Gyúró másodszor
Dátum: 2004. május 02. vasárnap, 11:11 Rovat: Hátimotor
Második nekifutásra jött össze
a
hagyományteremtõ céllal megálmodott gyúrói motoros
ernyõs találkozó - az elsõ kÃsérletünk hamvába
holt az idõjárás miatt, három héttel késõbb
egynaposra
redukálva tudtuk megtartani a rendezvényt.
Repülés most sem sok volt - ez remélhetõleg
nem válik hagyománnyá -, de ezúttal is
viszonylag
sokan jöttünk össze, azaz Szaky szavaival
élve nem voltunk bénák.
A köztes idõben maradt a szakértés és a statikus kiállÃtás.
Feltûnést keltett Somoskõi
Ernõ saját épÃtésû, kétlégcsavaros,
guruló beülõvel és összecsukható kerettel
szerelt motorja és Fekete Norbert botkormányos szerkezete
(ezekre, ha
a gazdájuk is úgy akarja, visszatérünk a
Motormadár késõbbi számaiban). Ambrózy Péter a
Miniplane Top 80 termékei mellett ruházatot,
rádiós
bukósisakokat és szétszerelhetõ karbon légcsavarokat
mutatott be - és a hátimotorozáshoz szükséges
felszerelések teljes palettáját -, Végh
Ernõ a Fly Castelluccio
Snap 100 hátimotorjait, a Parapowert pedig mindketten.
Sokaknak "szemet szúrt" - már csak szépsége miatt is -
az új Snap
100, és tavalyi egy darab Fly Castelluccio-trájk
helyett most már három várta menetre készen a jó
idõt.Ambro nem kevés erõfeszÃtés árán félprofi
standot
állÃtott fel (az errõl készült amatõrfotót inkább nem közöljük,
mert a rendezvényhez hasonlóan a pavilont is megtépázta
a szél), aztán a sok
szakértés közepette nem tudta
türtõztetni magát, és néhány wingover keretében élesben
is képet adott a Top 80 és az Action
paramétereirõl.
Lelkiismeretünk nyugalma érdekében és kedvenc
helikopterünk látogatásától tartva igyekeztünk betartani
a
játékszabályokat. Nem könnyÃtette meg a dolgunkat a
közelmúltban megalkotott - és a jelek szerint nem túl
hatékonyan kommunikált - légügyi rendelet,
melynek
értelmében a továbbiakban nemcsak az ernyõre, hanem
a légcsavarra és a motorra is légialkalmassági kártyát kell
csináltatni. A Gyúrón
vendégszereplõ hátimotorosok közül
sokan nem is tudtak errõl. Szerencsére Ambro - úgy is,
mint pecséttel-kártyával felszerelt mûszaki guru -
a
szükséges ellenõrzés után megadta a légialkalmasságot
a "jelen lévõ" sérülésmentes légcsavarokra és gyári
motorokra. (A saját épÃtésûek esetében
az MRSZ-hez kell
fordulni.) ReprezentatÃvnak nem nevezhetõ felmérésünk
alapján egyre többen megszerzik a PPG-jogosÃtást is
(újabb pecsét, ezúttal a
startkönyvben) - ami egyébként
a gyúrói bulin a repülés egyik feltétele volt. Mindenki
felnõtt ember, és mivel nem vagyunk sem szövetség,
sem
hatóság, legfeljebb remélni merjük, hogy - a balhét
megelõzendõ - a többiek is rendezik a papÃrjaikat.
Szervezõként nagyon nehéz volt azt mondani
néhány sok
éve repülõ pilótának, hogy a "hiányos dokumentáció"
miatt nem szállhat fel...
Hátimotoros találkozó lesz még Gyõrben, Kalocsán és
a
Balatonon, Végh Ernõ, Gibert Miki és Ambro "égisze
alatt" (idõpont késõbb). Mi is tervezünk újabb kÃsérleteket,
addig is egy erdélyi motoros
ernyõs túrán
gondolkodunk, ami várhatóan nyáron lesz, Hargita és
Kovászna megyében, illetve azok vonzáskörében.
Szöveg: M. K,
Fotók: Koszta Péter, Mezei Katalin
|
|