Hírek, események
Dtum: 2004. jlius 02. pntek, 11:11
Rovat: Madártávlatból


Minden eddiginél több merev szárnyú versenyzett Fõkajáron


Ul-nemzeti, elsõ félidõ

Mint arról korábban beszámoltunk, az idei ulnemzeti bajnokság hat - különbözõ reptereken rendezett - fordulóból áll, melyek egyben "önálló" versenyek is. A szakág ily módon szeretné elérni, hogy az egyes helyszíneken a "helyi erõk" is bekapcsolódjanak a versenyzésbe, és lehetõleg a további fordulókon is részt vegyenek. Az új szisztémával fokozatosan, évi két-három fõvel növelhetnék a versenyzõkeretet.

A nemzeti most érkezett el az elsõ "félidõ" végéhez; a negyedik, szegedi forduló lapzártakor "folyamatban volt". Az eddigi tapasztalatokat Ferinc Vince, az ulszakbizottság elnöke - és aktív versenyzõ - összegezte: - A rossz idõ végigkísérte a kecskédi, a nagykanizsai és a balatonfõkajári fordulót; például az elsõ, pénteki versenynapot mindhárom alkalommal törölni kellett. Véleményem szerint ezzel is magyarázható, hogy a vártnál kevesebben neveztek a futamokra. Az együléses hajlékony szárnyúak kategóriájában stabil, öt-hat fõs mezõny versenyez, a kétüléses hajlékony szárnyúaknál némi visszaesés tapasztalható. A merev szárnyú kétülésesek osztályában viszont Kecskéden két új páros nevezett (és Fehérvári Tamás navigátora is a helybeliek közül került ki), Nagykanizsán csak egy, de Fõkajáron már hat páros (közöttük három kecskédi) indult - amire magyar nemzetin mostanáig nem volt példa. Az elsõ két futam GPS-értékelésû volt, de a fennakadások miatt a fõkajári futamon visszatértek a hagyományos pontozórendszerhez. A zökkenõmentes lebonyolítás érdekében a szakág új programot rendelt, illetve a teljes értékelést új alapokra kívánják helyezni.
Fotó: dr. Bajusz Huba

Balatonfõkajár, 3. forduló. Balról jobbra:
Thuróczi Endre, Smidróczki Zoltán, Tóth József

Palics - születésnapi buli

2004. június 27-én a Vajdaságban található palicsi sportrepülõtér elsõ születésnapja alkalmából nemzetközi sárkányos találkozót szervezett Németh Zoltán. Magyarországról Szegedrõl, Szerbia és Montenegró területérõl több városból érkeztek a motoros sárkányosok, távolság függvényében szárnyon vagy keréken. A repülések után bográcsgulyás mellett folyt a tapasztalatcsere.
Kovács Cecil
Fotó: Kovács Aurél


Összesített eredménylista

Együléses hajlékony szárnyúak kategóriája:
Thuróczi Endre (2962 pont)
Smidróczki Zoltán (2813 pont)
Tóth József (2542 pont)
Horváth István (1614 pont)
Ordódy Márton (601 pont)
Potóczki György (495 pont)
Martinecz Endre (318 pont)
Kiss József (43 pont)

Kétüléses hajlékony szárnyúak kategóriája:
Ferinc Vince-Varga Zoltán (3000 pont)
Vörös Gyula-Vörös Gyula ifj. (2007 pont)
Váczi István-Ferencz Lajos (714 pont)
Fehér László-Fehér László ifj. (545 pont)
Rigó Mihály-Bodnár Erika (407 pont)
Détár László-Tóth Dénes (292 pont)

Kétüléses merev szárnyúak kategóriája:
Szép Jenõ-Lugosi Erzsébet (1935 pont)
Fehérvári Tamás-Straubinger József (1498 pont)
Bajusz Huba-Bólya Bea (1422 pont)
Mireider Imre-Ballabás László (1378 pont)
Nagy József-Gálicz Béla (1046 pont)
Gróf Zoltán-Gróf Richárd (839 pont)

Emlékeztetõ...
Az ul-nemzeti bajnokság ötödik fordulója és a Viharsarok
Kupa augusztus 20. és 22. között Békéscsabán lesz.


Technikai Kéttusa

Az ul-repülés nem éppen a médiumok kedvence, ezt mindannyian tudjuk. Igyekszünk változtatni a helyzeten, de az eredmény nem mindig igazolja törekvéseink sikerét. Íme egy újabb próbálkozás, hogy felkeltsük az írott és az elektronikus sajtó érdeklõdését az ul repülés iránt:
Augusztus 28-29-én Nagykanizsán Technikai Kéttusa címmel repülõs-autós versenykombinációt rendezünk. A tervek szerint meghívunk 40 ul-pilótát (csak kétüléses géppel) és 40 "híres embert", majd "összepárosítjuk" õket. A párosok autóval (precíziós, azaz nem gyorsasági, hanem túraversenyen), majd repülõvel (navigációs feladatban) mérik össze tudásukat, az eszközöket cserélve, de folyamatosan versenyezve. A "híres emberek" kategóriájába pilótákat - mint például Vári Gyula, Topi, Bagira, Veres Zoli -, médiasztárokat, politikusokat, újságírókat, elõadómûvészeket szeretnénk meghívni. A versenyt jövõre háromtusaként (repülõ, autó, jet ski), 2006-ban négytusaként (repülõ, autó, jet ski, quad) tervezzük megrendezni.
Várom azoknak a pilótáknak a jelentkezését, akik szívesen részt vennének a buliban.

Ferinc Vince, tel.: 30/268-3326

Ebbõl az aspektusból talán a média megítélése is változik...


Szlovákia - ul-nemzeti

Július 9. és 11. között a losonci repülõtéren immár harmadszor rendezték meg a szlovák motoros sárkányos és motoros ernyõs bajnokságot. Az idõjárás-elõrejelzés sokakat elriasztott a nevezéstõl, de akik eljöttek, kellemesen csalódtak. Például az economy feladatban a hátimotorosok több mint három órás repülés után a másfél liter benzinbõl majdnem egy litert hoztak vissza - az ötméteres emelésekben nem volt gond a levegõben maradni. A célra szállás viszont - ugyanilyen idõjárási körülmények között - mindkét osztályban próbára tette a pilóták tudását és szerencséjét, illetve a szlalom az ernyõsök tûrõképességét. A mezõny sikeresen teljesítette a navigációs feladatot is: bizonyíthatóan senki sem kószált Magyarország területére, és a helyiektõl sem kellett útbaigazítást kérni, ami mindenképpen elõrelépés a korábbiakhoz képest.

Kép és szöveg:
Horváth László
(Részletes beszámoló a Motormadár augusztusi számában.)








A hr tulajdonosa: Vampair.hu
http://www.vampair.hu

A hr webcme:
http://www.vampair.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=160