HŠtimotor HŠtimotor Motoros sŠrkŠny Kezdűlap MerevszŠrnyķ UL ForgůszŠrnyķ UL MŻrepŁlťs Videůk Galťria

Version francaise Versiunea Ón rom‚neste
 
Forgószárnyas UL

Autogiro news


Az idei id√Ķj√°r√°s kedvez a gir√≥z√°snak, vagy mondjam ink√°bb √ļgy, hogy forg√≥sz√°rnyasnak val√≥? S√Ķt, nem csak a sz√©l √©s a turbulencia, de m√©g az es√Ķ is seg√≠tett meger√Ķs√∂dni abban a meggy√Ķz√Ķd√©semben, hogy a z√°rt utaster√Ľ autogir√≥√© a rep√ľl√©s j√∂v√Ķje.

Volt olyan √ļtvonalrep√ľl√©s, amikor h√°romszor is megmostuk a gir√≥t. T√©ny, hogy a turbulencia√©rz√©ketlens√©g miatt b√°trabban bev√°llalhat√≥ a toronyfelh√Ķk k√∂zels√©ge, ebben viszont nem csak az es√Ķ miatt lecs√∂kkent l√°t√°s vesz√©lye lappang. Ha m√°r nem aj√°lhat√≥ m√≥don es√Ķben rep√ľl√ľnk, tapasztalhatjuk, hogy a l√°t√°st alig zavarj√°k a leperg√Ķ v√≠zcseppek (van aki RainX- spray-vel seg√≠ti √Ķket ebben) √©s hogy ilyenkor igen j√≥l j√∂het a lass√ļ rep√ľl√©s lehet√Ķs√©ge. Voltak fenntart√°saink az es√Ķnek a kompozit rotor fest√©s√©re kifejtett hat√°s√°val kapcsolatban, de eddig legal√°bbis azt tapasztaltuk, hogy a kompozit rotor pont olyan j√≥l b√≠rja a ny√°ri z√°port, mint az alum√≠nium. Korom √©s v√©rm√©rs√©kletem egyre ink√°bb a Magni Orionja mellett k√∂telez el, a Calidussal m√°r szinte kiz√°r√≥lag csak √©rdekl√Ķd√Ķket viszek el, √©rdekes m√≥don ezek k√∂z√∂tt viszont sok az olyan aki m√°sr√≥l nem is akar hallani. √ćzl√©sek √©s pofonok. A napokban ism√©t felt√Ľnt Shuhei bar√°tunk a l√°t√≥hat√°ron, √©lt√ľnk is a lehet√Ķs√©ggel, hogy k√∂tel√©ket rep√ľlj√ľnk √©s ez alkalomb√≥l l√©gi f√©nyk√©pezkedj√ľnk egy keveset. √ēt sem lehetne lebesz√©lni a n√©met vad√°szg√©pr√Ķl. Meggy√Ķz√Ķdhett√ľnk r√≥la, hogy a Calidus j√°tszi k√∂nnyeds√©ggel k√∂rberep√ľli az Oriont, fordul√≥harcban es√©lyt sem ad neki, ez ut√≥bbi viszont laz√°n veri fel-lesz√°ll√°si √ļthosszban.
Az ide√°lis k√∂tel√©krep√ľl√©s 140 km/h-val volt. A n√©met az √°ll√≠that√≥ sz√∂g√Ľ tol√≥l√©gcsavarnak k√∂sz√∂nhet√Ķen 4000-es fordulaton, alig hallhat√≥an muzsik√°lt, 16l/h fogyaszt√°s mellett. Az olasznak 800-al magasabb motorfordulatsz√°m √©s √≥r√°nk√©nt n√©ggyel t√∂bb liter √ľzemanyag kelett ilyenkor, valamivel magasabb zajszint mellett. Ezen a sebess√©gen tudta optim√°lisan k√∂vetni egym√°st a k√©t g√©p. Enn√©l gyorsabban m√°r nem igaz√°n √©rezte mag√°t elem√©ben az Orion, enn√©l lassabban m√°r a Calidus ker√ľlt h√°tr√°nyba. Mindk√©t gir√≥ v√°ratlanul j√≥l b√≠rja az extr√©m meleget, rep√ľl√©si tulajdons√°gok vonatkoz√°s√°ban legal√°bbis. A Calidus h√Ľt√Ķventill√°tora viszont √°tment √∂r√∂kmozg√≥ba, sz√°zh√ļszas temp√≥ alatt √°lland√≥an k√©rte az energiaig√©nyes h√Ľt√©st. De nem is engedte a hengerfejet 110¬įC f√∂l√©. Az Orion lehet√Ķv√© teszi a nyitott ajt√≥s gurul√°st, s√Ķt, a technikai triatlon alkalm√°val leszerelt ajt√≥val is volt alkalmunk rep√ľlni, tapasztalva, hogy a zajon k√≠v√ľl semmi nem v√°ltozik, m√©g a v√©gsebess√©g sem, a menetsz√©l pedig csak cs√ļsztat√°s eset√©n zavar√≥. A Calidus plexije alatt toj√°st lehet f√Ķzni, nem v√©letlen, hogy az oldalt kiv√°gott ny√°ri sz√©lv√©d√Ķt fel√ľl lefestett√©k. Nekem jobban bej√∂nne k√©t sz√©lv√©d√Ķ, mint mondjuk az MT modelleken, igaz, akkor felmer√ľlne a buk√≥sisak k√©rd√©se. Ny√°ron k√©t-h√°rom napos t√ļr√°z√°s laz√°n bev√°llalhat√≥, a kevesebb csomag miatt. Mindk√©t g√©p z√°rhat√≥, √≠gy rept√©ren vagy alkalmi fel/lesz√°ll√≥helyen a c√≥km√≥k benne hagyhat√≥ egy f√ľrd√Ķz√©s erej√©ig legal√°bbis. A feh√©r szikl√°k okozta termikek, tal√°n m√©g a B√≥ra sem akad√°ly, v√©szlesz√°ll√≥nak b√°rmelyik parkol√≥ vagy orsz√°g√ļt megfelelhet, augusztusban ir√°ny az Adria!

Szöveg: Szabó György
Képek: Koszta Péter


 
Belťpťs
   

Kapcsolůdů linkek
   

HŪr ťrtťkelťse
   

Parancsok
   

Kapcsolůdů rovatok

Forgószárnyas UL

Tartalomkezel√Ķ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz √©rv√©nyes.
OldalkťszŪtťs: 0.03 mŠsodperc