Azt is illik elmondani, hogy a motoros ernyőzés nem csak a kétbalkezes kezdők számára lehet veszélyes, a nagyágyúk és a bajnokok is szenvedélyük áldozataivá válhatnak.
Februárban a franciák nagy bajnoka, Pascal Vallée zuhant le, igaz, Bordeaux környéki plázson tartott bemutatót, amikor egy túlhúzott forduló közben elszakadt a fékzsinórja és még mielőtt bármit tehetett volna, 70 km/h-val csapódott földhöz.Az eredmény: törött medence és combcsont, könyök, az idei évet biztosan ki kell hagynia. Motivációja legalább sziklaszilárd.
Nála szerencsétlenebbül járt az ausztrál Chris Atkinson (nem a rallye versenyző), többszörös motoros ernyős világrekorder, aki május 27.-én reggel felszállás után valószínűleg a beülés megkönnyítése végett elengedte fékfogantyúját. a Hadron fékzsinórja a távrepülés kényelmi szempontjai miatt hosszúra volt beállítva, a hátimotor keretén a korábbiakban leszakadt védőzsinórt meg elmulasztotta megjavítani. A fogantyút elkapta és a légcsavar, feltekerte a zsinórt, a fél ernyő eltűnt a feje felől. Bár alacsonyan volt még, a becsapódást nem élte túl. Ugyanazon a hét végén érte halálos baleset a Kangook japán importőrét, Kagaya Kiyoshit, aki egy tengerparti plázs felett akkrózott Paramania GTR ernyőjével, talajközelben kapott kétoldali csukást, egyenesen arcra esett, a percek alatt a helyszínre érkező mentők már csak a halál beálltát tudták megállapítani.