Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Version francaise Versiunea n romneste
 
Forgószárnyas UL

Apollo Gyro szûzfelszállás


Filipovits Attila barátunk teljesen belezúgott a giróba. Olyannyira, hogy One-Two fly nevû cégén keresztül az Autogyro Europe termékeit is forgalmazza, ...

...tavaly novemberben vizsgával hitelesített tanfolyamon vett részt Hildesheiban, melynek alapján jogosultságot szerzett (Magyarországon egyedülálló módon) az MTO Sport és Calidus típusú autogirók szervízelésére. Horvátországban is folyamatosan tart bemutató repüléseket, lobbizik teljes gõzzel, hogy még a nyár elõtt újabb UL konferenciát szervezhessen immár a szlovák légügyi hatóság bevonásával. Neki jutott az egri giró szûzfelszállásának a megtiszteltetése.
Telefonon számolt be nekem benyomásairól. Meglepett, hogy mennyire dicsérte a Halley kft munkájának az eredményét. Végül is a konkurencia portékájáról beszélt. Elismeréssel beszélt arról, hogy milyen könnyûre sikeredett az Apolló forgószárnyasa. 270 kg, ez kategóriájában példamutató. A motor és a tolólégcsavar egyértelmûen megkerülhetetlenek, ezen a ponton nem érte meglepetés. 912-es Rotax, háromtollú Arplast, nemigen lehet jobbat kitalálni. Az árbocot, az extrudált alumínium rotort, felfogatását és felpörgetõ mechanizmusát jól bevált német megoldások ihlették, megfontolatlan is lett volna ezek vonatkozásában önkritikátlanul újítgatni.
Viselkedés tekintetében az Apollo Gyro hozta a kiválasztott mûszaki-aerodinamikai megoldásoktól elvárható eredményeket. Rövid gurulás után könnyedén szállt fel, stabilan repült, az egészen dicséretre méltó 160 km/h utazósebességet kényelmesen tartotta. Attila nem tapasztalt semmilyen szokatlan vibrációt, repülési tulajdonságok tekintetében valahová az MT 03 és az MTO Sport közé helyezte az egri repcsit. Leszálláskor olyan szépen el tudta koptatni a sebességet, hogy gurulás nélkül ért földet. A repülésrõl videó is készült, megtekinthetõ ezen a portálon, illetve a Halley kft weboldalán. Ez a giró még szlovák lajstrommal repült, de az egriek lázasan dolgoznak a magyar certifikáción, az üzemeltetés és a pilótaoktatás feltételrendszerén. Kíváncsian várjuk a fejleményeket és bízunk benne, hogy az augusztusban Spanyolhonban megrendezésre kerülõ UL világbajnokságon hazánkat már hazai gyártású giróval képviselhetjük.

Szöveg és képek: Szabó György



 
Belps
   

Kapcsold linkek
   

Hr rtkelse
   

Parancsok
   

Kapcsold rovatok

Forgószárnyas UL

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.10 msodperc