DUDEK Plasma teszt
Dátum: 2007. április 18. szerda, 09:54
Rovat: HĂĄtimotor


[kep1 35% left] A Plasma vĂĄrhatĂł volt. Erre mĂĄr a Revolution, az Action GT Ă©s a Reaction TST összehasonlĂ­tĂł tesztje sorĂĄn mertem cĂ©lozgatni, pedig akkor mĂ©g hĂ­re-hamva sem volt. DudekĂ©k nem sokat vĂĄrattak magukra. JanuĂĄr vĂ©gĂ©n kerĂŒlt hozzĂĄm az elsĂ” 26,5 m2-es pĂ©ldĂĄny, a vĂ©letlen Ășgy hozta, hogy a következĂ” napokban nĂĄlam sokkal profibb pilĂłtĂĄkkal is kiprĂłbĂĄltathattam. Az egyöntetĂ» vĂ©lemĂ©ny az volt, hogy Piotr Dudek ismĂ©t beĂĄllĂ­totta a rekordot motoros csĂșcsernyĂ” vonatkozĂĄsĂĄban, Ă©s hogy a lĂ©c most mĂĄr valĂłban a Jet Streamek szintjĂ©n van…

Francis Gardeur vĂ©lemĂ©nye: „A precĂ­z, finom Ă©s hatĂĄrozott kezelĂ©st nagyon harmonikus repĂŒlĂ©si tulajdonsĂĄgokkal meghĂĄlĂĄlĂł ernyĂ”. Ha nem volna az Ozone Viper a szerelmem, kacĂ©rkodnĂ©k vele. A VipernĂ©l persze sokkal barĂĄtsĂĄgosabb, szĂ©lsĂ” sebessĂ©gĂ©rtĂ©kekben pedig gyakorlatilag ugyanott van. Minden vonatkozĂĄsban emlĂ©keztet a Reactionra, de annĂĄl mindenben csiszoltabb, mĂ»veltebb. Nekem nem tetszett a Reaction viselkedĂ©se alacsony sebessĂ©gen, a Plasma esetĂ©ben ez is kivĂĄlĂł. LegalĂĄbb annyival Ă©rdekesebb a ReactionnĂĄl, mint az a ma mĂĄr kĂ”korszakinak tĂ»nĂ” ActionnĂĄl.”
[kep3 80% right] Bruno Vezzoli vĂ©lemĂ©nye: „Szimpatikus starttulajdonsĂĄgok, homogĂ©nebb töltĂ”dĂ©s, mint a többi reflex vagy fĂ©lreflex ernyĂ”nĂ©l, persze a megfelelĂ” starttechnikĂĄval. A többi reflex profilnĂĄl soha nem tapasztalt siklĂłszĂĄm. ÁllĂł motornĂĄl nem pottyansz le az Ă©gbĂ”l. 2 m/s alatti a sĂŒllyedĂ©s 50 km/h feletti sebessĂ©gnĂ©l! Ez a siklĂĄs a leszĂĄllĂĄsnĂĄl is jelentkezik, nem lehet vele egy zsebkendĂ”nyi placcra beesni. SpirĂĄlban, Ă©lĂ©re ĂĄllĂ­tva nagyon precĂ­zen reagĂĄl, picit nagyobb Ă­ven fordul, mint a Reaction. Talajközelben, kontĂșrozĂĄsnĂĄl millimĂ©terre tudtam adagolni a magassĂĄgot. Kedvem volna Ășjrakezdeni a versenyzĂ©st vele.”
Blaumann Attila „IndiĂĄn” vĂ©lemĂ©nye: „JĂł cimborĂĄm lenne ez a karcsĂș, bĂŒszke kiĂĄllĂĄsĂș, kifejezetten eltalĂĄlt designnal kĂ©szĂ­tett Ășj Dudek motoros versenysas. MĂ©g csak nĂ©ztem, ahogy SzabĂł Gyuri kente vele, de mĂĄr pergett is le a rozsda a rĂ©g nem hasznĂĄlt versenyzĂ”i reflexeimrĂ”l. (LegutĂłbb a Skywalk PoisonnĂĄl Ă©reztem hasonlĂłt, Ă©s lĂĄm, mĂĄr be is ĂĄllĂ­tottam egyet a röpparkomba...) Mintha csak produkĂĄlni akarta volna magĂĄt, Ășgy simult a Plasma a kezem alĂĄ, Ă©s tiszta start utĂĄn vidĂĄman hĂșztuk a kondenzcsĂ­kokat fönt, lent, kanyarban, talajon, bĂĄrhol. EgymĂĄs irĂĄnti merĂ” tiszteletbĂ”l nem mentĂŒnk tĂșl messzire – elsĂ” randin nem illik –, de telefonszĂĄmot cserĂ©ltĂŒnk, Ă©s tudom, hogy mindketten vĂĄrjuk a folytatĂĄst. Amit viszont leszĂ»rhettem, az az, hogy a hegyes kĂŒlsĂ” egyelĂ”re csak a teljesĂ­tmĂ©nyben köszönt vissza, az ernyĂ” meglepĂ”en kezes, könnyed, jĂłl reagĂĄl a fĂ©kekre, a mĂ©rtĂ©kei (erĂ”-hossz) egyenletesek Ă©s lineĂĄrisak, szĂ©pen, jĂł Ă­ven fordul. Az irĂĄnyvĂĄltĂĄsok nem okoznak gondot, nem evez a kupola, nyomĂĄsa nyilvĂĄn nagy, de lassĂ­tĂĄsomra Ă©s pumpaszerĂ» fĂ©kezgetĂ©semre sem kezdett lengedezni, stabilan hozta az alap ’fĂ­linget’. Ez azĂ©rt nagy dolog, mert a karcsĂș, nagy sebessĂ©gre tervezett ernyĂ”k nem szeretnek lassan repĂŒlni, következĂ©skĂ©ppen startolni sem. A TST irĂĄnyrendszer jĂłl mĂ»ködik, Ă©s nem Ă©reztem vakmerĂ”sĂ©gnek elengedni a biztonsĂĄgos fĂ©keket sem. LeszĂĄllni nem nehĂ©z vele, mert nem sĂŒllyed annyira, mint a Reaction, Ă­gy pĂ©ldĂĄul siklani is jĂł vele, de hĂĄt ez következik a nagy oldalviszonybĂłl is. ZsinĂłrgeometriĂĄja jĂłl ĂĄtlĂĄthatĂł, hevederzete egy kicsit bonyolult – sok mindennek kell itt elfĂ©rnie –, de nyilvĂĄn nem kezdĂ”nek kell vele bĂ­belĂ”dnie. Anyaga remek, Ă©s elsĂ”osztĂĄlyĂșan van öszszerakva, ahogy azt a DudekĂ©ktĂ”l megszokhattuk.
VĂ©geredmĂ©nyben kimondhatom, hogy az elsĂ” benyomĂĄsom igen pozitĂ­v, kĂ©szĂŒlök a mĂĄsodik, nagy randira…”
Hogy szerĂ©nytelenĂŒl a sajĂĄt vĂ©lemĂ©nyemmel foglaljam össze:
[kep4 25% left] ElsĂ” lĂĄtĂĄsra ijesztĂ” oldalviszonya ellenĂ©re a Plasma nem egy „elit” ernyĂ”. Ha lehet, mĂ©g könnyebben Ă©s holtpontmentesebben jön fel, mint egy Reaction, lendĂŒletesen gyorsul, egyenletesen gyĂ»jti a felhajtĂłerĂ”t, start közben is jĂłl bĂ­rja a precessziĂłra hajlamos motorok elforgatĂłnyomatĂ©kĂĄt, amint elĂ©rte a 22 km/ĂłrĂĄs sebessĂ©get, lĂĄgyan emel el, mĂ©g „Ă­velĂ”lapnyitĂĄs” jellegĂ» megfĂ©kezĂ©ssel sem kell segĂ­teni a levegĂ”be emelkedĂ©st. Teljes szĂ©lcsendben is könnyen startol, csak Ă©ppen hatĂĄrozottan vezetni kell az „A” sort. KitĂ»nĂ” siklĂłszĂĄmĂĄnak, alacsony homlokellenĂĄllĂĄsĂĄnak Ă©s a hajszĂĄlvĂ©kony zsinĂłrzatĂĄnak köszönhetĂ” összlĂ©gellenĂĄllĂĄsĂĄnak hĂĄla jĂłval kisebb motorteljesĂ­tmĂ©nnyel is beĂ©ri, mint egy Reaction. Ott mĂ©g nem tartok vele, hogy „letegeznĂ©m”, mĂ©g nem mertem szĂ©lsĂ”sĂ©ges helyzetekbe kĂ©nyszerĂ­teni, de a tĂșldöntött, dinamikus fordulĂłkat pont olyan pilĂłtabarĂĄt mĂłdon vette, mint amilyen szĂ©pen tĂ»rte, hogy motoros, Ășn. „hĂșzatĂĄsos” leszĂĄllĂĄs sorĂĄn elfĂ©kezzem. Turbulens körĂŒlmĂ©nyek között kevĂ©sbĂ© rĂĄzott, mint az egy szĂĄmmal kisebb Reaction TST, amit bevallom, mĂ©g nem Ă©rtek egĂ©szen pontosan. SzĂĄmomra legnagyobb elĂ”nye, hogy a Bailey motorral kivĂĄlĂłan egĂ©szĂ­tik ki egymĂĄst: az angol nĂ©gyĂŒtemĂ» nagy nyomatĂ©ka Ă©s nagy lĂ©gcsavarĂĄllĂĄsszöge miatt nagy sebessĂ©gen hatĂ©kony, a Plasma pedig 60 km/h felett van igazĂĄn elemĂ©ben. 125 kg összfelszĂĄllĂłtömeggel, gyorsra trimmelve Ă©s kĂ©tharmad lĂĄbgyorsĂ­tĂłval 64 km/h ĂĄtlagsebessĂ©get mĂ©rtem, ilyen sebessĂ©g mellett full gĂĄzon 1,1-es variĂłval emelkedtem, a vĂ­zszintes repĂŒlĂ©s (nulla variĂł)-hoz elĂ©g volt kĂ©tharmad gĂĄz.
Kezes Ă©s mĂ©gis versenykategĂłriĂĄs ernyĂ” vĂĄrja a komoly Ă©rdeklĂ”dĂ”ket egy tesztrepĂŒlĂ©sre GyĂșrĂłn. Jelentkezni lehet a gyuri@vampair.hu-n vagy a 06309322937-en.

[kep2 71% left]

Szöveg: Szabó György
KĂ©pek: Koszta PĂ©ter

SzĂĄrnyfelĂŒlet (m2)26,5
KivetĂ­tett szĂĄrnyfelĂŒlet (m2)23,5
FesztĂĄv (m)12,5
KivetĂ­tett fesztĂĄv (m)10,20
CellĂĄk szĂĄma70
Oldalviszony5,9
KivetĂ­tett oldalviszony4,52
SĂŒllyedĂ©s min/max1/3
Sebesség (km/h) min/max24/67
HĂșrhossz (cm) min/max53/262
ErnyĂ”-pilĂłta tĂĄvolsĂĄg (cm)832
FelszĂĄllĂłtömeg (kg)80–105
ZsinĂłrzatBurkolatlan Technora 0,5 Ă©s 0,8
Technora 1,2, - 2,3
AnyagSkytex Evolution 40,451 g/m2
Skytex Classic 40 g/m2
Skytex Hard 40 g/m2
SR Scrim, SR Laminate 180 g/m2






A hír tulajdonosa: Vampair.hu
http://www.vampair.hu

A hír webcíme:
http://www.vampair.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=489