Az idén Blois-ban bemutatott „topless” (árboc és tartósodronyok nélküli) Quik R minden bizonnyal a jelenleg leggyorsabb és legfejlettebb motoros sárkány. Az elektromos trimmnek köszönhetõen elengedett trapézzal 100–160 km/h közti utazósebességen repül. Maximális, 450 kg-os felszállósúllyal (+6g, –3g) a Quik R átesési sebessége 64 km/h. A Quik R hivatalos VNE-je 195 km/h, de tesztelés közben 217 km/órát is elértek vele.
Ez a sárkány rendelkezik a világon a legtágabb sebességtartománnyal (131 km/h), miközben hosszdõlésben való stabilitását is megõrzi. A Quik R igazi, kényelmes „kilométer-zabáló”, nem helyi repülésekre, hanem utazásra való. A 11,50 m2-es szárny wingletekkel és a „twister”-nek nevezett rendszerrel (a kilépõélet a szárny gerincével összekötõ huzalok) megfelel a jelenleg legszigorúbb, BCAR sec S/4 szabványnak. Ráadásul 5 perc alatt összehajtható, minimális helyet foglalva a hangárban. A gépet a 100 lóerõs Rotax 912 ULS FR motorral szerelik, teljes Flydat mûszerezettséggel. Akinek már van Quik trájkja elektromos trimmel, a szárnyat akár külön is megveheti.
Szöveg: Kádár Andrea
Képek: P & M Aviation
Képek: P & M Aviation
Szárny | |
Utazósebesség | 160 km/h |
VNE | 195 km/h |
Emelkedés | 5,8 m/s |
Átesési sebesség | 64 km/h |
Felszálló úthossz 15 méterre való emelkedésig | 274 m |
Leszálló úthossz 15 méterrõl | 211 m |
Max. terhelés | +6g, –3g |
Manõverezési terhelés | +4g, –0g |
Fesztáv | 8,45 m |
Szárnyfelület | 11,43 m2 |
Süllyedés | 2,5 m/s |
Trájk | |
Üres tömeg | 220 kg |
Pilóta+utas max. tömeg | 220 kg |
Max. felszállótömeg | 450 kg |
Trájk hossz/szélesség/magasság | 290/183/230 cm |
Teljes magasság/hossz | 2,75/3,8 m |
Motor | |
Üzemanyag-kapacitás | 65 liter |
Max. fordulatszám | 5500 |
Motor | Rotax 912S, 100 LE |