Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Magyar változat Versiunea în româneste
 
Forgószárnyas UL

Blois 2012


Kissé borongós,
morĂłzus hangulat
Az idén megint kihagytuk a Bloist. Pierre Jean Le Camus, az ULMiste magazintól küldött képes beszámolót, ebbõl az derül ki, hogy nem veszítettünk semmit.

A látogatókat faggatva arra a következtetésre jutottunk, hogy az egyedüli elégedettek (vagy nem túl csalódottak) azok voltak, akik elõször látogattak Blois-ba. Azok, akik ismerték a rendezvényt fénykorából (a régi szép idõkbõl) kiábrándultan, esetenként felháborodva tértek haza. A jókedv, a buli, az esti mulatozások és az általános bandázás kimúlt a kereskedés oltárán. Légi úton egyre kevesebben zarándokolnak az évi rendes találkozásra, a parkolók is inkább csak lakóbuszokkal telnek fel, a lakóbuszosok viszont inkább csak a lakóbuszozásért jönnek, nekik majdnem mindegy, hogy repülésrõl vagy háziállatokról szól a kiállítás.
amirõl mindenki beszél, de kevesen
vásárolják: a befecskendezõs Rotax 912i
a Junka, a ritkaságszámba menõ, valóban
ultrakönnyûnek nevezhetõ repcsik egyike

J-Ro, a DTA girója, már sorozatban gyártják,
(hamarosan Magyarországon is lesz, Tóth Balázsnak köszönhetõen)
A kiállĂ­tĂłk is egyre feszĂĽltebben Ă©s már-már kĂ­nosan kĂ­nálják százezer örĂłs (Ă­gy ejtik a Franciák az €-t) masináikat, zavartan kerĂĽlgetik a választ a leggyakrabban elhangzĂł kĂ©rdĂ©sre, hogy mennyit is nyom Ă©lõsĂşlyban?
Mit lehet tenni?
Nem könnyû pálcát törni afelett, hogy ki is a felelõs a világ rangidõs és (még mindig) legnagyobb ultrakönnyû rendezvényének ilyen hanyatlásáért.
az Apollo BMW motoros girĂłja,
a kiállítás egyik fénypontja
Az tĂ©ny, hogy aki nem tĂşl messzirõl repĂĽl Blois-ba, átlag 300 €-t költ el, arra, hogy olyan repcsiket csĂłcsáljon, amilyeneket alighanem soha nem fog tudni megengedni magának. Adja magát az összehasonlĂ­tás a szintĂ©n szeptemberben Párizsban megrendezett Salon de l’Automobile-al.
Gaz-Aile, a dízel motoros ultrakönnyû repcsi
Gaz-Aile, a dízel motoros ultrakönnyû repcsi

Billy Brooks levegõben is bemutatta a Puls’R-t,
szokásához híven igen meggyõzõen
TĂ©ny, hogy ott is aerodinamikus csodajárgányokra nyáladzik a látogatĂł, ezek is három-nĂ©gyszer annyiba kerĂĽlnek, mint a hĂşsz Ă©ves hitelre vásárolt lakĂłingatlana, de a vĂ©gĂ©n, diszkrĂ©ten magával viheti a tĂ­z-hĂşszezres eurĂłs árfekvĂ©sĂ» városi kiskocsi vagy a szintĂ©n megfizethetõ szabadidõ-autĂł doksiját, amit lehet, hogy meg is enged magának karácsonyra. Évekkel ezelõtt pont az ultrakönnyĂ» repĂĽlĂ©s akart a polgári (general aviation) hasonlĂł « szabadidõs » eszköze lenni, a nehĂ©zkes, kissĂ© sznob nagyvasas repĂĽlĂ©s könnyed, kifizethetõ Ă©s játĂ©kos alternatĂ­vája. Hála a kereskedõknek, akik nyilván a magas árfekvĂ©sben Ă©s a pĂ©nzes ĂĽgyfĂ©lkörben Ă©rdekeltek, mára az ultrakönnyĂ» repĂĽlĂ©s elvesztette ezt az identitását Ă©s szolgalelkĂ»en majmolja a nagy testvĂ©rt.
Az elsõ ultrakönnyû zeppelin
Bár a motoros ernyõsök és a ballonosok a rendezvény
hátterébe szorultak, nekik volt köszönhetõ a
csipetnyi derĂ» Ă©s Ă©let Bloisban
Mennyivel jobban járnánk, mi repĂĽlõsök, ha inkább a polgári repĂĽlĂ©s nyitna lefelĂ©, saját kategĂłriát kreálva a korszerĂ», de jellemĂĽkbõl adĂłdĂłan mindenkĂ©ppen « igazi repĂĽlõgĂ©pek » számára, ahelyett, hogy az ultrakönnyĂ» gĂ©posztály lelkĂ©t lopná el.

Pierre Jean Le Camus beszámolója
alapján írta Szabó György
KĂ©pek: Pierre Jean Le Camus



 
Identification
   

Liens connexes
   

Article Rating
   

Options
   

Associated Topics

Forgószárnyas ULHátimotorMerevszárnyú ULMotoros sárkány

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz Ă©rvĂ©nyes.
_PAGEGENERATION 0.10 _SECONDS