Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdõlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Mûrepülés Videók Galéria

Magyar változat Version francaise
 
Motoros sárkány

Aero 2012 ultrakönnyû újdonságok, szubjektíven.


Elõrebocsájtom: Nem voltunk az idén. Egész mással voltunk elfoglalva, április 18.-án született Gyurika. Isten éltesse! Kösz.
A vásárt ettõl függetlenül valahogy mégiscsak megtartották, még újdonság is akadt néhány.

Ezekrõl a Vol Moteur, pontosabban Dimitri Delemarle barátunk jóvoltából számolhatok be.
Motoros sárkány kategóriában az Atos aerodinamikus trájkja érdemel említést, mindjárt kétféle motorizációval, ebbõl az egyik a kor szellemében villanyos.
Comco C52
Atos 19-es siklószámú motoros sárkánya, villanymotorral

Aeros minimál trájk Corsair motorra

A 19-es siklószámú cájg ellenpólusa az Aeros által bemutatott, Corsair M175-ös hátimotor hajtómûvel szerelt minimál trájk, ami szállíthatóságának köszönhetõen akár a trájkos
Légzsák motoros sárkányon
ernyõs megoldások alternatívája is lehet, különösen termikus, szeles körülmények között.
A kétszemélyes, utazó, GT kategória újdonsága a La Mouette által trájkra kifejlesztett légzsák.
Funkcionalitását még nem látom át, de nálam okosabb emberek pénzt keresnek (vagy szeretnének legalábbis) vele, így inkább nem kotnyeleskedek bele.
Merevszárnyúaknál az volt látható, hogy minden gyártó fejleszti, reszelgeti portékáját, komplexitásban és árban ki felfele, ki lefele keresi a megfejtést.
A Comco C52-ese ugyan nem idei újdonság, de egyértelmû sikertörténete a továbblépés felfele keresésének.
Calidus cargo pod-dal
Calidus cargo pod-dal
Permetezésre átalakított M16
Permet. átalakított M16
Autogiró egyre több és egyre változatosabb volt, szemlátomást ez most a húzó ágazat.
A németek külsõ csomagtartót (cargo pod) terveztek a Calidus két oldalára, ez még vadászgépesebb stílust kölcsönöz neki. Nem lepne meg, ha ezek után kiderülne, hogy létezik a Calidusnak „nem civil” változata is, a csomagtartó helyén Sidewinder rakéták vagy fedélzeti gépágyú felfogatására alkalmas konzolokkal.
VIP M24 Orion VIP belsõvel
VIP M24 Orion VIP belsõvel
Trixy Aviation forgószárnyas motorkerékpár

Junkers pirotechnikus mentõernyõ
A Halley kft standja az Apollo giróval
Magniék egyrészt a mezõgazdasági munka irányába nyitnak, ami szintén egyfajta légi hadviselés, amennyiben a kukacbombázás az. Másrészt a luxus felé. A VIP Orion belseje Conolly (jellegû) bõr kárpitos, utastere kiegészült igen funkcionális, fejtámlának is használható, kivehetõ utazótáskákkal, mûszerfala pedig Ipaddel. Érdekesség volt az autogiróra kifejlesztett ballisztikus mentõernyõ. Eddig ez képtelenségnek tûnt, vagy legalábbis a rotor leállításának, leoldásának, lerobbantásának az árán volt elképzelhetõ, a Junkersnál most találtak rá megoldást.
A Trixyaviation bolgár mérnökei
Junkers pirotechnikus mentõernyõ
továbbra is az eredetiségre teszik a hangsúlyt, a tavaly bemutatott G4-2R után egy repülõ motorkerékpár-kinézetû,
Cicare Spirit Tandem
lovagló ülésben vezethetõ, BMW boxer-motoros girót képzelt el. Kommentár nélkül. A vásár szenzációja az Egri Apolló girója volt, és nem csupán az ára miatt, amit a gazdag nyugat felé nettó 36500 „ájró”-ban fogalmaztak meg, hanem a portéka minõsége, a választott megoldások eleganciája, az egész kiforrottsága miatt. A meghajtott forgószárnyasoknál a „grand guignol” Cicaré mester megjelenése volt az európai piacon. Mint tudjuk, az öreg argentin zseni nevéhez köthetõek a CH 7 és társai. Úgy tûnik, mintha Augusto bácsi megbánta volna, hogy annak idején eladta az UL helikopterek archetípusának tekinthetõ modell gyártási-fejlesztési jogát a Barbero fivéreknek, most osztozni akar velük a piacon, mégpedig a torinói géphez képest fapadosnak tûnõ Spirit egyszemélyes és a Spirit Tandem intim kétszemélyes „vertikaljot” által. Ahogy székelyföldön mondanák: Lesz itt még bicska a mestergerendában, s szakadt lajbi. Nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy jól jár-e majd vele a szakma. Az árharc elsõ körben izgalmas lehet a vevõkör számára, de ha belepusztulnak a versenyzõk, az már kevésbé.

Szöveg: Dimitri Delemarle
beszámolója alapján Szabó György
Képek: Vol Moteur           



 
Login
   

Linkuri inrudite
   

Aprecierea articolului
   

Optiuni
   

Associated Topics

Forgószárnyas ULMerevszárnyú ULMotoros sárkány

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Page Generation: 0.64 Seconds