Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Hátimotor

Vonóerõ mérés Pécsett


A  július 22-24 között katasztrofális idõjárási körülmények között megrendezett Pilótatalálkozó kiváló alkalmat nyújtott arra, ...

...hogy az intergalaktikus vonóerõ mérõ hinta segítségével objektívebb képet alkossunk arról, hogy mi mit ér a hazai motoros ernyõs piacon. A kép akkor lett volna tökéletes, ha a differenciált vonóerõ és a zajszint mellett száraz tömeget, a rezgést, a beülés-kiülés nehézségét fellógatott állapotban is mérhettük volna, de ehhez még messze nem voltunk elég szervezettek, a konkurencia sem látott fantáziát abban, hogy ilyesmivel kínlódjunk.
Az alábbi táblázat azért elég sokat mond a tesztelt hátimotorok használati értékérõl.

Sorsz. Motor Típus Vonóerõ 1 Vonóerõ 2Vonóerõ Össz.Zaj
1.RedbackSoloIgor féle sróffal 151530 
2.MEMosterHelix 125 242448108,0
3.Moster2Fa extraktoros 12223 2447109,9
4.BlackbirdMonsterHelix 4 tollú 125 222244107,0
5.AviátorSimonini Mini 2+Fa 125 161834105,0
6.RendesHirth33Fa kéttolú 125 182543129,0
7.GyáriMiniplane Top 80Fa gyári 125 151631108,0
8.3 Hengeres KönigFa 10514 1226108,0
9.AviátorMini 2 EvoFa kéttolú 125 242246121,0
10.Solo saválló acélkerettelFa kéttolú 12510 1222115,0
11.Blackbird SimoScimitar 12221 1839103,0
12.LevesteCorsair M25BB fa 125 172037109,8
13.AviátorCisco Motors MaxFa kéttolú 125 222244105,0
14.Polini Thor 100Fa gyári 12515 1732110,9
15.Helix 7° 1251517 32109,0
16.MEVittorazi Fly 100 EvoHelix 6°-os 131629109,7

A tolóerõt az elforgató nyomaték semlegesíti. Hiába nagyon bikás egy motor, ha start közben akár 90°-ot is képes elforgatni a pilótát függõleges tengelye körül, az se kellemes, ha gázadáskor a beülõ lapja 45°-ot billen jobbra-balra, a légcsavar forgásával ellentétes irányba.
Ezeket a jelenségeket tudtuk mérni, a videón pedig látható is, hogy melyik motor milyen mellékhatásokkal adja le a bálványozott erõt. A rendszert folyamatosan fejlesztjük. A nagyon precíz mérés érdekében hengerfej és kipufogógáz hõmérséklet monitoringolás mellett hasonlítjuk össze a motorokat, hogy az optimális gyújtás és porlasztó beállítás biztosított legyen. Bár meglehetõsen idõigényes, de a különféle motor-légcsavar kombinációk eredményeit is látni akarjuk.
A szeptemberi Coupe Icare-on is ott leszünk, Európában, sõt: minden valószínûség szerint az ismert világegyetemben is egyedülálló mérõmûszerünkkel, számítunk rá, hogy ott, persze nem a gyártók, hanem a felhasználók oldaláról, hiteles, teljes és kimerítõ képet nyerünk majd a hátimotorok használati értékével kapcsolatban. Addig is, bárki bátran elhozhatja járgányát a budaörsi repülõtérre, ahol az intergalaktikus vonóerõ mérõ hinta hétfõtõl szombatig 11 és 16 óra között ingyen és bérmentve igénybe vehetõ, a referenciaszámba menõ Solo, Simo, Ros, Polini, Vitto Moster és egyéb Hirth F33 Monster motorokkal élesben, hablaty és porhintés nélkül összehasonlítható, mérhetõ.

Szöveg és képek: Szabó György


 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Hátimotor

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.19 msodperc