A francia 6-os ultrakönnyű géposztály előírásainak való megfelelési kényszer váratlan fordulatot hozott a lehetséges UL helikopterek belterjes, de annál könyörtelenebb harcában.
A modenai karbon helikopter, a FAMA 209, amit tavaly ilyenkor a francia légügy, a DGAC kicsukott a tesztelési folyamatból, mert gyártói nemes egyszerűséggel leléptek a hivatalos mérés előtt, most mint egyfajta repülő T4-es terminátor tért vissza a közelmúltban, amikor is minden kétséget kizáró hitelességgel igazolták, hogy a könnyített, csúszótalpas változat nem több, mint 270 kg szárazon. Az olaszok töredelmesen bevallották, hogy a behúzható futós változathoz képest több mint 30 kg-ot faragtak le, igaz, anélkül hogy a méretekhez hozzányúltak volna. A francia piacra szánt SL változat gázturbinája 162 helyett csak 134 lóerő, ezt is a jogszabály írja elő. A behúzható futós változatot továbbra is gyártják a helyi, kevésbé „szigorú” piac számára, a két változat ára azonos, vagyis a súlycsökkentés annyiba kerül, mint a behúzható futó. Apropó ár: 154.000 Euro, a repült óra önköltsége állítólag kötelező karbantartások és hajtómű potenciál figyelembe vételével is 100 Euro alatt van.
Szöveg és képek: Szabó György