HŠtimotor HŠtimotor Motoros sŠrkŠny Kezdűlap MerevszŠrnyķ UL ForgůszŠrnyķ UL MŻrepŁlťs Videůk Galťria

Version francaise Versiunea Ón rom‚neste
 
Merevsz√°rny√ļ UL

A Cessna is beadta a derek√°t...


A j√ļliusban megrendezett AirVenture Oshkosh 2006 ki√°ll√≠t√°son a felt√Ľn√Ķen sok √ļjdons√°g k√∂z√ľl is kit√Ľnt a Cessna √°ltal bemutatott, LSA (Light Sport Aircraft, k√∂nny√Ľ sportrep√ľl√Ķ) kateg√≥ri√°j√ļ √ļj g√©p. A k√©t √©ve l√©trehozott LSA kateg√≥ri√°ba maximum 1320 font (600 kg) felsz√°ll√≥s√ļly√ļ √©s 120 csom√≥ (kb. 220 km/h) maxim√°lis sebess√©g√Ľ k√©t√ľl√©ses g√©pek tartoznak.

Ez az√©rt sz√°m√≠t m√©rf√∂ldk√Ķnek a motoros k√∂nny√Ľrep√ľl√©s √©gi orsz√°g√ļtj√°n, mert a Cessna mind ez id√°ig g√∂rcs√∂sen ragaszkodott a „hagyom√°nyos” certifik√°lt l√©gi j√°rm√Ľvek gy√°rt√°s√°hoz, aminek eredm√©nyek√©ppen eddig a t√∂rt√©nelmi pillanatig m√©g legfrissebb port√©k√°juk is l√©nyeg√©ben m√°sodik vil√°gh√°bor√ļs technol√≥gi√°t t√ľkr√∂z√∂tt.
Mint Jack Pelton, a Cessna igazgat√≥ja elmondta, az √ļj g√©p k√∂r√ľlbel√ľl f√©l√©ves fejleszt√©s eredm√©nye. B√°r a Cessna a rep√ľl√Ķg√©pmotorok vezet√Ķ gy√°rt√≥j√°val, a Textron Lycominggal egy √ľzleti csoportba tartozik, az √ļj g√©pet m√©gis egy 100 l√≥er√Ķs Rotax 912 S motor hajtja, a s√ļlyhat√°r szempontjainak figyelembev√©tel√©vel. A gy√°rt√°st hosszas piackutat√°st k√∂vet√Ķen el√Ķrel√°that√≥an csak a j√∂v√Ķ √©vben kezdik meg, ha siker√ľl leszor√≠taniuk az el√Ķ√°ll√≠t√°si k√∂lts√©geket annyira, hogy az alapmodell v√©tel√°ra az √°ltaluk re√°lisnak tartott 80.000 doll√°rt ne l√©pje √°t. Ami a piaci ig√©nyeket illeti, sz√°m√≠t√°saik szerint az els√Ķ √©vben ak√°r 2000 g√©pet is felvehet a piac, ut√°na pedig √©vi 600 darab k√∂r√ľli forgalmat v√°rnak.
A nagyr√©szt alum√≠niumb√≥l, egyes r√©szleteiben pedig kompozitb√≥l k√©sz√ľlt g√©p 120 centim√©teres kabinsz√©less√©g√©vel egyike kateg√≥ri√°ja legk√©nyelmesebbjeinek. Sz√°rnyait biztons√°gi okokb√≥l nem tervezt√©k behajthat√≥ra, mivel az USA-ban az eur√≥pai orsz√°gokkal ellent√©tben ennek a krit√©riumnak nincs nagy jelent√Ķs√©ge.
Jack Pelton rem√©li, hogy a k√∂nny√Ľ sportrep√ľl√Ķg√©p √ļj pil√≥t√°kat vonzhat, √©s lend√ľletet adhat a rep√ľl√Ķg√©p-iparnak.
A Cessna m√°sik √ļjdons√°ga protot√≠pus√°nak els√Ķ, teljes meglepet√©st okoz√≥ bemutat√≥ rep√ľl√©s√©re is sor ker√ľlt az oshkoshi ki√°ll√≠t√°son. Az „NGP” (Next Generation Piston, √ļj gener√°ci√≥s dugatty√ļs motorral szerelt g√©p) eddig 20 √≥r√°t rep√ľlt, √©s a Cessna √ļj term√©kcsal√°dj√°t vezeti be. Teljes√≠tm√©nyadatok √©s egy√©b specifik√°ci√≥k k√∂zl√©se m√©g korai lenne, mondta Pelton, de meggy√Ķz√Ķd√©s√ľk, hogy az √ļj modell vil√°gszint√Ľ sikert arat majd. A Cessna t√∂bb mint f√©l √©vsz√°zadon √°t vitathatatlanul vezet√Ķ szerepet j√°tszott a rep√ľl√Ķg√©piparban, s most ezekkel az √ļj√≠t√°sokkal k√≠v√°n a k√∂vetkez√Ķ √©vtizedekre elegend√Ķ lend√ľletet hozni tev√©kenys√©g√©be.

A Vol Moteur cikke nyomán fordította Kádár Andrea


 
Belťpťs
   

Kapcsolůdů linkek
   

HŪr ťrtťkelťse
   

Parancsok
   

Kapcsolůdů rovatok

Merevsz√°rny√ļ UL

Tartalomkezel√Ķ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz √©rv√©nyes.
OldalkťszŪtťs: 0.04 mŠsodperc