A Pegasus & Mainair Aviation legújabb terméke, a QUIK GT 450 újabb mérföldkő a motoros sárkányrepülésben. Billy Brook, a Pegasus tervezője új szárnyat álmodott a „régi” Pegasus Quikre. A 160 km/h sebességgel repülő, 10 m2 szárnyfelületű kétüléses felszállósúlyát még 405 kg-ra korlátozták. Az új, nagyobb szárnnyal már elérhető az ULM kategória felső súlyhatára, a 450 kg.
217 kg üres tömeggel a hasznos súly immár 436 kg-ra növekedett, ülésenként 110 kg helyezhető el akár elöl, akár hátul, anélkül, hogy az egyensúly kitérése az elfogadható mértéken túllépne. Az új szárnnyal végre elérhető a kritikus 65 km/h „lassúság”, a csúcssebesség pedig egyedülálló. Az új Quik rendelkezik jelenleg a legszélesebb sebességtartománnyal.A Rotax 912 vagy 912 S motorral szerelt háromkerekű egyéb újdonságokkal is szolgál: elöl és hátul állítható pedálok, új, a pilótát és utasát is óvó szélvédő, új motorháztető, és a kilépőélt (alacsony sebességen) nem deformáló elektromos trimm. Van porlasztófűtés, ADI rendszer (véletlen elindulás megakadályozása), új lengéscsillapítók és még sok, a komfortot és repülési tulajdonságokat javító apróság. A 65 literes üzemanyagtartály több mint 700 kilométeres hatótávolságot biztosít.
A szabadalmaztatott újítások közt szerepel a belépőél profilja, amely a sebesség növekedésével arányosan egyre merevebbé válik. A kompozit szárny-végek nagy sebességnél is stabilizálják a gépet.
További infók: www.pmaviation.co.uk
E-mail: flying@pmaviation.co.uk
Tel.: +44 1706 655 134
Üres súly (912/912S): 214 kg/217 kg
Fesztáv: 9,25 m
Szárnyfelület: 13 m2
Max. felszállósúly: 450 kg
Hasznos terhelés: 236 kg
Üzemanyagtartály: 65 l
Max. utazósebesség: 152 km/h
Csúcssebesség: 177 km/h
Utazósebesség trimmel (max./min. terhelésnél): 88–120 km/h/75–128 km/h
Felszállási úthossz 15 m-es akadály fölé (912/912S): 216 m/202 m
Leszállási úthossz 15 m-ről: 172 m