HŠtimotor HŠtimotor Motoros sŠrkŠny Kezdűlap MerevszŠrnyķ UL ForgůszŠrnyķ UL MŻrepŁlťs Videůk Galťria

Version francaise Versiunea Ón rom‚neste
 
Motoros s√°rk√°ny

World Air Games 2009


J√ļnius 6. √©s 14. k√∂zt rendezt√©k meg Torin√≥ban a harmadik L√©gi Vil√°gj√°t√©kokat, a World Air Gamest. T√∂bb l√©gi sport√°g magyar pil√≥t√°i nyertek megh√≠v√°st az esem√©nyre, mi a motoros s√°rk√°nyos csapat, pontosabban Ferinc Vince √©lm√©nybesz√°mol√≥j√°t hallgathattuk meg.

A Ferinc Vince–Thur√≥czy Endre p√°ros sz√°m√°ra n√©mileg rossz el√Ķjelekkel kezd√Ķd√∂tt a verseny. G√©p√ľk csak n√©h√°ny nappal indul√°s el√Ķtt k√©sz√ľlt el, nem volt lehet√Ķs√©g gyakorl√°sra, edz√©sre, csak 2-3 felsz√°ll√°sra. A m√°sik magyar csapatban Matuska P√°l mell√© Guti G√°bor helyett utols√≥ pillanatban ugrott be T√∂r√∂k Andr√°s, szerencs√©re a cser√©t siker√ľlt m√©g elfogadtatni a versenyigazgat√≥s√°ggal.
Szombat reggel eligaz√≠t√°ssal kezd√Ķd√∂tt a program, m√©g az √ľnnep√©lyes megnyit√≥ el√Ķtt.
Lehet√Ķs√©g ny√≠lt „szabad edz√©sre”. Ez azonban sajnos fejenk√©nt csak 1 felsz√°ll√°st √©s 3 k√∂r megt√©tel√©t jelentette, ezenk√≠v√ľl nem volt alkalom gyakorl√°sra, csak a megadott versenyprogram keret√©ben lehetett felsz√°llni.
Az impoz√°ns megnyit√≥ egy√©bk√©nt olimpi√°hoz m√©lt√≥ k√ľls√Ķs√©gek k√∂zt zajlott. A Torin√≥ melletti v√°roska f√Ķter√©n t√∂bb t√≠zezer ember gy√Ľlt √∂ssze, a sz√≠npadon zajl√≥ esem√©nyeket √≥ri√°skivet√≠t√Ķn is szeml√©lhett√©k. A versenyz√Ķi esk√ľt√©tel mellett z√°szl√≥felvon√°sok, szimfonikus zenekar j√°tszotta himnuszok emelt√©k az alkalom f√©ny√©t, m√©g „olimpiai” l√°nggy√ļjt√°s is volt.
Vas√°rnap azt√°n megkezd√Ķdtek a versenyek.

A microlight kateg√≥ri√°ban 12 csapat indult volna, ebb√Ķl v√©g√ľl csak 11 lett (az egyik orosz csapat nem j√∂tt el). Az egyetlen versenysz√°m, az √ļgynevezett „Pilon Race” sor√°n a 600 m√©ter hossz√ļ √©s 100 m√©ter sz√©les p√°ly√°n elhelyezett 4 oszlopot kellett megker√ľlni adott vonalon, a lehet√Ķ legr√∂videbb id√Ķ alatt, k√∂zben megtartva a minim√°lis 12 m√©ter rep√ľl√©si magass√°got.
M√°r az elej√©n kirajzol√≥dtak az er√Ķvonalak. A k√©t angol csapat, akik sz√°rnyon √©rkeztek Angli√°b√≥l 100 l√≥er√Ķs QuikR-jeikkel, mindenhol 8-10 m√°sodperc el√Ķnyt szereztek a versenyt√°rsakkal szemben.
A selejtez√Ķ ut√°n 8 csapat maradt bent. Sajnos az egy√©bk√©nt es√©llyel indul√≥ Matusk√°√©k technikai probl√©m√°k miatt kiestek, Vinc√©√©k azonban a 6. helyen v√©geztek a k√©t angol, k√©t olasz √©s egy amerikai csapat m√∂g√∂tt.
A h√©tf√Ķi pihen√Ķnap ut√°n kedden folytat√≥dott a verseny, s√Ķt az el√Ķzetes ki√≠r√°ssal ellent√©tben m√©g aznap eljutottak a d√∂nt√Ķig.
A technikai el√Ķny egy√©rtelm√Ľv√© tette az angolok f√∂l√©ny√©t. Emellett az olaszok 150, az amerikaiak 100, a norv√©gok 115 l√≥er√Ķs motorjaival szemben Vinc√©√©k 80 l√≥ereje mell√© bizony elkelt volna m√©g a teljes√≠tm√©ny. …Az egyik olasz csapatot √©s a magyarokat kiv√©ve mindenki topless sz√°rnnyal versenyzett.
Mindezt, s a megfelel√Ķ felk√©sz√ľl√©s hi√°ny√°t is figyelembe v√©ve a v√©geredm√©ny tiszteletre m√©lt√≥: Vinc√©√©k az 5. helyet szerezt√©k meg a k√©t angol √©s a k√©t olasz csapat ut√°n. A k√©zi id√Ķm√©r√©s ok√°n persze a b√≠r√°kon is m√ļlhatott a dolog, hisz p√©ld√°ul a k√©t angol csapat k√∂zt csup√°n 0,1 m√°sodperces k√ľl√∂nbs√©g d√∂nt√∂tt.
Szerd√°n-cs√ľt√∂rt√∂k√∂n azt√°n jutott id√Ķ a m√°s sport√°gakban versenyz√Ķ magyar r√©sztvev√Ķknek drukkolni. Nem is eredm√©nytelen√ľl. Az ejt√Ķerny√Ķs c√©lbaugr√°sban Asztalos Istv√°n els√Ķ lett. A Tak√°ts P√°l–K√©zi G√°bor sikl√≥erny√Ķs akr√≥ p√°ros szinkronban a m√°sodik helyet szerezte meg, sz√≥l√≥ban Tak√°ts 3., K√©zi pedig 7. lett. T√≥th Ferenc m√Ľrep√ľl√©sben a 6. helyen v√©gzett.

A verseny szervez√©s√©re nem lehetett panasz, pedig az 500 pil√≥ta elsz√°ll√°sol√°sa, ell√°t√°sa, a technikai felt√©telek biztos√≠t√°sa nem volt kis feladat, de minden g√∂rd√ľl√©kenyen zajlott.
Az id√Ķj√°r√°s is mell√©j√ľk √°llt, szombat-vas√°rnap ugyan m√©g esett, de ut√°na m√°r semmilyen l√©gk√∂ri k√∂r√ľlm√©ny nem zavarta a verseng√©st. A reggelt√Ķl estig tart√≥ l√°tv√°nyos programok rengeteg √©rdekl√Ķd√Ķt vonzottak, √≠gy bizony√°ra nem csak a versenyz√Ķk,

a szervez√Ķk is el√©gedetten z√°rt√°k a hetet. Az eddigi szok√°sokt√≥l elt√©r√Ķen itt most 27 futamb√≥l 21-re egy sz√≠nhelyen, a Torino Aeritalia rep√ľl√Ķt√©ren ker√ľlt sor, ami j√≥ alkalmat szolg√°ltatott a k√ľl√∂nb√∂z√Ķ nemzetis√©gek √©s sport√°gak k√©pvisel√Ķinek ismerked√©s√©re, bar√°tkoz√°s√°ra. A k√∂vetkez√Ķ World Air Gamesr√Ķl ugyan m√©g nincs hivatalos inform√°ci√≥, de biztos, hogy aki most itt volt, az sz√≠vesen t√©r vissza – b√°rhol is rendezz√©k – a verseny √ļjabb kiad√°s√°ra.

Ferinc Vince beszámolója nyomán, írta: Kádár Andrea
Képek: Ferinc Vince



 
Belťpťs
   

Kapcsolůdů linkek
   

HŪr ťrtťkelťse
   

Parancsok
   

Kapcsolůdů rovatok

Forg√≥sz√°rnyas ULH√°timotorMerevsz√°rny√ļ ULMotoros s√°rk√°nyVitorl√°z√≥

Tartalomkezel√Ķ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz √©rv√©nyes.
OldalkťszŪtťs: 0.11 mŠsodperc