Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Magyar változat Versiunea în româneste
 
Motoros sárkány

XTR Open air days 2010


Filipovits Attila, közismertebben Filipo, egyike a legszimpatikusabb motoros sárkányos pilótáknak az Eu-ban. Sõt, még a balkánon is. Ami szintén Európa, bár ez felfogás kérdése.
Filipo horvát állampolgár és csinos, jóképû, szép szemû legény. Õ csábított Banja Lukába, az elsõ ultrakönnyû motoros repülõs találkozóra.

Ezt cimborája, Varga Ferenc szervezte, aki az IFOR kötelékében van kint Boszniában, már rég óta. Szarajevóban vigyáz a békére és a rendre, szabad idejében pedig extrém sportokkal foglalkozik, azokra csábítja az unatkozó bosnyákokat, meg fõleg az egzotikumra kiéhezett turistákat. Elhatározta, hogy bemutatja az ultrakönnyûek világát a repülést csak és kizárólag a katonaság számára fenntartott formájában ismerõ lakosságnak. Nem kis fába vágta a katonafejszét. Hónapokig tartott a szervezés, az engedélyek beszerzése, a huzavona a különféle, de fõleg légügyi hatóságokkal. Türelmes és taktikus ember ez a Feri, mint katona is biztos, olyan túlélõ-fajta lehet. Elég az hozzá, hogy többszöri halasztás után október 16-17.-e lett a végleges idõpont Banja Lukában. Az eredetileg tervezett Szarajevói helyszínt csak amiatt kellett stornózni, hogy az engedély aláírására felhatalmazott aparatcsnik tartósan szabadságon volt. Pedig az lett volna az igazi.
A motoros sárkány kategóriát természetesen Filipo képviselte egy Topless szárnyas Apollo Monsoonnal, az UL merevszárnyúakat Vereb Gyuri testesítette meg a gyári Apollo Foxxal, Méhész Zsolték elhozták a Xenont, Kis Istvánnal és Ilkóval mi voltunk a motoros ernyõs géposztály. Konvojban utaztunk, úgy néztünk ki repülõ szerkezeteinkkel az utánfutókon, hogy a Zavatta cirkusz megirigyelhetett volna. Az idõjárás nem volt kegyes hozzánk, a csütörtök esti meteor láttán minden normális ember lemondott volna az utazásról, de mi repülõsök vagyunk, nem normálisak. Meg aztán Varga Ferit sem volt szíve senkinek cserbenhagyni annyi adminisztrációs iszapbirkózás után.
Banja Luka katonai repterét harci és szállítóhelikopterek használják, de mint pattanás a serdülõ orrán, már megjelent egy kék hangár, ULL felirattal. Benne pedig két özönvíz elõtti Apollo típusú motoros sárkány. Hogy repülnek-e vagy sem, arra nem derült fény, de a balkánon minden tilalom ellenére minden lehetséges, sõt, annak az ellenkezõje is.
MĂşlt Ă©s jelen, a Jet Start mi vittĂĽk bemutatĂłba
Mindenesetre ez a hangár Ă©s az elõtte levõ fĂĽves placc lett az elsõ Boszniai ultrakönnyĂ» összeröffenĂ©s helyszĂ­ne. Varga FeriĂ©k kifogástalan munkát vĂ©geztek a kommunikáciĂł vonatkozásában. Ezt a tehetsĂ©gĂĽket tĂĽkrözi egyĂ©bkĂ©nt weboldaluk is, le lehet csekkolni: www.xtr.ba Ott volt a tĂ©vĂ©, a rádiĂł, minden Ă©lõ Ă©s mozgĂł repĂĽlĂ©s iránt Ă©rdeklõdõ civil Ă©s katona heted hĂ©t határrĂłl, ráadásul olyan idõjárásban, mint amilyenben állĂ­tĂłlag Mme Recamier azt mondta NapĂłleonnak annak idejĂ©n: „FelsĂ©g, ilyen idõben kĂ©t dolgot lehet csinálni Ă©s Ă©n nem tudok römizni”. És mĂ©gis, megrepĂĽltĂĽk a ránk bĂ­zott feladatokat. Ăšgy is mondhatnánk: kirepĂĽltĂĽk magunkat. ÉlveztĂĽk. EurĂłpaivá fejlõdött (vagy satnyult) Ă©rzĂ©keink halkan, de fĂ©lreĂ©rthetetlenĂĽl sugallták: ez itt az igazi Ă©let. CigarettafĂĽstös, pálinkás, izzadtságszagĂş, valĂłdi. Nem amolyan aszeptizált, globalizált, manipulált. Amilyen mifelĂ©nk lehetett vagy negyven Ă©ve.
Nagyon bízom benne, hogy sikerült tradíciót teremteni és jövõre összejön Szarajevó is.
Mi biztosan ott leszĂĽnk.

Szöveg: Szabó György


 
Identification
   

Liens connexes
   

Article Rating
   

Options
   

Associated Topics

HátimotorMerevszárnyú ULMotoros sárkány

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz Ă©rvĂ©nyes.
_PAGEGENERATION 0.14 _SECONDS