Htimotor Htimotor Motoros srkny Kezdlap Merevszrny UL Forgszrny UL Mrepls Videk Galria

Magyar vltozat Version francaise
 
Forgószárnyas UL

FORGÓSZÁRNYAS ÚJDONSÁGOK


Orion M24

A Magni-flotta várva várt, elsõ zárt utasterû tagja megérkezett, s már elnevezése is mutatja a Magni által neki szánt „zászlóshajó” szerepet: a görög mitológiában Poszeidón tengeristen fia, Orion erõs, szép, hatalmas termetû vadász.

Az egymás melletti kétüléses, dupla irányítószervekkel ellátott, teljesen zárt girót minden részletében a kényelem és elegancia jegyében tervezték. Megjelenése, vonalai a szokásos Magni-stílust tükrözik, különös figyelmet fordítottak a kabinbelsõ és a mûszerfal minõségi kidolgozására, valamint a minél jobb kilátás biztosítására.
Az M22 mintájára az Orionban is két csomagtér áll rendelkezésre, az egyik a jobb oldali ülés mögött található, a másik oldalról hozzáférhetõ, s egyben az üzemanyag szintjének ellenõrzésére is szolgál.
A 82 literes üzemanyagtartály körülbelül 4 órás autonómiát biztosít 120–150 km/h utazósebesség mellett. A girók Rolls-Royce-ának szánt Oriont 115 lóerõs Rotax 914 turbómotor hajtja.
Mûszaki adatok
Üres tömeg290 kg
Max. felszállótömeg450 kg
Max. sebesség185 km/h
Utazósebesség145 km/h
Felszállási úthossz70 m
Leszállási úthossz0–30 m
Emelkedés5 m/s
Üzemanyag-kapacitás82 l
Rotor átmérõje8230/8535 mm
Tolólégcsavar átmérõje1700 mm
Szélesség1800 mm
Hosszúság4330 mm
Magasság2800 mm

Brako Gyro 912 Super Turbo

Az olasz konstruktõr, Claudio Pagotto mûve szinte mindenben hozza a konkurencia gépeitõl megszokott minõséget és teljesítményt, árát azonban sikerült némileg barátibbra alakítani. Hogyan?

A Carpenterie Pagotto fõ profilja a lakatosmunka, a családi vállalkozás immár csaknem 50 éves tapasztalattal dicsekedhet ezen a téren. Otthon vannak hát a hegesztésben. A Brako Gyro, csakúgy, mint a cég által gyártott Air Brako motoros sárkány váza, hegesztett acélcsövekbõl készül. A koncepció a spanyol ELA-val rokonítható, de több ponton módosították. A legfontosabb változtatás a teljes hosszában duplán megerõsített árboc, ami nagyban növeli a szilárdságát, de csökkenti hajlékonyságát. Az üléseket is kicsivel feljebb helyezték el, ezáltal a súlypont is magasabbra került. A karbonburkolat a Magni, az ELA és az MT03 mintájára készült, de néhány ponton azért egyedivé alakították. A Brako egyébként „naked” változatban is kapható.

A kivitelezés minden részletében gondos, minõségi munka. A „nagy testvérek”-kel szemben mutatkozó lényegesebb különbségek közül az elsõ, hogy a fõfutó szára nem kompozit; zicral rudakból álló felfüggesztést alkalmaznak, ami a minõséget ugyan nem, de az árat jó irányba befolyásolja. A másik, legfontosabb tényezõ a motor. A standard Rotax 912-t egy Mitsubishi turbóval fejelték meg, melynek szelepét közvetlenül a porlasztók nyomásváltozása vezérli, közbeiktatott elektronika nélkül. A Carpenterie Pagotto egyébként több mint tíz éve kínál „házilag” felújított Rotax motorokat. Az Európa minden részérõl felvásárolt motorok leggyakrabban a certifikált repülõgépeken használt verziók 1200 óra utáni kötelezõ cseréjébõl származnak. A legapróbb alkatrészekre való szétbontásuk, gondos átvizsgálásuk után a szükséges, eredeti pótalkatrészeket a Rotaxtól szerzi be Claudio, s az újjáépített, egytõl egyig próbapadon vizsgázott motorokra 100 óra, illetve 1 év garanciát ad. Az árcsökkentés legfontosabb tényezõje ez, s a sokéves tapasztalat azt mutatja, elenyészõ a minõségi reklamáció. A kiváló Averso rotornak köszönhetõen a Brako Gyro repülési tulajdonságai nem sokban maradnak el a drágább konstrukciókétól, néhány ponton még jobbnak is mondhatók. Úgy tûnik, érvényes alternatíva született tehát az európai autogiro-kínálatban!


 
Login
   

Linkuri inrudite
   

Aprecierea articolului
   

Optiuni
   

Associated Topics

Forgószárnyas UL

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Page Generation: 0.07 Seconds