HŠtimotor HŠtimotor Motoros sŠrkŠny Kezdűlap MerevszŠrnyķ UL ForgůszŠrnyķ UL MŻrepŁlťs Videůk Galťria

Version francaise Versiunea Ón rom‚neste
 
Forgószárnyas UL

Magni Gyro news


A Magni csal√°d a
700.-ik autogiróval
Lucca Magni j√ļnius v√©g√©n l√°togatott meg, hogy elv√©gezze az Orion-on √©ppen aktu√°lis b√ľletineket, meg hogy csin√°ljon valamit a rotorral, mert kezdett zavarni, hogy egyre er√Ķteljesebben r√°z.

F√©lnapi munka √©s h√°rom iskolak√∂r a vibrex-el el√©g volt, hogy az Orion a legfrissebb update-eknek megfeleljen, de ami enn√©l sokkal l√°tv√°nyosabb: a bot el√Ķre-h√°trar√°z√°sa teljesen megsz√Ľnt. Ett√Ķl, vagy a leveg√Ķsz√Ľr√Ķ motort√©ren k√≠v√ľlre helyez√©s√©t√Ķl (vagy a kett√Ķ kombin√°ci√≥j√°b√≥l ad√≥d√≥an) teljesen megt√°ltosodott az M24.
A rekord logója

Lucca látogatásakor pont Budaörsön volt az Mi 26 is,
odaálltunk mellé, az arányok érzékeltetése végett.
Claudio Italiano a rekordrep√ľl√©s ut√°n
Az eddigi 120-140 k√∂z√∂tti utaz√≥sebess√©g az√≥ta laz√°n 150 lett √©s s√ľllyed√©s k√∂zben bizony figyelnem kell, hogy ne szaladjak t√ļl a 180 km/h sebess√©gen, ami a visszafele halad√≥ rotorlap√°ton √°tes√©st okozhat. Eddig ezt csak a Caliduson tapasztaltam, pedig az tandem mivolt√°b√≥l ad√≥d√≥an fele akkora mellb√Ķs√©ggel gazd√°lkodhat. Ez a kellemes √©s hasznos l√°togat√°s nem hozott l√°zba olyan m√©rt√©kben, hogy cikket √≠rjak r√≥la. A rotor fokoz√≥d√≥ vibr√°ci√≥t kiv√°lt√≥ spont√°n el√°ll√≠t√≥d√°sa √©s a jelens√©g kik√ľsz√∂b√∂l√©se √©rdekeln√© a szak√©rt√Ķket, gondoltam, de √ļgy √≠t√©ltem meg, hogy a hazai gir√≥-pil√≥t√°k jellemz√Ķen alum√≠nium rotorral √©s m√°s rendszer√Ľ rotor-aggyal rep√ľlnek, olyannal, amilyenre a Halley kft-n√©l is szavaztak egy√©bir√°nt, teh√°t √∂nc√©l√ļ tudom√°nnyal nem akartam f√°rasztani a nagy√©rdem√Ľt. Azt√°n j√∂tt h√°rom h√≠r, gondoltam √≠gy m√°r meg√©r, ha nem is egy mis√©t, de egy oldalt az √ļjs√°gban, hogy mi is a p√°lya Magni√©kn√°l. H√°t, amit nem illik elhallgatni, az, hogy a napokban √°tadt√°k a h√©tsz√°zadik √°ltaluk gy√°rtott ultrak√∂nny√Ľ forg√≥sz√°rnyast.
Útközben
Ezt a h√≠rt tal√°n nem is komment√°ln√°m. Azt tenn√©m csak hozz√°, hogy b√°r nem egy gir√≥juk √∂sszet√∂rt, hal√°los √°ldozattal j√°r√≥ esem√©nyr√Ķl, kett√Ķr√Ķl lehet tudni. Az egyiket egy√©rtelm√Ľ pil√≥tahiba okozta, a m√°sik pedig √ļgy t√∂rt√©nt, hogy a pil√≥ta sz√°nd√©kosan kiugrott M24-es√©b√Ķl, m√©g b√ļcs√ļlevelet is hagyott. V√°llalkoz√≥ volt v√°ls√°g idej√©n, isten bocs√°ssa meg neki.
A befecskendez√Ķs Rotax M16-on.
A m√°sik h√≠r, Claudio Italiano giro pil√≥ta nev√©hez k√∂t√Ķdik, aki j√ļnius 23.-√°n 05:30-kor felsz√°llt a Messina tartom√°nybeli Caronia repter√©r√Ķl teljesen sz√©ria M16-os√°val, aminek az utas √ľl√©s√©n egy 235 l-es √°ramvonalas p√≥ttart√°ly csurig volt 95-√∂s benzinnel, √©s 18:42-kor a Vercelli tartom√°nyban tal√°lhat√≥ Varallo Sesia placc√°n sz√°llt le. A kett√Ķ k√∂z√∂tt megtett 1552 km-t, lesz√°ll√°s n√©lk√ľl. A kor√°bbi, amerikai Guiness rekord „csak” 1417 km volt. Az √ļt alatt volt szembe √©s h√°tsz√©l is, a stabilan tartott 120 km/h-s utaz√≥sebess√©g a GPS-en 90 √©s 170 k√∂z√∂tti sk√°l√°n mozgott. F√∂ldet √©r√©skor volt m√©g volt 30 liter √ľzemanyag a tart√°lyban, m√°sf√©l √≥ra rep-potenci√°l, amivel 1700 km f√∂l√© vihette volna a rekordot.
A turb√≥s Rotax k√∂zismerten j√≥ √©tv√°gya √©s a rep√ľl√©s kezdeti szakasz√°ban egy√©rtelm√Ľ t√ļls√ļly ellen√©re, √°tlagfogyaszt√°sa 20 l/h alatt maradt, m√°sk√©ppen megfogalmazva: 17 l k√∂r√ľl fogyasztott sz√°z km-enk√©nt, ami az√©rt valljuk be, nem kev√©s. Pont ez√©rt tesztelik Magni√©k a 912 befecskendez√Ķs v√°ltozat√°t egy M16-oson. Tesztpil√≥t√°juk √°ll√≠t√°sa szerint 5000-es motorfordulat alatt stabilan 40%-al alacsonyabb fogyaszt√°s tapasztalhat√≥, maxim√°lis motorfordulatsz√°m tartom√°nyban ez m√°r csak 20% k√∂r√ľli.
Ez bizony kecsegtet√Ķ, k√ľl√∂n√∂sen akkor, ha azt is figyelembe vessz√ľk, hogy sokkal sim√°bban, r√°zk√≥d√°s mentesebben j√°r a 912 iS, mint a hagyom√°nyos, porlaszt√≥s v√°ltozat, √©s akkor a k√∂rnyezet v√©delm√©r√Ķl m√©g nem is besz√©lt√ľnk.

Szöveg: Szabó György
Képek: Szabó György
és Magni archív



 
Belťpťs
   

Kapcsolůdů linkek
   

HŪr ťrtťkelťse
   

Parancsok
   

Kapcsolůdů rovatok

Forgószárnyas UL

Tartalomkezel√Ķ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz √©rv√©nyes.
OldalkťszŪtťs: 0.05 mŠsodperc