Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Hátimotor

PPG profi portré


Daniel Moench kimondottan olyan motoros ernyős profi, amilyenből nincs elég a világon, mifelénk pedig még mutatóba sem. Pedig amint azt életútja bizonyítja, leleményesen és sok munkával korrektül meg lehet élni ultrakönnyű repülésből és abból, ami a tevékenység körül üzletileg elérhető

Bass-Hamban ismerkedtünk meg, évek óta ő a repvez, ő felel azért, hogy egyszerre akár háromszáz motoros ernyős rajzék egy légtérben, anélkül, hogy összegubancolódnának.
A repülés génjeiben van, egyik őse, Christian Moench 1930-ban megdöntötte a Párizs – Tokió rekordot és ő indította el a Párizs – Tananarive aeropostale járatot Farman 190-el, mellékesen a Lotharingia francia régió első repülőklubját is ő alapította.
Dan eleinte téli és vízi sportokkal foglalkozott, síoktatás és skipperkedés mellett persze felszerelést is forgalmazott és fejlesztett, már 1975 óta.
Az extrém sportok mellett a robbanómotoros járművek világa sem volt idegen tőle, 1983-tól a Sonauto színeiben ő készítette fel René Metge Porsche-ját majd később Mitsubishi Pajeroit a Dakarra és egyéb tereprally maratonokra. Bátyja, Ernest Moench, a NEWAY brand tulajdonosa, (ez egy ismert extrém sportra specializálódott országos üzletlánc és franchise rendszer odakint) ő ismertette meg még 1987-ben a siklóernyőzéssel. Az akkoriban még inkább a mai „base jump” –nak felelt meg, első ernyője, egy PHY (még Robert Graham varrta, aki később az Advance ernyőket dobta piacra), siklószámban a vasalóval vetekedett. 1999-ben találkozott Paul Amiell-el, a korai ITV ernyők fejlesztőjével, aki végül bevezette a motoros ernyős társadalomba. 2007-ben a híres-hírhedt Didier Eymin-el hozott létre közös vállalkozást a motoros ernyős repülés körül gravitáló tevékenységek keretéül. (www.pleinair-aventure.fr)
Az oktatás, termékforgalmazás, karbantartás és üzemeltetés mellett a klubtevékenységek és főleg az utazások, azok megtervezése, logisztikája, a biztonságos repülési feltételek megteremtése és a teljeskörű asszisztencia a változatos és leginkább egzotikus helyszíneken, ez jelenti a legtöbb munkát számára.
Ízelítő:
2011-ben Flashback Aventure segítségével Jordániába látogattak, Egyiptom, Izrael Szaúd-Arábia és Szíria közelsége ellenére gondtalanul repülhettek, még az első látásra ijesztőnek tűnő aerológia sem jelentett különösebb kihívást, a megfelelő napszakokban. A túra persze nem csak motoros ernyőzésről szólt, Aqaba Vörös tenger-parti üdülővárosban kipróbálhatták a búvárkodást, a Wadi Rum oázis körül teveháton, quadon és klimatizált terepjárókban ismerkedhettek a sivataggal a viszonylag kellemes, átlag 25°-os novemberi időjárásban. Meglátogatták Petra romvárosát és sziklatemplomát, megmártóztak a holt-tengerben és Hammamat Ma’in termálfürdő 45°C-os vizében.
Az idén, február 28 és március 10.-e között Indonéziában jártak, az Amnéville-i állatkert és a Kalaweit alapítvány megbízásával. Szumátra és Borneo őserdejének a tanulmányozása, a tiltott erdőirtások megfigyelése, pontosabban ezeknek a tevékenységeknek a motoros ernyővel történő támogatása volt az elsődleges cél.
A projekt vezetője Didier Eymin volt, Daniel üzlettársa, aknek annak idején az Ushuaia-s Nicolas Hulot-ot is sikerült megfertőzni a motoros ernyőzéssel,
ami így áttételesen a sportág divattá válását is nagyban elősegítette. Az ő egzotikus tájakon szerzett tapasztalata nélkül esélytelen lett volna az expedíció. Az ott töltött nyolc nap alatt nem csak arra koncentráltak, hogy a dzsungel felett röpködve élvezkedjenek és minél izgalmasabb fényképeket készítsenek, felkutatták és előkészítették azokat a placcokat, amelyeket a helyszínen tevékenykedő elzászi származású de Thaiföldön letelepedett honfitársuk használhat, aki életét a gibbonok tanulmányozására tette fel.
Chanee (eredeti nevén, Aurelien Brulé) Adventure típusú motoros ernyős felszerelésbe fektetett, tapasztalata azonban még édeskevés ahhoz, hogy a komplex, párás, gyakran zivataros időjárási feltételek között biztonságos döntéseket hozhasson. Didier közelmúltban elszenvedett vietnami balesete ellenére bevállalja a lehetséges felszállóhelyek és útvonalak „berepülését”, a harmadik napon már Chanee-t is sikerül levegőbe segíteni. Róla egyébként további infókat lehet szerezni a www.kalaweit.fr portálon, A szállás a dzsungelben európai mércével mérve extrém, de még az is elviselhetőbb volt, mint a környezetszennyezés és az ott lakók, különösen a gyerekek létfeltételei. Levegőből, madártávlatból volt igazán sokkoló ez a realitás. Dan tervezi, hogy a nyár elején meglátogat minket, egy keleteurópai motoros ernyős túrát előkészíteni. Lehet csatlakozni!

Szöveg: Moench beszámolója
alapján írta Szabó György
Képek: Moench archív      



 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

Hátimotor

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.29 másodperc