Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Hátimotor

Farkas Tibor


Még mászni sem tudott igazán, amikor már arról álmodozott, egyszer a hegy felett lejtõzõ madarakkal szárnyalhat. A gyerekkori modellezést a vitorlázórepülés követte, tizennégy éves volt ekkor. A vitorlázással töltött hat év alatt megszerezte az ezüstkoszorú teljesítményszintet, valamint a szakszolgálati engedélyt. A vitorlázás körülményessége, illetve a kapacitás- és idõhiány azonban egyre inkább leszûkítették a repülési lehetõségek körét – a vágy a repülés iránt azonban nem változott.

Egyik barátja akkoriban már siklóernyõzött, és látva a repülés ezen módjának kihasználhatóságát és elõnyeit, Tibi is belevágott, abban bízva, hogy kevesebb idõ ráfordításával többet lehet majd a levegõben.
– Többször elõfordult, hogy a dombon ültem – ahol most már évek óta oktatok –, és elképzeltem, ahogy könnyed mozdulattal elemelkedek a levegõbe. Így is történt. Hirdetés útján vettem egy kezdetleges felszerelést.
A „kiképzés” eléggé rendhagyó módon zajlott:
– 1994 decemberében elolvastam a tankönyvet, és önállóan tanultam meg siklóernyõzni. Késõbb Simonics Petinél vizsgáztam, akit egy kékesi repülés során ismertem meg. Megvettem tõle második ernyõmet, amivel már több mint 100 órát repültem két év alatt. Gyorsan fejlõdtem, az 1999-es nemzeti bajnokságon már második lettem. Azóta már több mint 1000 órán vagyok túl.
Ahogy teltek a repüléssel töltött évek, a tapasztalattal együtt az igényeim is nõttek.
Egyébként is régi vágyam volt, hogy tágabb határok között repüljek, hogy gond nélkül benézhessek a szobám ablakán repülés közben. Ekkor jött az ötlet: építsünk hátimotort! Nem sokkal késõbb ismerkedtem meg Szabó Gyurival és a Parapowerrel.

Így lett Tibi a Vampair elsõ forgalmazója és oktatója.
– 2000 óta oktatok, segítve ezzel sokak álmának megvalósulását, hogy átélhessék a harmadik dimenzió hihetetlen varázsát. Aztán megszereztem a tandem-szakoktatói, a csörlés-szakoktatói, a hátimotor-szakoktatói és a motoros tandem szakoktatói jogosítást. Motorral az évek alatt mintegy 1200 órát repültem már, dacolva az idõjárás minden viszontagságával.
Az évek során megalakítottuk a Mátra Extrém Sportrepülõ Klubot, ahol egyre több pilóta repülési hátterét tudjuk biztosítani. Sok száz embernek adtam már át a tudásomat, és bár ma már az idõm nagy részét extrém rendezvényeket szervezõ cégemre, a Vextonra kell fordítanom, tanfolyamokat, átképzéseket és tréningeket egyaránt indítunk. Nagyon fontos számomra az, hogy a sportot kedvelõ pilóták önállóan, biztonságosan és jól repüljenek, hiszen felelõsséggel tartozom értük.
Sokan járnak hozzánk, a Mátrába a fõváros környékérõl is. A helyszín nemcsak nagy repülésekre, hanem az alapok elsajátítására is kiválóan alkalmas. A megalapozott siklóernyõstudás pedig a motoros ernyõzést is biztonságosabbá teszi.
Úgy érzem, a repüléssel töltött évek alatt kitûzött céljaim megvalósultak, szeretném, ha minden így folytatódna tovább.

M. K.
További információ:
Farkas Tibor a Vampair-termékek forgalmazója
E-mail: info@vexton.hu
Tel.: 06 70 312 76 09
Internet: www.vexton.hu


 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Hátimotor

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.07 msodperc