A Pegasus & Mainair Aviation legĂşjabb termĂ©ke, a QUIK GT 450 Ăşjabb mĂ©rföldkõ a motoros sárkányrepĂĽlĂ©sben. Billy Brook, a Pegasus tervezõje Ăşj szárnyat álmodott a „rĂ©gi” Pegasus Quikre. A 160 km/h sebessĂ©ggel repĂĽlõ, 10 m2 szárnyfelĂĽletĂ» kĂ©tĂĽlĂ©ses felszállĂłsĂşlyát mĂ©g 405 kg-ra korlátozták. Az Ăşj, nagyobb szárnnyal már elĂ©rhetõ az ULM kategĂłria felsõ sĂşlyhatára, a 450 kg.
217 kg ĂĽres tömeggel a hasznos sĂşly immár 436 kg-ra növekedett, ĂĽlĂ©senkĂ©nt 110 kg helyezhetõ el akár elöl, akár hátul, anĂ©lkĂĽl, hogy az egyensĂşly kitĂ©rĂ©se az elfogadhatĂł mĂ©rtĂ©ken tĂşllĂ©pne. Az Ăşj szárnnyal vĂ©gre elĂ©rhetõ a kritikus 65 km/h „lassĂşság”, a csĂşcssebessĂ©g pedig egyedĂĽlállĂł. Az Ăşj Quik rendelkezik jelenleg a legszĂ©lesebb sebessĂ©gtartománnyal.A Rotax 912 vagy 912 S motorral szerelt háromkerekĂ» egyĂ©b Ăşjdonságokkal is szolgál: elöl Ă©s hátul állĂthatĂł pedálok, Ăşj, a pilĂłtát Ă©s utasát is ĂłvĂł szĂ©lvĂ©dõ, Ăşj motorháztetõ, Ă©s a kilĂ©põélt (alacsony sebessĂ©gen) nem deformálĂł elektromos trimm. Van porlasztĂłfĂ»tĂ©s, ADI rendszer (vĂ©letlen elindulás megakadályozása), Ăşj lengĂ©scsillapĂtĂłk Ă©s mĂ©g sok, a komfortot Ă©s repĂĽlĂ©si tulajdonságokat javĂtĂł aprĂłság. A 65 literes ĂĽzemanyagtartály több mint 700 kilomĂ©teres hatĂłtávolságot biztosĂt.
A szabadalmaztatott ĂşjĂtások közt szerepel a belĂ©põél profilja, amely a sebessĂ©g növekedĂ©sĂ©vel arányosan egyre merevebbĂ© válik. A kompozit szárny-vĂ©gek nagy sebessĂ©gnĂ©l is stabilizálják a gĂ©pet.
További infók: www.pmaviation.co.uk
E-mail: flying@pmaviation.co.uk
Tel.: +44 1706 655 134
Ăśres sĂşly (912/912S): 214 kg/217 kg
Fesztáv: 9,25 m
Szárnyfelület: 13 m2
Max. felszállósúly: 450 kg
Hasznos terhelés: 236 kg
Üzemanyagtartály: 65 l
Max. utazósebesség: 152 km/h
Csúcssebesség: 177 km/h
UtazĂłsebessĂ©g trimmel (max./min. terhelĂ©snĂ©l): 88–120 km/h/75–128 km/h
Felszállási úthossz 15 m-es akadály fölé (912/912S): 216 m/202 m
Leszállási úthossz 15 m-rõl: 172 m