Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Forgószárnyas UL

Horvát túra 2013


Eddig csak nagyot mondó pilóták színes beszámolóiból volt valami halvány elképzelésem a mostanra már hagyományosnak mondható One-Two-Fly szervezésű horvátországi túrák szépségéről.

Idén végre minden adott volt a személyes tapasztalatgyűjtéshez: repülőeszköz, időjárás és nem utolsó sorban 4 nap szabadidő. Most már én is tudok nagyokat mondani. Ez itt a sztori röviden:

1. nap: LHTL-LHSM-LDVA-LDZE-LDPM, 514km, 5ó 30p

Reggel fél nyolckor hangárnyitásra már Tökölön vagyok, cuccaimat belehányom a gépbe (ez még mindig a piros MTOsport), szkafander fel és 08.10-kor indulás. Az előző napok zivataros időjárása enyhülni látszik, de a hőmérséklet még ilyenkor alig kúszik fel 13 fok fölé. Fél 10 körül le is érek Sármellékre, jó, hogy 9-et beszéltünk meg a találkozóra a fertőszentmiklósi csapattal, de semmi gáz, mert még így is várunk vagy egy órát az indulásig. 6 giróból és 5 merevszárnyúból álló kötelékünk szuper szabályosan, repülési tervvel vág neki a Sármellék-Zágráb szakasznak. Kilépve Magyarországról, Zágrábhoz közel ér az első és egyben utolsó hidegzuhany.

Nem zivatarra kell gondolni: a horvát irányítókkal folytatott kaotikus rádiózás eredményeként alacsony katonai repülésekre hivatkozva egyszerűen visszafordítanak Magyarországra. Ilyen könnyen azért nem adjuk fel, Varazdinon szállunk le, ahol szerencsésen túlesünk a vámkezelésen is. Az időjárás délebbre nem túl biztató, de azt megkockáztatjuk, hogy a közeli Zvekovac reptérre átugorjunk. Itt már jóval barátságosabb fogadtatásban van részünk, tankolás és egy-két pizza betolása után este 6 körül indulunk tovább Medulinba. Isztria déli csücskéig még át kell repülnünk 1200m magas hegyeken pont a tengerpart előtt és ezen a vidéken kényszerleszállóhely elvétve található csak, viszont gyorsan tud változni az időjárás és a hegyek gyakran felhőbe burkolóznak. Az előttünk átvonuló zivatarok nyomait gőzölgő párapamacsok formájában még láttuk a talajon, de minden aggodalom ellenére eseménytelen és látványos repülés után landolunk napnyugta előtt pár perccel.


2. nap: LDPM-LDPV-LDPM, 80km, 1ó 40p

Habár tegnap megfogadtuk, hogy a mai napot a tengerparton sörözve fogjuk eltölteni, mégsem bírtunk magunkkal és reggeli után már ismét a reptéren voltunk. A nap hétágra sütött, enyhe szellő lengedezett, nem is kérhettünk volna többet. Mai úti célunk az isztriai parton északabbra fekvő Vrsar repülőtere, ahová bonyolult navigáció nélkül, egyszerűen a partvonalat követve jutottunk el. Kihasználtuk az alkalmat és leküzdve víziszonyunkat alacsonyan csapattunk végig, kerülgetve a parti erődítményeket, a vitorlások árbocait és a fürdőzőket. Az élmény intenzív volt, kétszer is, mert egy jól megérdemelt hideg bambi után már indultunk is vissza ugyanazon az útvonalon, ugyanazon a magasságon.


3. nap: LDPM-LDLO-LDPM, 100km, 2ó 50p

Ma is repülni kellett, nem is akárhogyan, hanem végig a tenger felett. Hozzá kell szokni az érzéshez, bízni kell a technikában, de az élmény felejthetetlen. Mali Losinj adja magát kirándulási célként, főleg levegőből megközelítve; mi a „panoráma útvonalat” választottuk, több szigetet is érintve. A tengerparton elköltött kiváló ebéd után, vettünk egy nagy levegőt és a tenger felett direktben repültünk vissza Medulinba.

4 nap: LDPM-LDZE-LHSM-LHTL, 496km, 4ó 50p

10 körül indulunk hazafelé és először a túra alatt hátszelünk van, így kevesebb mint két óra repülés után, még pont beesünk Zvekovacba a repülőnap előtt.
A fogadtatás most is királyi, ebédre forró babgulyást és hideg sört szolgálnak fel, persze csak annak akinek van pilótája a következő szakaszokra.
Sármellékre még épp zárás előtt érünk, hogy átessünk a beléptetési procedúrán, 5 perc után már indulunk is tovább, elkerülve a hosszított nyitva tartás horrorisztikus költségeit.
A régi és új barátoktól már csak a levegőben tudok elbúcsúzni, rajtam kívül mindenki Fertőszentmiklóson lebegtet a nap végén.
A repüléssel eltöltött négy nap után hétfőn még mindig 10 centire a föld felett jártam, ezért megfogadtam, hogy ezt a lehetőséget jövőre sem hagyom ki.

Szöveg és képek: Tóth Balázs



 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

Forgószárnyas UL

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.06 másodperc