Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Forgószárnyas UL

Shuhei Seki megint kitett magáért


Addig gyõzködtük egymást skype-on az elmúlt hónapokban az ultrakönnyû helikopterben rejlõ lehetõségekkel kapcsolatban, hogy fogta magát és vásárolt egy Kompress Charly 1-et magának Belgiumban.


Az a helyzet, hogy a Charly2-es sorozat megjelenése és még inkább a CH 77 Ranabot perspektívái alaposan lenyomták a piacon levõ Carly 1-es és egyéb Experimental kategóriában üzemeltetett kishelikopterek árfekvését. Százezer euro alatt lehet hozzájutni most megbízható elõéletû, azaz oda nem csapott, szét nem hajtott, meg nem gányolt példányokat, amelyeket szeretettel és szakértelemmel üzemeltettek korábban tehetõs, de mára gazdaságilag válságosra fordult sorsú gazdáik, vagy még inkább, és itt fogózzunk meg: olyanok, akik a válságnak köszönhetõen úgy megerõsödtek anyagilag, hogy már el sem tudják képzelni magukat másban, mint a létezõ legtutibban.
A belga gyémántkereskedõtõl vásárolt Kompress olasz azonosítóval repül, de minden bülletint végrehajtottak rajta, soha nem sérült, a rotorját már lecserélték karbonra és a legtöbb Charly 2-re jellemzõ upgrade is megvan rajta. A minõsíthetetlen április eleji idõjárás ellenére Shuhei szemrebbenés nélkül átrepülte Dijonba,hogy megmutassa Renaud Guy-nek, a néhai Cosmos motoros sárkánygyárosnak, majd kihasználva egy pár órás rést, leugrott Barcelonette-be Matthieu de Quillac-hoz, egy alapos átnézés, szerviz és fõleg:
pár órás továbbképzés végett, mert azt ugye nem is említettem, hogy Shuhei helikopteres gyakorlata még a több mint egy évtizeddel korábbi Robinsonos korszakára datálódik. Dijonba érve azt nyilatkozta, hogy három órát repült Brüsszelbõl, minden várakozását felülmúlta a kis gép stabilitása, sebessége és a kiváló tömeg-teljesítmény arány, ami a szóló repülésre jellemzõ, az út alatt viszont a megfeszített koncentrálás miatt úgy kimerült, mintha giróval tizenkét órát töltött volna a levegõben. Némi iróniával megjegyezte, azt reméli, hogy pár órás gyakorlás után ezt az extrakoncentráció-koefficienst le tudja szorítani az autogiróra jellemzõnek „csak” a kétszeresére. Matthieu-vel nagy magasság – nagy sebesség – turbulencia körülmények és egyéb extrém helyzetek között gyakorolta a vészhelyzeti eljárásokat, meggyõzõdött róla, hogy 80 mérföldes sebességen autorotációban ugyanúgy siklik a Kompress, mint az Autogyro Europe Calidus. Április 13.-án, szombaton jó erõs szélben, de pazar kilátással, egyetlen rátankolással átrepült a déli Alpokból Velencébe, pontosabban Caposilébe, Donatella és Erich Krustatcher jól ismert ultrakönnyû placcára, ahol tavalyelõtt a turbinás Alpit próbálgattuk közösen. Este húszfõs társaságnak mesélhette élményeit tengeri gyümölcsök és halak csemegézése közben. Következõ úti célja Görögország, ahova az olasz csizma sarkából, csekély 100 mérföld tenger feletti ugrással akar eljutni. Hát nem szép az élet?

Szöveg:Szabó György
Képek:Shuhei Seki



 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Forgószárnyas UL

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.04 msodperc