HŠtimotor HŠtimotor Motoros sŠrkŠny Kezdűlap MerevszŠrnyķ UL ForgůszŠrnyķ UL MŻrepŁlťs Videůk Galťria

Version francaise Versiunea Ón rom‚neste
 
Motoros s√°rk√°ny

Blois 2007: tov√°bbra is siker


Az imm√°r 27. kiad√°s√°t meg√©rt blois-i ki√°ll√≠t√°s folyamatosan, biztosan n√∂vekv√Ķ l√°togatotts√°ga bizony√≠tja, ez a rendezv√©ny minden k√©ts√©get kiz√°r√≥an m√©g mindig √©l √©s virul. R√©g elm√ļltak m√°r azok az id√Ķk, amikor az els√Ķ, gyalogs√°rk√°nyos pil√≥t√°k r√©szv√©tel√©vel tartott √∂sszej√∂vetelen a magasba emelked√©s egyetlen eszk√∂ze a cs√∂rl√Ķ volt. A t√∂bb mint 100 ki√°ll√≠t√≥val az ultrak√∂nny√Ľ rep√ľl√©s minden ter√ľlet√©t lefed√Ķ tal√°lkoz√≥ k√©ts√©gtelen√ľl a legnagyobb ilyen rendezv√©nny√© n√Ķtte ki mag√°t Eur√≥p√°ban, s√Ķt tal√°n a vil√°gon is, ha figyelembe vessz√ľk az USA-beli testv√©rmozgalom √∂szszeoml√°s√°t a Light Sport Aircraft- szab√°lyoz√°s megjelen√©se √≥ta.

Nemcsak a ki√°ll√≠t√≥k jelentek meg nagy sz√°mban, de a k√∂z√∂ns√©g is. A szervez√Ķk nyilv√°ntart√°sa szerint t√∂bb mint 550 ultrak√∂nny√Ľ g√©p √©rkezett l√°togat√≥ba a 200 feletti sz√°m√ļ ki√°ll√≠totthoz, s ehhez m√©g hozz√° kell tenn√ľnk a t√∂bb mint 120 motoros erny√Ķt √©s majdnem 150 polg√°ri kisg√©pet is. Ha azokat is figyelembe veszsz√ľk, akik sz√°nd√©kosan vagy hanyags√°gb√≥l nem ellen√Ķrz√∂tt m√≥don landoltak a helysz√≠nen, t√ļlz√°s n√©lk√ľl √°ll√≠that√≥, hogy bizony√°ra megvolt az 1000 l√©gi j√°rmû. Ami a nagyr√©szt szak√©rtõi, „bennfentes” t√∂rzsk√∂z√∂ns√©get illeti, 7000 fizet√Ķ l√°togat√≥ j√∂tt el a k√©t nap alatt.
Az id√Ķj√°r√°s id√©n igaz√°n elk√©nyeztette a r√©sztvev√Ķket. Egy h√©ttel az esem√©ny el√Ķtt m√©g t√≥cs√°k lept√©k a p√°ly√°t √©s a ki√°ll√≠t√≥i ter√ľletet, √°m p√©ntek d√©lut√°nra felsz√°radt a terep, √©s sz√©p z√∂ld fû fogadta az els√Ķ f√∂ldet √©r√Ķ g√©peket. Eg√©sz h√©tv√©g√©n kitartott az enyhe szellõ, a kellemesen m√©rs√©kelt h√Ķm√©rs√©klet √©s a nagyszer√Ľ f√©nyviszonyok.
Id√©n az √©tkeztet√©st egy, a Tour de France alkalm√°b√≥l felfedezett v√°llalkoz√≥ biztos√≠totta, sikeresen. M√°r csak az eddigi gyakorlat kialak√≠totta ber√∂gz√Ķd√©seket kell majd megv√°ltoztatnia, ha nyeres√©gess√© akarja tenni a tev√©kenys√©g√©t. Szok√°s szerint ugyanis szombat este szinte az √∂sszes ki√°ll√≠t√≥ eszem-iszomra h√≠vja vend√©geit a saj√°t standj√°n, √≠gy azt√°n a szemf√ľles poty√°z√≥k minden vid√©k gasztron√≥miai specialit√°sait megk√≥stolhatj√°k.
Ami a légi forgalom irányítását illeti, Blois példaként szolgálhat a rádiózáshoz foggal-körömmel ragaszkodók számára.
A „Pioneer Team” l√°tv√°nyos k√ľrje
√Čn a magam r√©sz√©r√Ķl itt nagyobb biztons√°gban √©rzem magam, mint egyes P√°rizs k√∂rny√©ki reptereken, ahol a k√∂telez√Ķ r√°di√≥forgalmaz√°s a f√Ķ vesz√©lyeztet√Ķ t√©nyez√Ķ, de hagyjuk... A t√©m√°ra visszat√©rve, a szervez√©s egyetlen gyenge pontja a motoros erny√Ķs rep√ľl√©s volt. A h√°timotoros pil√≥t√°knak fenntartott z√≥na elm√©letileg lehet√Ķv√© tette volna, hogy kell√Ķk√©ppen kihaszn√°lj√°k a k√ľl√∂n√∂sen rep√ľl√©sre cs√°b√≠t√≥ id√Ķj√°r√°st. Ugyanakkor a forgalom gyors√≠t√°sa √©rdek√©ben a 20-as p√°ly√°r√≥l felsz√°ll√≥ „klasszikus” g√©poszt√°lyoknak fenntartott id√Ķs√°vokban tilos volt rep√ľlni√ľk. Ez a j√≥ sz√°nd√©k√ļ el√Ķvigy√°zatoss√°g sajn√°latos m√≥don igencsak korl√°tozta az erny√Ķs√∂k szabads√°g√°t, ami ann√°l ink√°bb f√°jdalmasan √©rintette √Ķket, mivel a kiv√©telesen ide√°lis k√∂r√ľlm√©nyeknek k√∂sz√∂nhet√Ķen ak√°r h√°rom napig folyamatosan rep√ľlhettek volna! A szervez√Ķkben sajnos t√ļl k√©s√Ķn tudatosult a mell√©fog√°s, v√°ltoztatni m√°r nem volt m√≥d, csak rem√©nykedhet√ľnk, hogy j√∂v√Ķre kik√∂sz√∂r√ľlik a csorb√°t, √©s az id√Ķj√°r√°s legal√°bb ennyire kegyes lesz.
Term√©szetesen nem sz√°molhatunk be r√©szletesen a ki√°ll√≠t√°s minden momentum√°r√≥l, a cs√ļcspont azonban minden bizonnyal az olasz „Pioneer Team” bemutat√≥ja volt, akik n√©gy csod√°san feld√≠sz√≠tett √©s f√ľst√∂t ereget√Ķ Pioneer 300 Hawk k√∂tel√©krep√ľl√©s√©vel sz√≠nes√≠tett√©k Blois eg√©t.
A „Pioneer Team” k√∂tel√©k szinte egym√°shoz tapadva sz√°ll fel, szinkronban h√ļzva be a fut√≥kat
B√°r a bemutatott figur√°k k√∂zt j√≥csk√°n volt Franciaorsz√°gban tiltottnak min√Ķs√ľl√Ķ is, a demonstr√°ci√≥ elk√°pr√°ztatta a k√∂z√∂ns√©get. Mindenesetre √ľd√≠t√Ķ v√°ltozatoss√°got jelentett a „standard” bemutat√≥khoz k√©pest, amelyek eset√©n a gy√°rt√≥k √©s szervez√Ķk kez√©t (fant√°zi√°j√°t) sajnos megk√∂ti az egyre sz√Ķrsz√°lhasogat√≥bb √©s szigor√ļbb hat√≥s√°g jelenl√©te.
K√∂sz√∂net teh√°t olasz bar√°tainknak ez√©rt a remek mutatv√°ny√©rt, amellyel azt is bebizony√≠tott√°k, hogy a blois-i rendezv√©ny vonzereje m√©g tov√°bb is n√∂velhet√Ķ.
J√∂jjenek az idei szalon sz√°munkra leg√©rdekesebb √ļjdons√°gai – k√©pekben.

Szöveg: Philippe Tisserant, Vol Moteur
Fordította: Kádár Andrea

A tavalyi Blois ut√°n valahogy nem volt kedv√ľnk az id√©n is kimenni.
Elnézést...
Philippe Tisserant √©s a Vol Moteur j√≥volt√°b√≥l az√©rt csak van itt egy kis √≠zel√≠t√Ķ, m√©g ha nem is felt√©tlen√ľl objekt√≠v. Az el√Ķz√Ķ √©vek Blois-ba zar√°ndokl√°sait l√°sd itt: 2003 2004 2005 2006

A d√©l-afrikai Rainbow Aircraft √°ltal gy√°rtott Cheetah g√©peket a belga Travair import√°lja Eur√≥p√°ba. A fejleszt√©sek sor√°n a Skyrangerrel val√≥ rokons√°g jelei egyre halv√°nyulnak. A Hirth motorokat nagyon akt√≠van k√©pvisel√Ķ Air Green mutatta be ezt az eredeti protot√≠pust. A meghajl√≠tott ac√©lcs√∂veket v√©d√Ķg√°zas hegeszt√©ssel r√∂gz√≠tik. Csomagtart√≥k√©nt zs√°k j√°r hozz√°.
Az ukr√°n K 10 „Swift” els√Ķ fell√©p√©se Franciaorsz√°gban. Forgalmaz√≥ja az Aerogallia Valenciennes-ben. F√©msz√°rny, cs√Ķv√°zas s√°rk√°nyszerkezet, kompozitburkolat. J√≥l kital√°lt konstrukci√≥, √©s f√Ķk√©nt, behajthat√≥ sz√°rnyak!
A DTA is áttér a HKS 700-ra ezzel a
tiszta fekete, k√∂nny√Ľ Comb√≥val.
Az Air Cr√©ation kihozta a Tanarg ultracsendes, Rotax 912 S motorral szerelt v√°ltozat√°t, az √ļj, 13 m2-es iXess sz√°rnnyal.
√ćme a Fly Products Eco 2 k√©t√ľl√©ses (?) tr√°jkjaTerm√©szetesen a Luciole is megjelent, a tesztel√©s folyamatban. A tervdokument√°ci√≥ elk√©sz√ľl√©s√©t 2008-ra v√°rhatjuk, de ink√°bb az √©v v√©ge fel√©... t√ľrelem!
A Girabet II ide√°lis oktat√≥g√©p lehet vonz√≥ √°r√°nak √©s az oktat√°sra k√ľl√∂n√∂sen alkalmas, egym√°s mellett elhelyezett √ľl√©seinek k√∂sz√∂nhet√Ķen.Chip Erwin, a Czech Airworks feje, aki eddig Zenair CH 701 √©s 601-eseket gy√°rtott, bemutatja az USA-ban regisztr√°lt Sportcruiser LSA-t. Ha √©letbe l√©p az 1000 kg alatti rep√ľl√Ķg√©pekre vonatkoz√≥ √ļj eur√≥pai szab√°lyoz√°s, hamarosan Franciaorsz√°gban is tal√°lkozhatunk vele.
A Tecnam import√Ķre, az Air Import 01 kib√Ķv√≠tette vev√Ķk√∂r√©t a kisg√©pes klubokkal, mi√≥ta k√©t√ľl√©seseinek VLA certifik√°lt v√°ltozatait is forgalomba hozta. A k√©pen a P 2002 Sierra ultrak√∂nny√Ľ verzi√≥ja.Az APAME villanymotoros s√°rk√°nya a megjelen√©s√©t tekintve m√©g ink√°bb f√©lk√©sznek t√Ľnik. Mindenesetre 20 percet rep√ľlt Li-Poly akkumul√°torokkal √©s 15 l√≥er√Ķs motorral.



 
Belťpťs
   

Kapcsolůdů linkek
   

HŪr ťrtťkelťse
   

Parancsok
   

Kapcsolůdů rovatok

Merevsz√°rny√ļ ULMotoros s√°rk√°ny

Tartalomkezel√Ķ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz √©rv√©nyes.
OldalkťszŪtťs: 0.14 mŠsodperc