Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Magyar változat Version francaise
 
Hátimotor

Motoros ernyõs rekordok


A 2011-es szezon számomra kicsit nehezen indult be. Egy keresztszalag szakadás utáni térdmûtét majdnem egy évet elvett a repüléstõl, idén különösen megbecsültem ezért minden egyes levegõben töltött órát, és igyekeztem kihozni repülési lehetõségeimbõl a maximumot.

Így hoztam össze három világrekordot.
Az elsõ kísérlethez, az 50 km-es zárt pályás sebességi feladathoz Sz. Gyuritól kaptam kölcsön a szépséges, piros kis boszorkát, a Plasmát, a Dudek jól sikerült versenyernyõjét. Imádom. A Kunmadarasi repteret is.
                              Koleszár Edina
Innen indultam döcögõs, termikes utamra koppig nyomott gyorsítóval.
Rá kellett jönnöm, – amit igazábĂłl rĂ©g tudok – hogy az 50 kilĂłs testsĂşlyommal a sebessĂ©gi feladatokat nem nekem találták ki, azzal a felĂĽleti terhelĂ©ssel, amivel repĂĽlök, sohasem fogom tudni kihozni a legjobb teljesĂ­tmĂ©nyt az ernyõbõl. Hogy mĂ©gis nõi világrekordot Ă©rhet az 51,75 km/h-s eredmĂ©nyem, az azĂ©rt van, mert nem tĂşl nõies feladatfajta, Ă©s a lĂ©c mĂ©g nincs tĂşl magasra helyezve. A szĂ­vem mĂ©lyĂ©n igazábĂłl már le is mondtam a sebessĂ©grõl, de amikor Gyuri a napokban kiejtette azt a szĂłt, hogy Hadron… Hát, akkor megmozdult bennem valami. És megjelent elõttem 30 kilĂł ballaszt kĂ©pe. Khmm…Erre mĂ©g gyĂşrok egy kicsit.
A szívem csücske az economy, abba minden tudományom beletehetem. Microlight osztályban ez a feladatfajta cseppre pontosan kimért és hitelesített 7,5 kg üzemanyaggal repült zárt pályás repülést jelent, háromszöget, vagy céltávot sok-sok betartandó játékszabállyal. Dudek Nucleonnal vágtam neki, Gyuri saját, sokat látott ernyõjével. Gyors, és bár nem termikelésre termett - lévén full reflex profilos motoros ernyõ -, nagyon jól tudtunk együtt dolgozni.
Szeretem a kihívásokat, ezért nem is bántam, hogy többszörösen hátrányos helyzetû gyermek lett ez a rekordkísérlet, kényszerû idõpont-választással, a hígnál is hígabb kánikulai levegõvel, váratlan szembeszelekkel, küzdelemmel a magasságért a talajközeli buboréktermikekben, egyetlen deci maradék üzemanyaggal a végén, de pont ezek adják az értékét. Nagyon élveztem, jól megdolgoztam a 130,3 kilométerért. Ez egyben egy harmadik világcsúcsot, zárt pályás távolsági rekordot is jelent. Nem mellesleg ez két százalékkal jobb eredmény, mint a hivatalos férfi economy világrekord.
A labda most az FAI-nál van, hátra van mĂ©g a ratifikáciĂł. Tengernyi papĂ­rmunka, bizonyĂ­tĂ©kok, tanĂşk… A dokumentáciĂł majdnem akkora kihĂ­vás, mint maga a repĂĽlĂ©s.
Azt szoktam mondani, hogy egy világrekord csapatmunka, akkor is, ha csak egy ember neve szerepel ott a végén. Én szívem szerint a világrekordot igazoló FAI diplomára a sajátom mellé odaírnám családtagjaim és barátaim nevét is, akik segítették az utamat, nélkülük nehezen ment volna. Remélem, egyszer lesz alkalmam meghálálni nekik.

Szöveg: Koleszár Edina
KĂ©pek: SzabĂł PĂ©ter


Michel Carnet régi motoros.
A szakma minden hájjal megkent fenegyereke.

Az elmĂşlt tĂ­z Ă©vben folyamatosan ott van a hátimoros világ Ă©lvonalában, Ha a világ bármelyik táján benevez egy versenyre, jĂł esĂ©llyel pĂłdiumon vĂ©gez. Ă• csinálta meg az abszolĂşt referencia motoros ernyõs magazint, a Paramotor Magazine-t, illetve a www.paramotormag.com portált, amibe aztán bevonta Markus Kinget Ă©s az XC Mediát. Az idĂ©n Ă­gy már lett ideje „just for fun” is repĂĽlni, aminek egy lehetsĂ©ges formája nála a rekordok döntögetĂ©se. OktĂłber másodikán West Witteringben (GB) 15 km-es egyenes vonalĂş oda visszán 75 km/h, 50 km-es oda-visszán pedig 72,8 km/h-s csĂşcsot állĂ­tott be. Ezáltal visszavette az elsõ rekordot az olasz Raffaele Benedettitõl, aki azt tõle hĂłdĂ­totta el 2009-ben (64,85 km/h) illetve a másodikat honfitársátĂłl, Dean Elridge-tõl, mĂ©g mielõtt azt az FAI hitelesĂ­tette volna, a hivatalos rekord ugyanis mĂ©g a spanyol Juan JosĂ© Garciáé,(65,4 km/h, 2007.01.20.-a Ăłta). Michel 25 m2-es Nucleonnal Ă©s Nirvana hátimotorral repĂĽlt.


 
Login
   

Linkuri inrudite
   

Aprecierea articolului
   

Optiuni
   

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz Ă©rvĂ©nyes.
Page Generation: 0.10 Seconds