HŠtimotor HŠtimotor Motoros sŠrkŠny Kezdűlap MerevszŠrnyķ UL ForgůszŠrnyķ UL MŻrepŁlťs Videůk Galťria

Version francaise Versiunea Ón rom‚neste
 
H√°timotor

Berkes Zsolti és a Vittorazi


Hosszabb gondolkod√°s ut√°n ism√©t √ļjabb Parapower t√≠pusra v√°ltottam. A kiszemelt √°ldozat √©s egyben tesztem alanya a leg√ļjabb fejleszt√©s√Ľ Redback, Vittorazi Fly 100 evoval.

Akik ismernek, tudj√°k, hogy az eff√©le cser√©ket n√°lam igen alapos m√©rlegel√©s el√Ķzi meg, nem volt m√°sk√©ppen ez esetben sem. Noha mindig az a sz√°nd√©k vez√©rel jobbat, √ļjabbat, a t√∂k√©letest megtal√°ljam egy motor kiv√°laszt√°sa mindig valamilyen kompromisszum eredm√©nye ez esetben egy igen j√≥√©.

Mit is kerestem, tal√°ltam meg?

• Biztons√°gi √©s start okokb√≥l kuplungos motort
• Nagy auton√≥mi√°t
• K√©nyelmes utaz√≥ √©s felsz√°ll√≥ poz√≠ci√≥t
• Praktikusan sz√©tszedhet√Ķ keretet
• Utaz√≥ fordulaton csendes √©s kellemes hang√ļ er√Ķs motort
• Line√°ris teljes√≠tm√©nyg√∂rb√©j√Ľ azonnal reag√°l√≥ er√Ķforr√°st
• K√∂zponti csavarral levehet√Ķ l√©gcsavart a k√∂nnyebb sz√°ll√≠t√°s v√©gett

Nos a legutols√≥ pontot kiv√©ve (ez√©rt kompromisszum ugye) minden tekintetben megtal√°ltam az igazit. A Vittorazi Fly 100 evo-j√°r√≥l m√°r r√©gebben is az volt a v√©lem√©nyem, hogy er√Ķs csendes, rendk√≠v√ľl kifinomult j√°r√°s√ļ darab. Ha lehet ez az √ļj p√©ld√°ny m√©g egy fokkal jobb a r√©giekn√©l. Er√Ķs csendes vibr√°ci√≥mentesen z√ľmm√∂gve j√°r √©s minden odafigyel√©s n√©lk√ľl nem eszik t√∂bbet 3,2 l/h-n√°l annak ellen√©re, hogy csak egy 23nm nagys√°g√ļ ReActionnel rep√ľl√∂k. Az el√Ķz√Ķ motorom enn√©l f√©l literrel t√∂bbet fogyasztott. Az auton√≥mi√°t tov√°bb n√∂veli, hogy a Parapower egyedileg fejlesztett aerodinamikailag √©s s√ļlypont szempontj√°b√≥l kigondolt tankja nagyobb a kor√°bbin√°l 11 literes. K√©r√©semre megn√∂velt falvastags√°ggal k√©sz√≠tett√©k el √≠gy teljesen lez√°rva is hordozhatom, a csomagtart√≥ban ellen√°ll a h√Ķingadoz√°s okozta h√Ķ t√°gul√°snak. Ha m√°r a benzintankr√≥l besz√©l√ľnk szint√©n megeml√≠tem a tank egyedi r√∂gz√≠t√©s√©t ami rep√ľl√©si st√≠lusomra jellemz√Ķ terhel√©si t√∂bbesnek is j√≥l ellen√°ll:)
A v√©d√Ķkeret is tejesen √ļj, fel√ľl z√°rt, ami nagyban fokozza biztons√°got szinte lehetetlenn√© t√©ve a forg√≥ l√©gcsavar k√∂rbe val√≥ beny√ļl√°st. B√°r tov√°bbra is 4 r√©szre szedhet√Ķ, de az illeszt√©si pontok eltol√≥dtak √≠gy sz√©tszedve kevesebb helyet foglal.
√Čs v√©g√ľl de nem utols√≥ sorban a be√ľl√Ķ √©s a felf√ľggeszt√©s rendszere. R√©szemr√Ķl ezt vettem a legkritikusabban szem√ľgyre, mert hi√°ba egy j√≥ motor, ha a be√ľl√Ķ geometri√°ja nem megfelel√Ķ.
Itt mindenre gondtolt a tervez√Ķ. Ha felvessz√ľk a h√°tunkra kellemes p√°rn√°zott v√°llp√°ntokon √ľl meg a g√©p mely term√©szetesen √°ll√≠that√≥. Ez a be√ľl√Ķ als√≥karos megold√°s√ļ. Mivel az als√≥ karban a f√Ķk√∂r hevedere el tud mozdulni a start nagyon k√∂nny√Ľ az erny√Ķ j√≥l √©rezhet√Ķ. Mi t√∂bb felsz√°ll√°skor felkanalazza pil√≥t√°t. A megold√°s tov√°bbi el√Ķnye, hogy b√°rmikor eld√∂nthetem, hogy mit is, mennyit is akarok √©rezni az erny√Ķ mocorg√°s√°b√≥l. Ha az oldals√≥ comb t√°maszt√≥ hevedereket megh√ļzom akkor a merevsz√°rny√ļ g√©p kir√°lyi karossz√©k√©ben √ľl√∂k, ha kiengedem akkor tests√ļllyal korm√°nyozhatok. Baromi k√©nyelmes! Noha itt ellent√©tben a fels√Ķ „ban√°nos” bek√∂t√©ssel ellent√©tben nem a h√°tunkon jelentkezik a tol√≥ er√Ķ, hanem az als√≥ karokon a h√°tt√°ml√°ba egy rezg√©smentes√≠t√Ķ szivacsot integr√°ltak.
Eddigiek a sz√°raz t√©nyek, de milyen vele rep√ľlni? Nos, mondhatom, hogy nagyon de nagyon j√≥. Talajk√∂vet√©sn√©l el√©g 1mm-t mozd√≠tani a g√°zkaron √©s pontosan ar√°nyosan √©s azonnal √©s mindig annyival emelkedik a fordulat, v√©gtelen√ľl prec√≠z. Hosszabb √ļton a be√ľl√Ķ fejedelmi k√©nyelm√©t √©s a finoman z√ľmm√∂g√Ķ motor hangj√°t √©lvezhetem. √Čs v√©g√ľl a k√©nyelmes felsz√°ll√°st seg√≠t√Ķ heveder mellett a megfelel√Ķ tol√≥er√Ķ is biztosabb√° teszi a felsz√°ll√°st.

√Ėsszess√©g√©ben nem a h√°timotor egy eleme kiv√°l√≥, hanem minden, de t√©nyleg minden eleme √©s r√©szlete alaposan √°tgondolt, √©s kiforrott. Eddigi r√∂vid kb. 20 √≥rai bar√°tkoz√°s, ismerets√©g ok√°n nem tal√°lok benne hib√°t. Azaz m√©gis a l√©gcsavar nem vehet√Ķ le egy k√∂zponti csavarral de ezt eln√©zem neki...

Szöveg és képek: Berkes Zsolt


 
Belťpťs
   

Kapcsolůdů linkek
   

HŪr ťrtťkelťse
   

Parancsok
   

Kapcsolůdů rovatok

H√°timotor

Tartalomkezel√Ķ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz √©rv√©nyes.
OldalkťszŪtťs: 0.16 mŠsodperc