Augusztus 2. Ă©s 10. között Lomzában rendeztĂ©k meg a motoros ernyõs EurĂłpa-bajnokságot. Barátunk, Michel Touitou a tavalyi pekingi világbajnokságon szĂłlĂłban elĂ©rt 4. helyezĂ©s után most a lábrĂłl indulĂł tandem kategĂłriában, Tristan Guillabeau-val szerzett aranyĂ©remmel tĂ©rt haza. A szintĂ©n Parapower Simoninivel versenyzõ Christophe Charon – Laurence Capieu páros pedig harmadik helyen vĂ©gzett. Csupa jĂł hĂr!
Több mint 100 pilĂłta versengett nĂ©gy kategĂłriában, ezen belĂĽl is az 59 szĂłlĂł Ă©s 8 tandem lábrĂłl indulĂł legĂ©nysĂ©g volt tĂşlsĂşlyban a 23 szĂłlĂł Ă©s 12 tandem trájkos indulĂł mellett.Az egyĂ©ni aranyĂ©rmet a spanyol Juan Jose Garcia de Abajo szerezte meg, szinte holtversenyben honfitársával, RamĂłn Morillasszal. A franciáknál lassan nemzeti intĂ©zmĂ©nynek számĂtĂł Mathieu Rouanet most csak a bronzĂ©rmet vitte haza.
Az addigi tökĂ©letesnek mondhatĂł idõjárás után az elsõ versenynapon a meglehetõsen instabil lĂ©gköri viszonyok inkább az economy feladatoknak kedveztek volna, ennek ellenĂ©re a szervezõk a cĂ©lra szállással indĂtottak. Nem csak centiken, másodperceken is mĂşlik a gyõzelem: itt RamĂłn gyõzelme egĂ©szen pontosan azon a kettõn mĂşlott, amennyivel kevesebb telt el a megadott 1 percnĂ©l motorleállĂtás Ă©s a földet Ă©rĂ©s között Mathieu esetĂ©ben. JĂł lesz figyelni…
Másnap már reggel 6-kor a navigációs versenyszámmal kezdõdött a nap. A szólóban indulóknak 90, a tandemlegénységeknek 60 perc állt rendelkezésére, hogy a lehetõ legtöbb kilométert és ellenõrzési pontot gyûjtsék be. Ezen a motorokat meglehetõsen igénybe vevõ próbatételen vérzett el mûszaki hiba miatt a bajnokság egyik nagy favoritja, a brit Michel Carnet, a francia Nicolas Salinas és David Muzellec pedig élre törtek, csakúgy, mint a tandemben egyformán jól szereplõ Michelék és Christophe-ék.
A következõ, keddi napon sajnos az erõs szĂ©l miatt kĂ©nyszerpihenõre ĂtĂ©ltettek a csapatok. Másnap, szerdán is hosszas várakozás elõzte meg a dĂ©lután vĂ©gĂĽl mĂ©gis sikerrel megtartott economy háromszögrepĂĽlĂ©st, amelyen Michel Carnet tarolt, Mathieu-vel Ă©s RamĂłnnal a sarkában.
CsĂĽtörtökre aztán megjött a jĂł idõ, s mivel az elõrejelzĂ©s nem jĂłsolt neki hosszĂş Ă©letet, kemĂ©ny nap elĂ©be nĂ©ztek a versenyzõk. 3 feladatot kellett teljesĂteniĂĽk. Az elsõ a szlalom volt, melyen a lengyel Grzegorz Krzyzanowski fölĂ©nyesen diadalmaskodott, az összesen 42 másodperces feladatban 5 másodpercet verve a második legjobbra. Tandemben pedig Michel Ă©s Tristan aratott fĂ©nyes gyõzelmet ebben a számban.
Következett a kombinált navigáciĂł-economy feladat, amelynek során adott mennyisĂ©gĂ» – szĂłlĂłban 2, tandemben 3 kg – ĂĽzemanyaggal kellett a lehetõ legtovább Ă©s a legtöbb ellenõrzõ pont Ă©rintĂ©sĂ©vel a levegõben maradni. SzĂłlĂłban RamĂłn lett a legjobb, a párosok közĂĽl pedig itt is MichelĂ©k tĂ»ntek ki, több mint kĂ©tĂłrás repĂĽlĂ©ssel!
A maratoni napot – Ă©s egyben a bajnokságot is – a „mini-maxi” versenyszám zárta, szĂłlĂłban a fiatal Pascal VallĂ©e, tandemben pedig a litván Gaudiesius páros gyõzelmĂ©vel.
Ahogy Michel mesĂ©li, a csapatszellem Ă©s az összetartĂł, cinkos jĂł hangulat mĂ©g a megszokottnál is markánsabban fĂ©mjelezte ezt a versenyt. Annak pedig kĂĽlönösen örĂĽlĂĽnk, hogy nagyszámĂş fiatal pilĂłta vett rĂ©szt Ă©lete elsõ nemzetközi megmĂ©rettetĂ©sĂ©n – a legfiatalabb Alexandre Mateos 16 Ă©vesen a 17. helyet szerezte meg. Csak Ăgy tovább, fiĂşk Ă©s lányok!
Szöveg: Kádár Andrea
KĂ©pek: Marie Touitou, Christophe Charon
KĂ©pek: Marie Touitou, Christophe Charon
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|