HŠtimotor HŠtimotor Motoros sŠrkŠny Kezdűlap MerevszŠrnyķ UL ForgůszŠrnyķ UL MŻrepŁlťs Videůk Galťria

Version francaise Versiunea Ón rom‚neste
 
H√°timotor

ITV V-Max


A Coupe Icare alkalm√°val megrendezett Parabatix (helyi t√°jsz√≥l√°ssal: Icarobatix) Air Race-t nagy meglepet√©sre Thomas Migneaux nyerte olyan szt√°rok el√Ķtt, mint Pascal Vall√©e, Mathieu Rouanet vagy Alex Mateos.

A szenz√°ci√≥ nem is ez volt, hanem az, hogy egy teljesen ismeretlen erny√Ķvel, egy ITV Bullittal rep√ľlt. Ez engem is meglepett, mert b√°r szeretem, √©s sokra tartom az ITV erny√Ķit, ez id√°ig √ļgy √©reztem, hogy a Dudek Hadron, Paramania GTR vagy az Ozone Viper2 kateg√≥ri√°j√ļ erny√Ķkkel nem tudj√°k √©s nem is akarj√°k felvenni a versenyt. Heniu Dyduch, a roppant szimpatikus (mellesleg lengyel sz√°rmaz√°s√ļ) c√©gvezet√Ķ ink√°bb a sikl√≥erny√Ķz√©st cs√≠pi, (a francia Alpokban ez nem meglep√Ķ) a PPG m√Ľfaja olyan szinten nem j√∂n be neki, hogy k√©t √©ve √∂ssze-vissza kaszabolta mag√°t l√©gcsavarj√°val egy elb√©n√°zott motorind√≠t√°s alkalm√°val.
Heniu Dyduch, az ITV szimpi f√Ķn√∂ke
a Coupe Icare-on
Thomas Migneaux, az idei gy√Ķztes
√Črtelemszer√Ľen a reflex profilt sem l√°jkolja. √ćgy legal√°bb minden ITV erny√Ķ EN certifik√°lt. A motoros erny√Ķs versenyz√©s egyre ink√°bb a szlalomoz√°s m√Ľfaja k√∂r√ľl fogalmaz√≥dik meg, n√Ķ az ig√©ny a gyors, j√°t√©kos erny√Ķk ir√°nt. A vev√Ķk√∂r folyamatos zaklat√°s√°ra l√©pnie kellett. Ennek a l√©p√©snek az eredm√©nye a Bullit. Ott helyben a Kupik√°ron k√©rtem egyet Heniut√≥l, l√°ssuk hall√°m, mit tud, amikor azonban kider√ľlt, hogy a Bullit nem ker√ľl forgalomba, csak √©s kiz√°r√≥lag versenypil√≥t√°k sz√°m√°ra fejlesztett√©k, v√©g√ľl annak az alig szel√≠d√≠tett, m√©rs√©kelt S-profilja ellen√©re min√Ķs√≠tett V-Maxot pr√≥b√°lgattuk az elm√ļlt hetekben.
Az ITV V-Max és a
Dudek Hadron hevederzete
Az ITV-n√©l egy√©bk√©nt is jellemz√Ķ „down-sizing” itt is meghat√°roz√≥. A megfelel√Ķ stabilit√°s √©s sebess√©g nagy fel√ľleti terhel√©s √°r√°n val√≥sul meg. Mostan√°ban 80 kg a nett√≥ t√∂megem, ez motorral, erny√Ķvel, √ľzemanyaggal 120 kg k√∂r√ľli brutt√≥ felsz√°ll√≥ t√∂meget ad ki. Nos, ehhez a 22 m2-es erny√Ķ m√°r √©rezhet√Ķen t√ļl sok, az erny√Ķt szakzsargonban: alul √ľl√∂m. A 19 m2-es ugyanolyan k√∂nnyed√©n emel el √©s nem √©reztem, hogy t√∂bb motort k√©rne, lesz√°ll√°skor le lehet lass√≠tani annyira, mint a 22-est, viszont precizit√°sban, stabilit√°sban, turbulencia-immunit√°sban egy klasszissal jobbnak bizonyult. Az erny√Ķ saj√°t t√∂mege 5,1 kg, √∂sszehajtogatva t√©nyleg nem n√©z ki nagyobbnak, mint egy nagyobbacska ment√Ķerny√Ķ.
A hajszálvékony verseny-zsinórzat
Hevederzete ijeszt√Ķen v√©kony, sp√°rgaszer√Ľ, zsin√≥rb√≥l is csak a minim√°lis sz√°m√ļ maradt, az is a m√°r-m√°r zongorah√ļrszer√Ľ 1,3 mm-es Aramid anyagb√≥l. Van viszont trimm is, k√©t csig√°s l√°bgyors√≠t√≥ is, igaz, a kett√Ķt egy√ľtt nem igaz√°n lehet haszn√°lni. Szlalom-sz√°mokn√°l, ahol a r√∂vid nagy sebess√©g√Ľ szakaszokat t√ļld√∂nt√∂tt fordul√≥k f√Ľszerezik, j√≥val hat√©konyabb a l√°bgyors√≠t√≥, √ļtvonalrep√ľl√©sn√©l viszont kev√©sb√© f√°raszt√≥ a megh√∂kkent√Ķen nagy √ļthossz√ļ trimm. Az erny√Ķ oldalviszonya 5,5. Enn√©l ijeszt√Ķbbet m√°r l√°ttunk. A cell√°k nincsenek l√°tv√°nyosan meger√Ķs√≠tve, az ITV-n√©l nem csalnak se kevl√°rral, se damillal, √Ķk azt √°ll√≠tj√°k, hogy egy j√≥l kital√°lt erny√Ķ azok n√©lk√ľl is kell√Ķen tel√≠tett marad, ha pedig csuk, merthogy egy erny√Ķ mi√©rt ne csukhatna, kiny√≠lik az, mag√°t√≥l, √ļgy ahogy az el√Ķ van √≠rva.

ITV V-Max adatok

MéretLMS
Cell√°k sz√°ma57
T√©nyleges sz√°rnyfel√ľlet25 m222 m219,1 m2
Feszt√°v11,7 m11 m10,2 m
Oldalviszony5,5
H√ļrhossz2,63 m2,47 m2,3 m
Minim√°lis pil√≥tas√ļly80,00 kg65,00 kg50,00 kg
Max. felszállótömeg150,00 kg130,00 kg100,00 kg
Saját tömeg5,6 kg5,4 kg5,1 kg
Trimmsebesség42,00 km/h
Max sebesség lábgyorsítóval62,00 km/h
Erny√Ķ anyagaSkytex Porcher
Erny√Ķ sz√∂vet t√∂mege40,00 g/m2
Fels√Ķ zsin√≥rzatAramide 1,3 mm 130 daN
Alsó zsinórzatAramide 1,8 mm 130 daN
HomologációEN 926-1

Pillek√∂nny√Ľ kezelhet√Ķs√©g
√Čs m√Ľk√∂dik a dolog, amint ezt v√°ltozatos id√Ķj√°r√°si k√∂r√ľlm√©nyek k√∂z√∂tt megtapasztalhattuk. Dudekhez szokott pil√≥t√°nak eleinte stresszes a mocorg√°sa, f√Ķleg gyorsra trimmelten. Bevallom, √©n nem mertem teljesen r√°b√≠zni a turbulencia-menedzsel√©st, ahhoz val√≥sz√≠n√Ľleg j√≥val t√∂bbet kellene rep√ľln√∂m alatta. Az igazs√°g az, hogy a pil√≥t√°k d√∂nt√Ķ t√∂bbs√©ge (√©s itt f√Ķleg a sikl√≥erny√Ķs√∂kre gondolok) egy√©bk√©nt is jobban szereti „k√©zben tartani”, „fogni” az erny√Ķt, amikor szemtelenkedik vele a leveg√Ķ. Akkor meg hi√°ba full reflexes az erny√Ķ, ha lass√ļra vagy k√∂zepesre trimmelve, „automata pil√≥ta” m√≥d helyett k√©zi vez√©rl√©ssel vezetj√ľk bakkecsk√©s √©s/vagy ordas id√Ķj√°r√°sban. Szlalomoz√°skor viszont alighanem hat√©konyabb a full f√©kes korm√°nyz√°s, az azonban a reflex profillal nem kompatibilis. A V-Maxon nincs oldalkorm√°ny. Ez√©rt term√©szetesen √©n is, mint mindenki, let√°madtam Heniut ezzel a k√©rd√©ssel. √ē pedig a r√° jellemz√Ķ csendes, bar√°ts√°gos modorban elmagyar√°zta, hogy az√©rt, mert nincs r√° sz√ľks√©g. Ez az, ami zseni√°lis benne, ett√Ķl jobb, mint a t√∂bbiek. Fura nem? Vissza a kiindul√≥pontra. Az biztos, hogy a V-Max gyors. Gyorsabb, mint b√°rmelyik eddig kipr√≥b√°lt ITV erny√Ķ. Az is biztos, hogy nem kell al√°ja h√ļsz lovas, vagy m√©g ann√°l is bik√°sabb motor, a benne lev√Ķ lehet√Ķs√©gek kiakn√°z√°s√°hoz. Aut√≥s hasonlattal √©lve, a V-Max egyfajta Toyota GT86 a t√ļlmotoriz√°lt √©s neh√©z AMG Mercik, Porsch√©k √©s M-es BMW-k mez√Ķny√©ben. J√°t√©kos, szerethet√Ķ √©s gazdas√°gos. Annak a bizony√≠t√©ka, hogy van √©let a v√°ls√°g ellen√©re is. √Črdemes kipr√≥b√°lni.

Szöveg: Szabó György
Képek: Szabó Ildikó



 
Belťpťs
   

Kapcsolůdů linkek
   

HŪr ťrtťkelťse
   

Parancsok
   

Kapcsolůdů rovatok

H√°timotor

Tartalomkezel√Ķ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz √©rv√©nyes.
OldalkťszŪtťs: 0.09 mŠsodperc