Augusztus 28-29., Nagykanizsa
Az ul-repülésben - ahogy a sportrepülésben általában
- súlyos gondot jelent az
alulfinaszÃrozottság,
illetve a támogatók hiánya. Utóbbi az Ãrott és elektronikus
sajtó csekély érdeklõdésével hozható
szorosabb összefüggésbe. A
fentiek "fényében"
Ferinc Vince kifejezetten "médiabarát", azaz jól
kamerázható technikai kéttusát rendezett Nagykanizsán
és
környékén.
Tizennyolc pilóta és ugyanennyi - helyi vagy
országos szinten - ismert ember mérte össze a
tudását, felváltva
versenyezve a rendelkezésre álló
eszközökkel, úgymint autó és repülõgép. Minden
pilótára egy hÃres ember jutott (vagy fordÃtva) - a
párosok tagjai
sorsolás útján találtak egymásra.
Elsõ közelÃtésben klasszikus navigációs feladatot
repültek a megadott 82 kilométeres útvonalon,
fotóés
jelkereséssel, illetve sebességtartással súlyosbÃtva.
Ez alatt - csak hogy az élet ne legyen olyan egyszerû
- az elméleti útvonal kétszer 500
méteres sávján
belül kellett maradniuk.
A leszállást követõ rövid pihenõ után a párosok
közlekedési eszközt váltottak, és a város
fõterére
hajtottak - meséli Vince. - Több-kevesebb sikerrel
mindannyian megbirkóztak az elsõ ügyességi
feladattal: a vezetõnek az ablakon kinyúlva
egy
pohár vizet kellett elõre, majd hátramenetben a
kijelölt helyre vinni a legrövidebb idõ alatt. Ezután
megkapták az útvonalat tartalmazó itinert,
lenullázták
a kilométer-számlálót (ami az értékelés egyik
alapja volt), majd 106 kilométeres túrára indultak,
melynek "keretében" a változatosság
kedvéért újabb
ügyességi számokat is teljesÃtettek: pontosan egy
méterre megállni a kihelyezett rúd elõtt, illetve pontosan
egy kerékfordulatnyit
elõre menni.
A résztvevõk nyitottak a folytatásra, sõt a jelek szerint
- és fõleg a kezdeti sikeren felbuzdulva - az
"önkéntesek" száma nõni
fog. Annál is inkább,
mert Vince tervei szerint három-, illetve négytusává
bõvÃti az általa megálmodott rendhagyó versenyt.
Az
"önkéntesek" impozáns listáját Ferinc
Vince ismertette: - Merev szárnyú ul-lel indult
dr. Bajusz Huba Szegedrõl és Lányi Aladár
Gödöllõrõl.
Motoros sárkánnyal Bánhidi Laci
Börgöndrõl, Vizsi Lajos Dákáról, Thuróczy Bandi
és Süli Attila Dunaújvárosból, Bognár Pisti
Tapolcáról, Varga Sanyi
Balatonfenyvesrõl,
Tóth Józsi (Totya) Balatonfõkajárról, Gyõri Zoli,
Andrási Béla és Madáchi Tóni Kiskõrösrõl,
Bartha Csaba Farkashegyrõl érkezett.
A kéttusán
részt vettek a helyi erõk is: Dolmányos Laci,
Ordódy Marci, Solymosi Tibi, Tóth Laci, Varga
Laci. Vendégünk volt Szabó "Topi" Zoltán
és
Varga József, mindketten vadászpilóták. Itt volt
a Gyulai Balázs és csapata (õk az RTL Klub
Autómánia cÃmû mûsorának forgattak, de a
Sport1 is
adott egy összefoglalót a versenyrõl),
Molnár Gábor vadászpilóta - õt leginkább Bagira
néven ismeri az ország - és volt évfolyamtársa,
Tóth Laci,
aki az Egyesült Arab Emirátusokból
jött el hozzánk. A rendõrséget Molnár
József, Berke László és Pummer Csaba
képviselte. Stángli Attila Lentibõl,
Antal András
az erdélyi Gyimesfelsõlokról, Varga Andor a
Zalai HÃrlaptól, az egyetlen nõi résztvevõ, Bólya
Bea Szegedrõl jött a versenyre. A helyi
politikai
és gazdasági élet szereplõivel - Cserti Tibor,
Kisgyura János, Kulbencz Ferenc, Gaál József,
Kárász Márton - kiegészülve õk alkották
a
mezõnyt.
Eredménylista
Ordódy Márton-Varga József 1902 pont
Thuróczy Endre-Antal András 1881
pont
Tóth László-Berke László 1861 pont