Az ernyõk folytatásaként lássuk a motorokat...
A Fly Castelluccio a 90-es évek elején az elsõk között jelent meg sorozatban gyártott hátimotorjaival. A minõségi kivitelezés mellett nagy hangsúlyt fektetnek a kényelemre és a megbízhatóságra, számos termékük DULV minõsített. Jelenleg a cég három hátimotorcsaládot kínál a különbözõ igények optimális kielégítésére. A MACH sorozat, melynek tagjai egymásba szabadon átépíthetõek, a jól bevált Solo motorra épül. A FLASH sorozat kínálja a legszélesebb motorválasztékot (Snap100, Sky100, Montanari130, Vittorazi Fly100). Az ENERGY sorozat teljesítményre, ill. tandemezni vágyóknak, Simonini Mini2+ motorral szerelt.
www.flycastelluccio.it, info@flycastelluccio.it
|
A FlyProducts hátimotor-kínálata moduláris rendszerû, a különbözõ motorok, keretek stb. egymással csereszabatosak. Így mivel a gépek egyszerûen szerelhetõk, könnyen át is alakíthatók: a pillanatnyi igényeknek megfelelõen például nagyobb startsúlyra, vagy a hosszabb túrákhoz szükséges alacsonyabb fogyasztásra optimalizálhatók. A könnyû szerelhetõség természetesen a szállítást is egyszerûbbé teszi.
www.flyproducts.com, fly@flyproducts.com
|
A motoros enyõs repülés egyik legnagyobb, legiparosabb szaktekintélye. Éves szinten több mint 1200 felszerelést adnak el, és ezt több mint tíz éve. Komolyságuk, precizitásuk teljesen „Luftwaffe”-feelinges. Markus és Michael, a két tulajdonos-menedzser ráadásul tök kópésan, lazán és derûsen képes minderre. Termékeik nem nevezhetõek egzotikusnak, mindenbõl csak a legbeváltabbat, legmegbízhatóbbat fejlesztik tovább, a minõség és a strapabíróság irányába. Termékeik megfelelnek a szigorú német DULV elõírásoknak, ami különösen az alacsony zajszint miatt elõnyös. Mindennek persze ára és súlya van. Aki BMW helyett inkább japán autóra szavaz, aligha értékeli.
www.fresh-breeze.de, markus@fresh-breeze.de
|
A spanyol H&E Paramotores 1999 óta gyárt motorokat, vázakat, trájkokat és komplett hátimotorokat. A pilótáktól érkezõ visszajelzésekre mindig nagy figyelmet fordítva, folyamatosan fejlesztik és tökéletesítik termékeiket. 2007 óta DULV minõsítéssel is rendelkeznek. Választékukban mindenki megtalálhatja a kedvérevalót, motorjaik L és XL méretben, különbözõ légcsavar-konfigurációkkal, elektromos vagy kézi indítással is kaphatók.
www.paramotores-he.com, paramotores.he@terra.es
|
A nemrégiben feltûnt cseh gyártó a hátimotorozáshoz szükséges komplett felszerelést kínál. Nemcsak motort és ernyõt, hanem az overalltól a sisakig egyéb kiegészítõket is forgalmaznak. Az utóbbi idõben már nem saját ízlésvilágú, kompozitelemekkel dúsan ellátott, igen hi-tec jellegû technikákkal villantanak, szemben korábbi, enyhén szólva koppintás ízû szerkezeteikkel. A motorizációk választéka bizonyára hamarosan még tovább bõvül.
www.nirvana.cz, info@nirvana.cz
|
A PAP a versenyzésben elért eredményeknek köszönheti világhírnevét. Meg persze a világrekordokat évek óta monopolizáló Ramón Morillasnak. Az inox vázak és keretek kellõen strapabíróak és látványosak, tömegadataik már kevésbé pozitívak. Minden részletet a „profi” pilóták számára optimalizálnak. A jellegzetes PAP-féle aktív alsókaros pilótabekötés az akrópilóták szíve csücske, kezdõk számára turbulens körülmények között csak barna nadrágban ajánlott. Motorizáció dolgában a pici, pörgõs motorokra szavaznak, de ezeket továbbfejlesztik, nem a teljesítmény, hanem a terhelhetõség irányába. Még a legendásan megbízhatatlan Ros motort is versenyzésre alkalmassá varázsolták.
www.papteam.com, info@papteam.com
|
A Parapower motorokat kezdettõl az egyszerûség, a megbízhatóság és az olcsóság jellemzi. A reflex profilos ernyõk optimális kihasználásához, illetve a tandemrepülés iránti igény kielégítésére a hagyományos Solo mellett megjelentek újabb motorizációk is. A siklóernyõzésbõl érkezõknek a Sky 100 és a Vittorazi Fly 100 Ego, mackósabb pilóták számára a Corsair Black Devil, a reflex profilos ernyõkbõl maximumot kihajtani vágyóknak a Simonini Mini 2+ motorokat ajánlják. A „nehézsúlyú” tandemrepülés eszköze a 33 lóerõs Hirth motorral szerelt RedMonster, akár 45 m2-es ernyõvel. A Parapower gyártmányokon érezhetõ a folyamatos fejlesztés, a tökéletesség igénye, az értékesítés csak oktatókon keresztül történik, a kipróbálás, tesztrepülés kötelezõ.
www.parapower.pl, igor@parapower.pl
|
A könnyû géposztályban egyértelmûen a létezõ legharmonikusabb szerkezet. Különösen a siklóernyõsök számára jelent korlátlan élvezetet. A „csak” 80 cm3-es motor bõven elég tolóerõt produkál, még a reflex profilos ernyõkhöz is. A kissé hajlékony kompozit légcsavarvédõ keret korábban a kifordulós starttechnikát szerette, mára ez a kérdés is megoldódott. A nagy utazók kedvence, mert bõrönd méretûre szét lehet szerelni, és repülõgépen feltûnés nélkül szállítható. Tömegadatai minden más gyártót szemérmetlen hazudozásra kényszerítenek, de a valóságban senki meg sem bírja közelíteni a 18 kg alatti száraz tömeget, ami ez esetben nem ígéret, ráadásul beülõvel együtt értendõ. A hagyományos alsókaros pilótabekötés alternatívájaként tavaly óta aktív alsókaros pilótabekötést is kínálnak. A gyártó, Diego Cecchetto és családja halálosan komolyan veszik ennek a mesterremeknek a folyamatos fejlesztését, tökéletességét, a vállalkozás egyetlen szépséghibája a korlátozott gyártókapacitás. Ezt messze meghaladja a kereslet, ezért számtalan koppintás létezik, de ezek értelemszerûen soha nem érnek az eredeti nyomába. A magyar forgalmazó nem más, mint a hazai motoros ernyõzés Mozartja, Ambrózy Peti.
www.miniplane.com, posta@miniplane.com
|
A Yuneec E-Pack minden kétséget kizáróan a motoros ernyõzés egyetlen létezõ érvényes alternatívája a termikus motorokon túl. A projekt menedzsere, a zseniális Gilo Cardozo, aki megjárta a Mont Everestet 105 lóerõs Wankel motoros Parajetjével, a téma legkompetensebb embere a világon. Ráadásul tök sármos és szimpi. Kínában gyártják, egy hipermodern hi-tec gyárban, a staff pedig ultra profi. Pénz is van hozzá, csõstül. Minden együtt van tehát a PPG jövõjéhez, üzemanyagválság ellenére és a környezet megkímélése mellett. Mégpedig zajártalommentesen, siklóernyõs komforttal, csak éppen nem olcsón. Egyelõre persze ne túrázásban gondolkodjunk, a 40 perces autonómia egyfajta „movit” üzemmódot biztosít.
De errõl májusban már meg lehet gyõzõdni Gyúrón.
yuneeccouk.site.securepod.com, mailto:sales@yuneec.co.uk
|
|||||||||||||||||