| |
Taurus [ Oktatás / Formation ]
rta: andras Dtum: 2011. szeptember 21. szerda, 16:23 (17366 olvass)
Amikor idén tavasszal Friedrichshafenben gratuláltam Ivo Boscarolnak a Lindbergh díjhoz és így a Taurushoz, nem is gondoltam, hogy ilyen hamar írni fogok róla. Pedig igen nagy lépés a szabad repülés történetében, hogy létezik kereskedelmi forgalomban egy ultrakönnyû kategóriás 41-es siklószámú motoros vitorlázó, amelyik megvásárolható benzin, vagy tetszés szerint teljesen autonóm villanymotorral. |
|
Szerelem elsõ látásra - Lambada [ Teszt / Test ]
rta: peter Dtum: 2008. janur 24. cstrtk, 15:27 (24745 olvass)
A motoros könnyû sportrepülés ULA2 ágazata az aerodinamikai úton kormányzott UL-ek, a botkormányosok. Ezek a kicsi és könnyû repülõgépek messzirõl nézve sokáig nem nagyon különböztek a segédmotoros siklórepülõktõl, a motoros sárkányoktól. Közelebbrõl már feltûnt, hogy a kormányzás módja azért más. Azután szerkezetükben is kezdtek eltérni. Lassan „újból feltaláltuk a repülõgépet”, már csak az volt a kérdés, hogy a segédmotoros vitorlázó vagy mini túramotoros kategóriába lesznek-e sorolva. Nagy sajnálatomra a világ némi tétovázás után az utóbbi irányba indult. |
|
Lambada UFM 13 [ Teszt / Test ]
rta: peter Dtum: 2006. augusztus 11. pntek, 12:38 (19946 olvass)
Szalay Péter motorossárkány- és UL-pilóta igen dicséretes módon a vitorlázórepüléssel kívánja bõvíteni repertoárját. Úgy tervezi, a következõ gépe egy ultrakönnyû movit lesz. Ennek jegyében több csehországi gyártót meglátogatott egy-egy tesztrepülés erejéig. Tóth Róbert vitorlázórepülõ és movitpilóta mellett most utolsó útján Vég Pál is elkísérte, akinek a nevét többek között a Corvus kapcsán ismerik a szakmában.
A tapasztaltakról Tóth Róbert számolt be telefonon.
|
|
Matevz Lenarcic és a Sinus 912 [ Kaland / Aventure ]
rta: peter Dtum: 2005. augusztus 18. cstrtk, 14:11 (17025 olvass)
Sikeres világ körüli repülés egyedül egy ultrakönnyû repülõvel.
A pilótabarátságok egyszerûen szövõdnek, és legtöbbször egy életre szólnak.
Több éve ismertem meg Matevz Lenarcic barátomat Szlovéniában. A Pipistrel UL-gyárban találkoztunk. Különbözõ szempontok szerint válogatva ugyanazokat a repülõgéptípusokat kedveltük már ismeretségünk elõtt is. Lenarcic 2002-ben Zenair Zodiac típust választott világ körüli útjához. Ebben az idõszakban én is Zodiac géppel repültem. Persze, hogy ismertem a nevét a www.worldtranssiberia.com internetes oldalról.
|
|
A repulés magasiskolája [ Oktatás / Formation ]
rta: peter Dtum: 2005. prilis 15. pntek, 10:00 (24390 olvass)
Repülõs berkeken belül mindenki elismeri, hogy a repülés szabadságát és a kifinomult reptechnikát illetõen a vitorlázórepülés az, ami a legtöbb élményt nyújtja, a legtöbb tapasztalatot adja. Talán ezért alakult úgy, hogy többnyire a polgári vagy a katonai repülésben tevékenykedõ pilóták is ezzel a mûfajjal kezdték annak idején. Sokan közülük ma is aktívan repülnek vitorlával, karbantartják, fejlesztik tudásukat. Van, aki egész egyszerûen a szabad repülés élményére vágyik… Most a versenyzés világába kalauzoljuk el az érdeklõdõket. |
|
HORIZONT – stílus a versenyzésben
rta: aero Dtum: 2005. mrcius 01. kedd, 10:00 (9946 olvass)
Koppány Tamás és Ábrahám Attila az a két fiatal versenyzõ, akik 2005-ben a Horizont Repülõiskola támogatását élvezik. Õk ketten az egész szezont a Horizont vitorlázó repülõgépeivel fogják végigrepülni. Éves programjuk edzésekbõl és versenyekbõl áll, s feladatuk lesz a vitorlázósportolók távrepüléseinek segítése és valamennyi versenyfeladat teljesítése. Õk versenyzõként és rendezõként is részt fognak venni a heti futamokon. |
|
Virussal Európába [ Kaland / Aventure ]
rta: aero Dtum: 2004. november 01. htf, 10:00 (23686 olvass)
Szabados Zoli szinte évente vállalkozik egy-egy sárkányos
„nagy utazásra”. Deleff Istvánnal és Smidróczki Zoltánnal a határokon kívül
kerülte meg Magyarországot, átrepülte a La Manche-csatornát, a
levegõben szelte át az algériai és a tunéziai sivatagot,
továbbá elkövetett egy Madrid–London távot is. Ha éppen nem volt úton, vertikálisan
terjeszkedett – szintén sárkánnyal –, 6000 méterig.
Az idén adott volt az EU-csatlakozás – Zoli az újdonsült tagállamokat látogatta
végig, a változatosság kedvéért merev szárnyú ul-lel,
a „bal egyes”-ben Hamvai Gyulával. |
|
Az álomtól a pilótajogosítványig
rta: aero Dtum: 2004. augusztus 05. cstrtk, 10:00 (11769 olvass)
Ki ne
álmodta volna élete során, hogy
minden kötöttség nélkül, "csak úgy" repülõ A
Horizont Repülõiskolánál bárki valóra válthatja ezt az álmot! Lássuk, hogyan
lehetünk pilóták! |
|
A mûrepülõ ''Róka'', azaz pörög a világ az MDM-FOX-szal [ Teszt / Test ]
rta: aero Dtum: 2004. jlius 05. htf, 10:00 (22549 olvass)
"Kattanás. Igen, jól
gondoltam, leoldottunk. A
motoros gép egy intenzív zuhanó fordulóval eltûnik
elõlünk. Csend, csak a szél suhog. A magasságmérõ
1250 métert mutat. A
repülõtér pont alattunk lehet.
A pulzusom és az adrenalinszintem valahol a
csúcstartományban. Tóth Ferenc, a pilóta - aki
egyébként világ- és Európa
bajnok e témában - utoljára
megkérdezi, hogy rendben vannak-e a bekötõhevedereim.
Szerintem igen, úgy érzem, mintha
bebetonoztak volna az ülésbe,
bólintok, kezdhetjük." |
|
My name is Grob... [ Pilóták / Pilotes ]
rta: aero Dtum: 2004. jnius 05. szombat, 10:00 (20153 olvass)
Aki vitorlázott már a Horizont
Repülõiskolánál,
annak biztosan volt alkalma kipróbálni a kényelmes
ACRO-t, a németországi Grob repülõgépgyár Astir
típuscsaládjának kétszemélyes
változatát. Elsõ
benyomásra meglepõ lehet nagy mérete, bár
valójában semmivel sem nagyon a "nagyvas"-nál.
Imponáló szépségét a formatervezett
mûanyagépítésének
és látványos festésének köszönheti.
A kabinban helyet foglalva a nagy belsõ
tér és a pazar kényelem miatt érzi úgy az
ember,
mintha direkt neki tervezték volna ezt a repülõt.
A gyártó névadó mérnökének vadászrepülõelõélete
nem tagadható le. Kényelem,
ergonómia,
tökéletes kilátás, elnyûhetetlenség sugárzik a
szerkezetrõl.
|
|
| |
|
Bejelentkezés |
| | Jelenleg nem lehet bejelentkezni |
|
| | |
|
Régebbi hírek |
| | Ehhez a blokkhoz jelenleg nincs tartalom. |
|
| | |
|