Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Hátimotor

Mennyi az annyi?


Hátimotor esetében a tolóerõ kérdése nem elsõdleges. Olyan, mint az a bizonyos méret. De lehet, hogy pont emiatt közszájon forog, különösen dilettáns körökben sokkal többet foglalkoznak vele, mint amennyit a téma megérdemelne. Persze nem árt, ha rendelkezésre áll, különösen a gyors, reflex profilos ernyõk optimális kihasználása érdekében.

A gyártók versenyt hazudnak ebben a vonatkozásban, a tolóerõ mérésének igen eltérõ módozatai ismeretesek, az egyetlen érvényes módszer az összehasonlításra csak az lehet, ha azonos idõpontban, azonos légköri és hõmérsékleti viszonyok között, ugyanazon a mûszeren lehet összemérni minél több hátimotort. Ennek érdekében Basse Hamban a rendezõk egy meglehetõsen profi mûszert és hótt komoly bírákat állítottak az érdeklõdõk rendelkezésére. A mérés nagy hiányossága, hogy a hátimotorok saját tömegét nem mérték, pedig igazából a tömeg/tolóerõ arány volna érdekes. Másik fenntartásunk a használt légcsavarokkal kapcsolatos. Nem jegyezték például, hogy fa- vagy kompozitsrófról van szó, mi azt tapasztaltuk, hogy a fa légcsavarok nagyságrendekkel zajosabbak voltak, és összességében szerényebb tolóerõadatokat produkáltak. Íme az eredmények, melyek a megszokott adatokhoz képest elég pesszimisták. Ezért részben a kánikula a felelõs, de nem is az adatok abszolút értéke fontos, hanem ezek összehasonlítása. Nagy meglepetést a Bailey okozott, a vártnál jelentõsebb tolóerejével, ami még jobban meghökkentett, az a jelentéktelennek tekinthetõ eltérés a Solo 210 és a 100 cm3-es motorok között.

Szöveg: Szabó György
Képek: Koszta Péter
Pilóta neveMotorPorlasztóLégcsavarElsõ mérésMásodik mérés
GUYOT ChrisM25Wal120 Bi6160
BRET PascalM300TR123 Bi7376
BRET PascalSimonini FBTR123 Bi6365
SIMOES FernandoSoloWal120 Bi5150
GEFFRIAUD PhilippeSimoniniWal115 Bi6260
CARLOS ASoloWal120 Bi4240
GEFFRIAUD PhilippeSimoniniWal115 Bi6867
VENELIN Staykov Koenig Wal 110 Quadri 55 53
VENELIN Staykov Koenig Wal 115 Tri 55 53
LAGARDE François BackBone Ros 125 Wal 130 Bi 57 55
CLOY Ph Solo Till 123 Bi 42 39
MAGANI P Top 80 Wal 125 Bi 50 48
BENOIT L Top 80 Wal 125 Bi 45 47
CAMPION D Top 80 Wal 125 Bi 51 48
DAVAREND Ch H&E R120 Wal 130 Bi 52 53
LAGARDE Serge Simonini Till 115 Bi 54 58
MARTHE Robert Simonini Wal 115 Bi 57 60
CHAMBON Jean-Marie Simonini Till 115 Bi 58 61
DEMANGE Jean-Louis Solo Wal 135 B 45 48
DEMANGE Olivier Top 80 Wal 115 Bi 48 47
GIUNTA Joel Ros125 Wal 125 Bi 58 56
GANAYE Aurelien F80KW Wal 120 Bi 59 58
BURJÁN István Simonini FB Bing 125 Bi 62 64
SZABÓ György Simonini FB Wal 125 Bi 60 62
KLOCZA Zsolt Vittorazi Fly 100 Evo Wal 126 Bi 53 54
KLOCZA Zsolt Corsair M25Y Wal 127 Bi 57 60
COJOCARU Marian Corsair M19Y Wal 128 Bi 54 55
KLOCZA Zsolt Sky 100 Wal 120 Tri 50 52
KISS István Snap 100 Ego Wal 125 Bi 49 50
SZABÓ György Bailey 175 - 130 Bi54 56
KLOCZA Zsolt Solo 210 Wal 124 Bi 49 50
LHOMME Pierre-André L3A3 Wal 115 Bi 48 49
JARRY Christophe F3 Wal 115 Bi 40 40
HAAS Andréas Snap100 Wal 120 Bi 48 47
CHARON Christian Ros 125 Wal 130 Bi 49 51
MIRAULT Eric Top 80 Wal 125 Bi 37 39
BOREL Jean-Paul Solo 210 Till 125 Bi 49 48
BILBILLE Bruno Top 80 Till 125 Bi 48 49
GOURCEROL Bruno Sim 200 Wal 123 Bi 60 61
DABRETEAU Pierre Ros 125 Till 125 Bi 51 52
CAMPA Serge Son 2,32 Dell’Orto 90 Quadri 35 35
ALVAREZ Pascal Solo 210 Wal 100 Bi 35 37
JOURDANNE Philippe Solo 210 Till 123 Bi 39 40
KERMANN Serge Ros 125 Wal 125 Bi 52 53
ALEXANDRE Marc Solo 210 Till 125 Bi 51 50
LAYAN Emmanuel Tiger 160 Wal 130 Bi 60 61
DJORDAN Simas Sim 200 Wal 125 Bi 58 59
LAVAUX Pierre Rocket 125 Wal 120 Bi 38 37
CAMPION Didier Top 80 Wal 125 Bi 45 47
CAMPION Didier Top 80 Wal 120 Bi 39 37


 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Hátimotor

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.07 msodperc