Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdőlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Műrepülés Videók Galéria

Version francaise Versiunea în româneste
 
Merevszárnyú UL

A múlt...és a jelen Apollo Fox 2009


Friedrichshafenben több elismert szakembertől is megkérdeztük, mi a véleményük az Apollo Foxról. Egy dologban egyetértettek: a kivitelezés minősége a bevezetés óta rengeteget javult, a részletek, melyekbe az ördög zokott bújni, kezdenek tökéletessé csiszolódni.

Májusban Claude Delluc barátunk is kipróbálta az új Foxot, és nem restellte kijelenteni: a Nynja Best Off, amit ő forgalmaz Franciaországban, bizony nyomába sem ér kivitelezés, sőt repülési tulajdonságok vonatkozásában, viszont azonos felszereltséggel jó 5000 euróval drágább.

Bizony, a jó öreg Fox idén szinte teljesen megfiatalodott, és nem csak holmi ráncfelvarrásról van szó. Az esztétikai szempontokon túl műszaki újítások, sőt a kényelmet növelő módosítások is a „műtét” részét képezték.
Az elsőre talán legszembetűnőbb változás az új motorburkolat. Nemcsak szebb, „dizájnosabb”, mint az eddigi, hanem valamivel nagyobb térfogatú is, így minden kényelmesebben elfér benne.
A „hizlalás” jegyében a kabintér 4 centiméterrel való szélesítése után most hosszában is megnyúlt 10-zel. Ehhez a pedálok 2-3 centivel való előrébb helyezése kellett, valamint az ülés mélységének hátrafelé való 6-7 centis megnövelése. Így már a nagyobb termetű pilóták/utasok sem panaszkodhatnak a kényelemre hosszabb repülések során.
Látványos változás a műszerfal átalakítása is, az eddigi félkör alak elnyújtásával formája most már inkább elliptikusnak mondható. A megnövelt felületen több műszer kaphat helyet.
Nem ennyire feltűnő, de annál lényegesebb a kifogyasztótartály átalakítása. Az eddig mindössze 1,5 liter helyett az új tartály kapacitása 5,5 liter. Nem is maradt a műszerfal mögött, hanem az ülés mögé költözött, az üzemanyagszint 5,5 liter alá való csökkenését pedig a műszerfalon kigyulladó piros lámpa jelzi.
Ami csak behatóbb tanulmányozás után tűnhet fel a hozzáértőknek, de legalább annyira fontos, a motor, olajtartály, hűtő és egyéb tartozékok felfogatásait is átalakították, modernizálták. Nem utolsósorban pedig a Fox immár a két kereket külön-külön is fékező tárcsafékekkel is rendelhető.
És még egy plusz: mostantól 450 kilóig vitorlázók vontatására is alkalmas, az új kioldó-berendezésnek köszönhetően.
Ami pedig a repülési tulajdonságokat illeti: a Youtube-on meg lehet győződni róla, hogyan viselkedik a Fox 3 pördületes dugóhúzóban. Ehhez már nem is fér kommentár. Esetleg annyi, hogy aki hasonló kategóriájú ultrakönnyű repülőgép ezt megközelítő teljesítményét dokumentáló videóját felleli a neten, ingyenes sétarepülésre számíthat Egerben vagy Budaörsön.
A link elküldhető az apollo@mail.datanet.hu-ra.

Szöveg: Vereb Gyuri beszámolója alapján írta Kádár Andrea
Képek: Halley, Koszta Péter


 
Belépés
   

Kapcsolódó linkek
   

Hír értékelése
   

Parancsok
   

Kapcsolódó rovatok

Merevszárnyú UL

Tartalomkezelő rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.02 másodperc