Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Forgószárnyas UL

Shuhei Seki megint kitett magáért


Addig győzködtük egymást skype-on az elmúlt hónapokban az ultrakönnyű helikopterben rejlő lehetőségekkel kapcsolatban, hogy fogta magát és vásárolt egy Kompress Charly 1-et magának Belgiumban.


Az a helyzet, hogy a Charly2-es sorozat megjelenése és még inkább a CH 77 Ranabot perspektívái alaposan lenyomták a piacon levő Carly 1-es és egyéb Experimental kategóriában üzemeltetett kishelikopterek árfekvését. Százezer euro alatt lehet hozzájutni most megbízható előéletű, azaz oda nem csapott, szét nem hajtott, meg nem gányolt példányokat, amelyeket szeretettel és szakértelemmel üzemeltettek korábban tehetős, de mára gazdaságilag válságosra fordult sorsú gazdáik, vagy még inkább, és itt fogózzunk meg: olyanok, akik a válságnak köszönhetően úgy megerősödtek anyagilag, hogy már el sem tudják képzelni magukat másban, mint a létező legtutibban.
A belga gyémántkereskedőtől vásárolt Kompress olasz azonosítóval repül, de minden bülletint végrehajtottak rajta, soha nem sérült, a rotorját már lecserélték karbonra és a legtöbb Charly 2-re jellemző upgrade is megvan rajta. A minősíthetetlen április eleji időjárás ellenére Shuhei szemrebbenés nélkül átrepülte Dijonba,hogy megmutassa Renaud Guy-nek, a néhai Cosmos motoros sárkánygyárosnak, majd kihasználva egy pár órás rést, leugrott Barcelonette-be Matthieu de Quillac-hoz, egy alapos átnézés, szerviz és főleg:
pár órás továbbképzés végett, mert azt ugye nem is említettem, hogy Shuhei helikopteres gyakorlata még a több mint egy évtizeddel korábbi Robinsonos korszakára datálódik. Dijonba érve azt nyilatkozta, hogy három órát repült Brüsszelből, minden várakozását felülmúlta a kis gép stabilitása, sebessége és a kiváló tömeg-teljesítmény arány, ami a szóló repülésre jellemző, az út alatt viszont a megfeszített koncentrálás miatt úgy kimerült, mintha giróval tizenkét órát töltött volna a levegőben. Némi iróniával megjegyezte, azt reméli, hogy pár órás gyakorlás után ezt az extrakoncentráció-koefficienst le tudja szorítani az autogiróra jellemzőnek „csak” a kétszeresére. Matthieu-vel nagy magasság – nagy sebesség – turbulencia körülmények és egyéb extrém helyzetek között gyakorolta a vészhelyzeti eljárásokat, meggyőződött róla, hogy 80 mérföldes sebességen autorotációban ugyanúgy siklik a Kompress, mint az Autogyro Europe Calidus. Április 13.-án, szombaton jó erős szélben, de pazar kilátással, egyetlen rátankolással átrepült a déli Alpokból Velencébe, pontosabban Caposilébe, Donatella és Erich Krustatcher jól ismert ultrakönnyű placcára, ahol tavalyelőtt a turbinás Alpit próbálgattuk közösen. Este húszfős társaságnak mesélhette élményeit tengeri gyümölcsök és halak csemegézése közben. Következő úti célja Görögország, ahova az olasz csizma sarkából, csekély 100 mérföld tenger feletti ugrással akar eljutni. Hát nem szép az élet?

Szöveg:Szabó György
Képek:Shuhei Seki



 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

Forgószárnyas UL

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.05 másodperc