A 2011-es szezon számomra kicsit nehezen indult be. Egy keresztszalag szakadás utáni térdmûtét majdnem egy évet elvett a repüléstõl, idén különösen megbecsültem ezért minden egyes levegõben töltött órát, és igyekeztem kihozni repülési lehetõségeimbõl a maximumot.
ĂŤgy hoztam össze három világrekordot.Az elsõ kĂsĂ©rlethez, az 50 km-es zárt pályás sebessĂ©gi feladathoz Sz. GyuritĂłl kaptam kölcsön a szĂ©psĂ©ges, piros kis boszorkát, a Plasmát, a Dudek jĂłl sikerĂĽlt versenyernyõjĂ©t. Imádom. A Kunmadarasi repteret is.
                              Koleszár Edina
Innen indultam döcögõs, termikes utamra koppig nyomott gyorsĂtĂłval.
Rá kellett jönnöm, – amit igazábĂłl rĂ©g tudok – hogy az 50 kilĂłs testsĂşlyommal a sebessĂ©gi feladatokat nem nekem találták ki, azzal a felĂĽleti terhelĂ©ssel, amivel repĂĽlök, sohasem fogom tudni kihozni a legjobb teljesĂtmĂ©nyt az ernyõbõl. Hogy mĂ©gis nõi világrekordot Ă©rhet az 51,75 km/h-s eredmĂ©nyem, az azĂ©rt van, mert nem tĂşl nõies feladatfajta, Ă©s a lĂ©c mĂ©g nincs tĂşl magasra helyezve. A szĂvem mĂ©lyĂ©n igazábĂłl már le is mondtam a sebessĂ©grõl, de amikor Gyuri a napokban kiejtette azt a szĂłt, hogy Hadron… Hát, akkor megmozdult bennem valami. És megjelent elõttem 30 kilĂł ballaszt kĂ©pe. Khmm…Erre mĂ©g gyĂşrok egy kicsit.
A szĂvem csĂĽcske az economy, abba minden tudományom beletehetem. Microlight osztályban ez a feladatfajta cseppre pontosan kimĂ©rt Ă©s hitelesĂtett 7,5 kg ĂĽzemanyaggal repĂĽlt zárt pályás repĂĽlĂ©st jelent, háromszöget, vagy cĂ©ltávot sok-sok betartandĂł játĂ©kszabállyal. Dudek Nucleonnal vágtam neki, Gyuri saját, sokat látott ernyõjĂ©vel. Gyors, Ă©s bár nem termikelĂ©sre termett - lĂ©vĂ©n full reflex profilos motoros ernyõ -, nagyon jĂłl tudtunk egyĂĽtt dolgozni.
Szeretem a kihĂvásokat, ezĂ©rt nem is bántam, hogy többszörösen hátrányos helyzetĂ» gyermek lett ez a rekordkĂsĂ©rlet, kĂ©nyszerĂ» idõpont-választással, a hĂgnál is hĂgabb kánikulai levegõvel, váratlan szembeszelekkel, kĂĽzdelemmel a magasságĂ©rt a talajközeli buborĂ©ktermikekben, egyetlen deci maradĂ©k ĂĽzemanyaggal a vĂ©gĂ©n, de pont ezek adják az Ă©rtĂ©kĂ©t. Nagyon Ă©lveztem, jĂłl megdolgoztam a 130,3 kilomĂ©terĂ©rt. Ez egyben egy harmadik világcsĂşcsot, zárt pályás távolsági rekordot is jelent. Nem mellesleg ez kĂ©t százalĂ©kkal jobb eredmĂ©ny, mint a hivatalos fĂ©rfi economy világrekord.
A labda most az FAI-nál van, hátra van mĂ©g a ratifikáciĂł. Tengernyi papĂrmunka, bizonyĂtĂ©kok, tanĂşk… A dokumentáciĂł majdnem akkora kihĂvás, mint maga a repĂĽlĂ©s.
Azt szoktam mondani, hogy egy világrekord csapatmunka, akkor is, ha csak egy ember neve szerepel ott a vĂ©gĂ©n. Én szĂvem szerint a világrekordot igazolĂł FAI diplomára a sajátom mellĂ© odaĂrnám családtagjaim Ă©s barátaim nevĂ©t is, akik segĂtettĂ©k az utamat, nĂ©lkĂĽlĂĽk nehezen ment volna. RemĂ©lem, egyszer lesz alkalmam meghálálni nekik.
Szöveg: Koleszár Edina
KĂ©pek: SzabĂł PĂ©ter
KĂ©pek: SzabĂł PĂ©ter
Michel Carnet régi motoros.
A szakma minden hájjal megkent fenegyereke. Az elmĂşlt tĂz Ă©vben folyamatosan ott van a hátimoros világ Ă©lvonalában, Ha a világ bármelyik táján benevez egy versenyre, jĂł esĂ©llyel pĂłdiumon vĂ©gez. Ă• csinálta meg az abszolĂşt referencia motoros ernyõs magazint, a Paramotor Magazine-t, illetve a www.paramotormag.com portált, amibe aztán bevonta Markus Kinget Ă©s az XC Mediát. Az idĂ©n Ăgy már lett ideje „just for fun” is repĂĽlni, aminek egy lehetsĂ©ges formája nála a rekordok döntögetĂ©se. OktĂłber másodikán West Witteringben (GB) 15 km-es egyenes vonalĂş oda visszán 75 km/h, 50 km-es oda-visszán pedig 72,8 km/h-s csĂşcsot állĂtott be. Ezáltal visszavette az elsõ rekordot az olasz Raffaele Benedettitõl, aki azt tõle hĂłdĂtotta el 2009-ben (64,85 km/h) illetve a másodikat honfitársátĂłl, Dean Elridge-tõl, mĂ©g mielõtt azt az FAI hitelesĂtette volna, a hivatalos rekord ugyanis mĂ©g a spanyol Juan JosĂ© Garciáé,(65,4 km/h, 2007.01.20.-a Ăłta). Michel 25 m2-es Nucleonnal Ă©s Nirvana hátimotorral repĂĽlt.