Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Hátimotor

PPG profi portré


Daniel Moench kimondottan olyan motoros ernyõs profi, amilyenbõl nincs elég a világon, mifelénk pedig még mutatóba sem. Pedig amint azt életútja bizonyítja, leleményesen és sok munkával korrektül meg lehet élni ultrakönnyû repülésbõl és abból, ami a tevékenység körül üzletileg elérhetõ

Bass-Hamban ismerkedtünk meg, évek óta õ a repvez, õ felel azért, hogy egyszerre akár háromszáz motoros ernyõs rajzék egy légtérben, anélkül, hogy összegubancolódnának.
A repülés génjeiben van, egyik õse, Christian Moench 1930-ban megdöntötte a Párizs – Tokió rekordot és õ indította el a Párizs – Tananarive aeropostale járatot Farman 190-el, mellékesen a Lotharingia francia régió elsõ repülõklubját is õ alapította.
Dan eleinte téli és vízi sportokkal foglalkozott, síoktatás és skipperkedés mellett persze felszerelést is forgalmazott és fejlesztett, már 1975 óta.
Az extrém sportok mellett a robbanómotoros jármûvek világa sem volt idegen tõle, 1983-tól a Sonauto színeiben õ készítette fel René Metge Porsche-ját majd késõbb Mitsubishi Pajeroit a Dakarra és egyéb tereprally maratonokra. Bátyja, Ernest Moench, a NEWAY brand tulajdonosa, (ez egy ismert extrém sportra specializálódott országos üzletlánc és franchise rendszer odakint) õ ismertette meg még 1987-ben a siklóernyõzéssel. Az akkoriban még inkább a mai „base jump” –nak felelt meg, elsõ ernyõje, egy PHY (még Robert Graham varrta, aki késõbb az Advance ernyõket dobta piacra), siklószámban a vasalóval vetekedett. 1999-ben találkozott Paul Amiell-el, a korai ITV ernyõk fejlesztõjével, aki végül bevezette a motoros ernyõs társadalomba. 2007-ben a híres-hírhedt Didier Eymin-el hozott létre közös vállalkozást a motoros ernyõs repülés körül gravitáló tevékenységek keretéül. (www.pleinair-aventure.fr)
Az oktatás, termékforgalmazás, karbantartás és üzemeltetés mellett a klubtevékenységek és fõleg az utazások, azok megtervezése, logisztikája, a biztonságos repülési feltételek megteremtése és a teljeskörû asszisztencia a változatos és leginkább egzotikus helyszíneken, ez jelenti a legtöbb munkát számára.
Ízelítõ:
2011-ben Flashback Aventure segítségével Jordániába látogattak, Egyiptom, Izrael Szaúd-Arábia és Szíria közelsége ellenére gondtalanul repülhettek, még az elsõ látásra ijesztõnek tûnõ aerológia sem jelentett különösebb kihívást, a megfelelõ napszakokban. A túra persze nem csak motoros ernyõzésrõl szólt, Aqaba Vörös tenger-parti üdülõvárosban kipróbálhatták a búvárkodást, a Wadi Rum oázis körül teveháton, quadon és klimatizált terepjárókban ismerkedhettek a sivataggal a viszonylag kellemes, átlag 25°-os novemberi idõjárásban. Meglátogatták Petra romvárosát és sziklatemplomát, megmártóztak a holt-tengerben és Hammamat Ma’in termálfürdõ 45°C-os vizében.
Az idén, február 28 és március 10.-e között Indonéziában jártak, az Amnéville-i állatkert és a Kalaweit alapítvány megbízásával. Szumátra és Borneo õserdejének a tanulmányozása, a tiltott erdõirtások megfigyelése, pontosabban ezeknek a tevékenységeknek a motoros ernyõvel történõ támogatása volt az elsõdleges cél.
A projekt vezetõje Didier Eymin volt, Daniel üzlettársa, aknek annak idején az Ushuaia-s Nicolas Hulot-ot is sikerült megfertõzni a motoros ernyõzéssel,
ami így áttételesen a sportág divattá válását is nagyban elõsegítette. Az õ egzotikus tájakon szerzett tapasztalata nélkül esélytelen lett volna az expedíció. Az ott töltött nyolc nap alatt nem csak arra koncentráltak, hogy a dzsungel felett röpködve élvezkedjenek és minél izgalmasabb fényképeket készítsenek, felkutatták és elõkészítették azokat a placcokat, amelyeket a helyszínen tevékenykedõ elzászi származású de Thaiföldön letelepedett honfitársuk használhat, aki életét a gibbonok tanulmányozására tette fel.
Chanee (eredeti nevén, Aurelien Brulé) Adventure típusú motoros ernyõs felszerelésbe fektetett, tapasztalata azonban még édeskevés ahhoz, hogy a komplex, párás, gyakran zivataros idõjárási feltételek között biztonságos döntéseket hozhasson. Didier közelmúltban elszenvedett vietnami balesete ellenére bevállalja a lehetséges felszállóhelyek és útvonalak „berepülését”, a harmadik napon már Chanee-t is sikerül levegõbe segíteni. Róla egyébként további infókat lehet szerezni a www.kalaweit.fr portálon, A szállás a dzsungelben európai mércével mérve extrém, de még az is elviselhetõbb volt, mint a környezetszennyezés és az ott lakók, különösen a gyerekek létfeltételei. Levegõbõl, madártávlatból volt igazán sokkoló ez a realitás. Dan tervezi, hogy a nyár elején meglátogat minket, egy keleteurópai motoros ernyõs túrát elõkészíteni. Lehet csatlakozni!

Szöveg: Moench beszámolója
alapján írta Szabó György
Képek: Moench archív      



 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Hátimotor

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.12 msodperc