Hátimotor Hátimotor Motoros sárkány Kezdõlap Merevszárnyú UL Forgószárnyú UL Mûrepülés Videók Galéria

Magyar változat Version francaise
 
Motoros sárkány

Show földön, vízen, levegõben


Technikai triatlon Nagykanizsán

Az idén ötödszörre megrendezett technikai triatlon minden bizonnyal nem csak a versenyzõknek és kísérõiknek marad emlékezetes. Ferinc Vince gondolt egy nagyot, és az eddigiektõl eltérõen egy merész húzással bevitte a versenyt a reptérrõl a városba. Pontosabban a városon belül fekvõ Kanizsa Centrum melletti szabad területre. A motoros sárkányos társadalom szûk körû rendezvényébõl egy csapásra nagyszabású show lett, ami nem kevés nézõnek nyújtott egész napos szórakozást június 19-én.

A közönségcentrikus koncepció jegyében elmaradtak, illetve kisebb hangsúlyt kaptak a kevésbé látványos versenyszámok. Nem volt navigációs repülés, sem hosszú távú autózás, az eseményeket a rendezõk igyekeztek minden nézõ számára közelrõl követhetõvé és élvezetessé tenni. Kivételt csak a rövid délelõtti autós navigációs feladat jelentett, melyre értelemszerûen nem a város közepén került sor, ennek történéseit azonban a délután folyamán óriáskivetítõn mutatták be a helyszínre sereglettek számára.
A Kanizsa Centrum erre a célra rendelkezésünkre bocsátott helyiségében a reggeli eligazítással indult a nap. A pilóták mellé rendelt vendégek kisorsolása után a 17 versenyzõpáros részletes ismertetést kapott a rájuk váró feladatokról.
Az ultrakönnyû repülõs mûfajok demokratikus keveredése jegyében a motoros sárkányok mellett idén elõször egy motoros ernyõs tandem ekipázs is részt vett a versengésen a Vampair színeiben, Szabó Gyuri utasa Pikli András kanizsai rádiós volt. Remélhetõleg a következõ években nagyobb számban szerepelnek a triatlonon motoros ernyõk s más légi jármûvek, a kezdeményezés mindenesetre érdekes színfoltja volt a versenynek.
Az elsõ teljesítendõ próba az autós navigáció volt. A csapatoknak a kiosztott itinerek alapján a megadott útvonalon kellett eljutniuk a következõ versenyszám, a jet-ski szlalom helyszínére. A legrövidebb úton egyébként három kilométerre fekvõ csónakázótó elérését persze igen furfangosan bonyolították meg a szervezõk: 45 kilométeres izgalmas túra lett belõle még azoknak is, akik egyszer sem tévedtek el. A cél az „ideális idõben” való beérkezés volt, a megadott útvonalon kijelölt áthaladási pontok érintésével, amihez 60 kilométeres átlagsebességet kalkulálva optimális esetben 45 percre volt szükség, a korábbi és a késõbbi érkezésért is pontlevonás járt. A nem éppen egyszerû feladatot több-kevesebb pontossággal teljesítették idõre a versenyzõk, a tóhoz való beérkezés után pedig máris kezdetét vette a jetski szlalom. Itt meghatározott sorrendben és vonalon kellett idõmérés mellett forgolódni a piros-sárga bójákkal kijelölt kacskaringós pályán. Csodák csodája, senkinek nem sikerült vízbe csobbanni, még a jet-skire életükben elõször merészkedõk is fürdõzés nélkül „úszták meg” a feladatot, persze a sebesség vonatkozásában igen nagy különbségek voltak az óvatos kezdõk és a száguldozó profik között.
A tóról visszatérve a Kanizsa Centrumban már várt mindenkit az ebéd, utána pedig a repülõs feladatok ismertetését követõen megkezdõdött a sárkányok „bevonulása”. A közönség kíváncsian gyülekezett a helyszínre mind nagyobb számban, s érdeklõdve nézték a gépek felsorakozását a célnál, majd az elsõ próbarepüléseket.
A repülõs versenyszámok a homokzsákokkal való célba dobással indultak, ezt követte a léggömbvadászattal összekötött paintball-lövészet. Az idei év újítása a „híd” repülési feladat volt. Két, szalagokkal kialakított „híd” alatt kellett a versenyzõknek átrepülniük, a víz szintjét jelképezõ alsó és a híd aljának számító felsõ szalag határolta 5 méteres sávban. Csaknem mindenki hibátlanul teljesítette a próbát. Ez volt egyébként az egyetlen versenyszám, melyet a motoros ernyõ – érthetõ módon – nem tudott a sárkányok módjára abszolválni, õk a felsõ szalag célzott átszakításával örvendeztették meg a nézõket.
A repülõs feladatok közt még egy autós ügyességi szám is helyet kapott a délután folyamán, az „akadálypályán” bójákat kerülve, tolatva, deszkán „félkerekezve” kellett a lehetõ legrövidebb idõ alatt végighaladni.
A közönség – a szakértõ kommentárnak köszönhetõen is – láthatóan érdeklõdéssel és élvezettel követte az eseményeket egészen napnyugtáig. A versenyzõket pedig az esti eredményhirdetés után várta a jól megérdemelt vacsora és a levezetõ mulatság.

A triatlon dobogósai az összesített eredmények szerint:
1. Kovács Aurél – ifj. Tóth Imre (97 pont)
2. Török András – Bognár Rudolf (81 pont)
3. Bognár István – Cserti Tibor (69 pont)

Szöveg: Kádár Andrea
Képek: Koszta Péter


 
Login
   

Linkuri inrudite
   

Aprecierea articolului
   

Optiuni
   

Associated Topics

HátimotorMotoros sárkány

Tartalomkezelõ rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Page Generation: 0.05 Seconds