban leszakadt védõzsinórt meg elmulasztotta megjavÃtani. A fogantyút elkapta és a légcsavar, feltekerte a zsinórt, a fél ernyõ eltûnt a feje felõl. Bár alacsonyan volt még, a becsapódást nem élte túl. Ugyanazon a hét végén érte halálos baleset a Kangook japán importõrét, Kagaya Kiyoshit, aki egy tengerparti plázs felett akkrózott Paramania GTR ernyõjével, talajközelben kapott kétoldali csukást, egyenesen arcra esett, a percek alatt a helyszÃnre érkezõ mentõk már csak a halál beálltát tudták megállapÃtani.