Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Magyar változat Versiunea în româneste
 
Hátimotor

Vonóerő mérés Pécsett


A  július 22-24 között katasztrofális időjárási körülmények között megrendezett Pilótatalálkozó kiváló alkalmat nyújtott arra, ...

...hogy az intergalaktikus vonóerő mérő hinta segítségével objektívebb képet alkossunk arról, hogy mi mit ér a hazai motoros ernyős piacon. A kép akkor lett volna tökéletes, ha a differenciált vonóerő és a zajszint mellett száraz tömeget, a rezgést, a beülés-kiülés nehézségét fellógatott állapotban is mérhettük volna, de ehhez még messze nem voltunk elég szervezettek, a konkurencia sem látott fantáziát abban, hogy ilyesmivel kínlódjunk.
Az alábbi táblázat azért elég sokat mond a tesztelt hátimotorok használati értékéről.

Sorsz. Motor Típus Vonóerő 1 Vonóerő 2Vonóerő Össz.Zaj
1.RedbackSoloIgor féle sróffal 151530 
2.MEMosterHelix 125 242448108,0
3.Moster2Fa extraktoros 12223 2447109,9
4.BlackbirdMonsterHelix 4 tollú 125 222244107,0
5.AviátorSimonini Mini 2+Fa 125 161834105,0
6.RendesHirth33Fa kéttolú 125 182543129,0
7.GyáriMiniplane Top 80Fa gyári 125 151631108,0
8.3 Hengeres KönigFa 10514 1226108,0
9.AviátorMini 2 EvoFa kéttolú 125 242246121,0
10.Solo saválló acélkerettelFa kéttolú 12510 1222115,0
11.Blackbird SimoScimitar 12221 1839103,0
12.LevesteCorsair M25BB fa 125 172037109,8
13.AviátorCisco Motors MaxFa kéttolú 125 222244105,0
14.Polini Thor 100Fa gyári 12515 1732110,9
15.Helix 7° 1251517 32109,0
16.MEVittorazi Fly 100 EvoHelix 6°-os 131629109,7

A tolóerőt az elforgató nyomaték semlegesíti. Hiába nagyon bikás egy motor, ha start közben akár 90°-ot is képes elforgatni a pilótát függőleges tengelye körül, az se kellemes, ha gázadáskor a beülő lapja 45°-ot billen jobbra-balra, a légcsavar forgásával ellentétes irányba.
Ezeket a jelenségeket tudtuk mérni, a videón pedig látható is, hogy melyik motor milyen mellékhatásokkal adja le a bálványozott erőt. A rendszert folyamatosan fejlesztjük. A nagyon precíz mérés érdekében hengerfej és kipufogógáz hőmérséklet monitoringolás mellett hasonlítjuk össze a motorokat, hogy az optimális gyújtás és porlasztó beállítás biztosított legyen. Bár meglehetősen időigényes, de a különféle motor-légcsavar kombinációk eredményeit is látni akarjuk.
A szeptemberi Coupe Icare-on is ott leszünk, Európában, sőt: minden valószínűség szerint az ismert világegyetemben is egyedülálló mérőműszerünkkel, számítunk rá, hogy ott, persze nem a gyártók, hanem a felhasználók oldaláról, hiteles, teljes és kimerítő képet nyerünk majd a hátimotorok használati értékével kapcsolatban. Addig is, bárki bátran elhozhatja járgányát a budaörsi repülőtérre, ahol az intergalaktikus vonóerő mérő hinta hétfőtől szombatig 11 és 16 óra között ingyen és bérmentve igénybe vehető, a referenciaszámba menő Solo, Simo, Ros, Polini, Vitto Moster és egyéb Hirth F33 Monster motorokkal élesben, hablaty és porhintés nélkül összehasonlítható, mérhető.

Szöveg és képek: Szabó György


 
Identification
   

Liens connexes
   

Article Rating
   

Options
   

Associated Topics

Hátimotor

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
_PAGEGENERATION 0.07 _SECONDS