Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Motoros sárkány

Új motorizációk


A H2P egy vadonatúj motort dob piacra, ez az „Ecoyota”. Az eredeti háromhengeres Toyota motorból (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroën C1) kiinduló konstruktõrök célkitûzése az volt, hogy a klasszikus Rotaxnál gazdaságosabb, olcsóbb és könnyebb alternatívát kínáljanak.

Az 5600 ford./percen 82 lóerõt leadó négyütemû motor 3 az 1-ben inox kipufogóval és kevlárszíjas, 2.41/1 áttétellel, valamint programozható elektronikus befecskendezéssel rendelkezik. Óriási elõnye, hogy 75%-os teljesítménynél be-éri 8 l/h fogyasztással, súlya pedig csak 70 kg. Az egyelõre Zenair, Savannah, G1 és Sky Ranger gépek erõforrásaként kipróbált újdonság sárkányba is integrálható, és mindeme elõnyös tulajdonságai mellett teljesen vibrációmentes mûködését ígérik. A tesztelések után immár a gyártás is megkezdõdött, az Ecoyota novembertõl már elérhetõ lesz az európai nagyközönség számára.
Több infó: ecoyota.neuf.fr

A Toyota másokat is megihletett, a Loravia szeptemberben, Blois-ban mutatta be az ugyancsak a háromhengeres motorból kifejlesztett LOR 75-öt, melynek adatai: 75 lóerõ, 75 kiló és 75 x 100 euró.

Szabad a pálya a vállalkozó kedvû barkácsolóknak, lehet próbálkozni...

Akinek ez sem elég, annak ajánljuk figyelmébe az amerikai Innodyn (www.innodyn.com) gázturbináját, melyet 165-tõl 225 lóerõig terjedõ változatokban fejlesztettek ki. A 80 kilós súlyt sem elérõ, 165 lóerõs alaptípust hosszú hónapokig tartó tesztelés után már egy Piper J3 és egy RV 8 gépen alkalmazzák. A fogyasztás állítólag a kétütemû motorokénak megfelelõ, de a jóval olcsóbb jet A üzemanyagból. Meglátjuk...



 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Merevszárnyú ULMotoros sárkány

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.06 msodperc