Új perspektíva
Dtum: 2005. december 16. pntek, 11:04
Rovat: Hátimotor


[kep1 36% left] Kezdetben ódzkodtam a motoros ernyõzéstõl: úgy gondoltam, zavarna, ha repülés közben állandóan zümmögne-brümmögne mögöttem valami. A siklóernyõzésben éppen azt szeretem, hogy úgy repülhetek, mint a madarak, körülöttem csak a csönd és a természet. Fenntartásaim voltak a motor súlya miatt is. A kedvesem, Blaumann Attila – vagy ahogy a repülésben ismerik, Indián – gyõzködött: ha egyszer kipróbálom, le se lehet majd vakarni a motort a hátamról.

[kep2 55% right] Egy hónappal ezelõtt Kalocsán végre rászántam magam. Bár nem zajszûrõ sisak volt rajtam, így is hallottam a rádiót. Ami pedig a súlyt illeti: a start álló motoros gyakorlásánál valóban éreztem egy picit, de túl lehetett élni… Mikor pedig már beindítottam, és a lábam elemelkedett a talajtól, már csak a tolóerõt éreztem. Naplementében, a fák között szlalomoztam. [kep3 58% left] A motorozás olyannyira nem megterhelõ, hogy naponta többször is felszállhatok anélkül, hogy elfáradnék. A Parapower 18 kilogrammos, finom nõi motorokat is gyárt, kis kerettel, ami a mi karunknak is megfelel, nem csak a pasikénak. Ráadásul az én Parapowerem nem is a legkisebb méretû. Nem értek többet a mûszaki dolgokhoz, mint az átlagos nõ, de nem is én fogom ellenõrizni a motoromat, hanem Atti. Átengedem neki a dolog férfias részét, én meg csak élvezkedem. Szólóban mindketten magassági rekordra készülünk.
A motor nélküli repülésben a manõverek vonzanak: a SAT már jól megy, a helikoptert és a wingovert még csiszolni kell. Idõvel a többi manõvert is szeretném megtanulni. Az akrózás egy kicsit kapcsolódik a tánchoz is – „civilben” professzionális hastáncmûsorokkal lépek fel, és hastáncoktatással is foglalkozom. Már több tanítványom kipróbálta a repülést tandemben – lehet, hogy egymás kiegészítõ sportjává válnak? (Ez persze csak vicc.)
Az is jó a motorozásban, hogy tetszés szerinti pontokra tudok elrepülni. Szintén nagy élmény és újdonság számomra a földközeli repülés. Szeretnék hoszszabb távokat repülni, elõre megtervezett útvonalon, például a Velencei-tóra vagy a Balatonra. Valamelyik hétvégén pedig lemegyünk Attival Kehidakustányba, és onnan hátimotorral repülünk majd el Csobáncra, Simon Laci barátunkhoz. Megkóstoljuk az aktuális legfinomabb kecskesajtját, aztán visszarepülünk, és szaunázunk egyet. A lányoknak azt üzenem, hogy ne féljenek a motorozástól – nekik is lehet ilyen romantikus hétvégéjük!

További információ: www.solarispp.hu, www.seherezade.hu

Schäfer Kata (Kisvirág)
Fotó: Koszta Péter






A hr tulajdonosa: Vampair.hu
http://www.vampair.hu

A hr webcme:
http://www.vampair.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=346